Stránka 1 z 1
AGR ventil
Napsal: stř zář 15, 2004 07:35
od milosh
Ted jsem cetl diskusi o Opel Astra na
WWW.IDNES.CZ a tam pisou, ze obcas tento model miva problemy s AGR ventilem, coz se pry projevuje tak, ze kolisa volnobeh(klidne az na 300/min) a spatne se rozbiha do otacek.Jinak mezi 2500-5000 neni nic poznat.
To se mi obcas stavalo, tak by me zajimalo, jestli ma neco podobneho i nexia? I kdyz na 300/min mi to teda nikdy nekleslo, tak min. 700
Napsal: stř zář 15, 2004 07:59
od milosh
Napsal: stř zář 15, 2004 08:31
od PavelZ
Jen pro upresneni, je to EGR (exhaust gas recirculation) ventil
, ale podle tohohle
http://www.ttzd.com/tech/egrtech.html asi neni uplne nejlepsi napad ho uplne vyhodit, nevim... Uvidime, co rekne petrm
Napsal: čtv zář 16, 2004 08:19
od Návštěvník
AGR/EGR in Nexia is completely different, in Astra. you can clean them, but it's easier to remove it, and block the pipes (my poor English, sorry
)
Napsal: čtv zář 16, 2004 21:50
od petrm
Tak sem tu samozřejmě že ho má nexia taky otevři si kapotu a myslím že ho nepřehlídneš . Je to ventil přivádějící část výfukových plynů zpět do spalovcího prostoru k znovuspálení . Je to kvůli nižším emisím a spotřebě . Mě už taky odešel ale projevovalo se to tak že sem nemohl jet na minimum plynu třeba na 2000 otáček strašně to škubalo a připadal sem si jak začátečník v autoškole jiný projev je třeba u matýzků kde je "drsný volnoběh" a auto vypadá jako by jelo na dva a půl válce jinak jezdí naprosto normálně a kdo často nestojí v koloně kolikrát si ani ničeho nevšimne ale je to poznat na diagnostice kde je špatný směšovací poměr palivo / vzduch. U nexie je aspoň přístupný a dá se jednoduše diagnostikovat odpojte tu hadičku co vede to toho hříbku zezhora a natáhněte nejlíp pusou vzduch aby ste vytvořili podtlak a rukou si sáhněte jakoby pod sukni tomu hříbku a když cítíte jek se v závyslosti jaký děláte podtlak pohybuje sem a tam je s největší pravděpodbností OK . Jinak je naprosto běžné že se zaslepí ten otvor kterým se vrací plyny zpět nejhorší sou v tomhle směru diesely ty ztratí třeba 30 % výkonu a po zaslepení jedou jak z praku takže z praxe klidně vzít kousek plechu a ten vystříhnout jako těsnění který je pod tím EGRem a jen tam nedělat tu druhou díru a je to ale když funguje je lepší ho nechat fungovat