Stránka 1 z 8
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: pát zář 18, 2009 21:37
od PeS
3M3 píše:Mohu mít dotaz ?? když ti začne probíhat regenerace výfuku rozsvítí se ti kontrolka na palubovce ?? tak je to popsáno v návodu. Mně se nerozsvítí a servis v česku tvrdí že to je normální a v pořádku.
A v zimě ? rozsvítí se ti kontrolka žhavení ?? mně se v zimě ani jednou nerozsvítila to znamená že nežhavilo a to není u comonrail dobře tam by mněla být tryska vyhřátá.
Na to jsem se ptal v servise taky a sdělili mi, že se rozsvítí jen v případě, že auto jede v režimu, který mu nenabídne možnost provést regeneraci. Tedy např. jedeš dlouho po městě malou rychlostí a není kde "vypálit". Jakmile tohle nastane, kontrolka Ti má signalizovat, že bys měl opustit město a auto trochu "provětrat". Ale jinak mám průměrně standartní spotřebu kolem 7 litrů. Většinou kolem 6,8.
Kontrolka mi svítí při každém startu, byť jen třeba na vteřinu. Ale vždy mi svítí.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: pát zář 18, 2009 21:47
od PeS
Jinak zkušenosti s 2.0 TCDi -
Zpočátku jsem byl zklamaný. Sice motoricky to jede krásně, nádherně táhne a je to silný motor. Ale spotřeba
Pak si trochu sedl, mám nyní najeto 38 000 km a spotřeba se při rozumné jízdě dostala na průměr 6,5 v létě. Což považuji za normální.
Plusy:
- vynikající zátah motoru a průběh topčivého momentu (v podstatě do nějakých 3500 otáček nádherně a plynule táhne)
- akcelerace (předjíždění je díky točivému momentu na jedničku)
- tempomat (mám auto v plné výbavě a tempomat si nemohu vynachválit)
- úžasně tichý motor (každý, kdo s tím jel, se divil, že to je diesel - a to skutečně nepřeháním, je to tichounký motor)
Minusy
- servis po 15 000 km (příliš nákladné)
- olej 6,4 litrů!!! (zajímalo by mne, kolik litrůoleje se lije třeba do 2.0 TDI od Škodovky...)
- servis po 15 000 km (příliš nákladné)
- servis po 15 000 km (příliš nákladné)
- a zase servis po 15 000 km (příliš nákladné)
Jinak jsem jízdními vlastnostmi spokojen. kromě zimní bouračky jsem neměl s autem problém. A snad poprvé v životě
(je mi už 41) si vychutnávám opravdu živý a pružný motor.
Co se týče nafty - zkoušel jsem zpočátku brát např. Shell Power. Kromě ceny o korunu víc jsem nepoznal nic. Ani nižší spotřeba. Už delší dobu kupuji v podstatě jen naftu u Tesca v Hradci Králové a k naprosté spokojenosti motor běží jako hodinky. Spotřeba je dá se říci konstatní. A ušetřím skoro 3,- Kč na litru, což už je znát...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: ned zář 20, 2009 17:48
od Krtek
Ta regenerace, neni to vypalování sajrajtu z filtru pevnejch částic ? Nic ve zlym ale jezdit v létě s nafťákem za 6,5 tk bych hledal na motoru závadu. Holt dneska už to neni jako dřív. Uvnitř to je tichoučký (vyzkoušeno svezenim) ale zvenku to furt kadluje. I když mně se ten zvuk celkem líbí.
Co mi ale vadí je SMRAD z dnešních nafťáků. Pokaždý z comonrailu nebo pumpe-duese cejtim takovej hnusnej jakoby nakyslej smrad. A to i dlouho po projetí. Nevim čim to (asi ty vysoký vstřikovací tlaky) ale fakt si řikam kolkrát zlatej trabus kterej smrdí čistou naftou nebo olejem.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: ned zář 20, 2009 19:47
od PeS
Krtek píše:Ta regenerace, neni to vypalování sajrajtu z filtru pevnejch částic ? Nic ve zlym ale jezdit v létě s nafťákem za 6,5 tk bych hledal na motoru závadu. Holt dneska už to neni jako dřív. Uvnitř to je tichoučký (vyzkoušeno svezenim) ale zvenku to furt kadluje. I když mně se ten zvuk celkem líbí.
Co mi ale vadí je SMRAD z dnešních nafťáků. Pokaždý z comonrailu nebo pumpe-duese cejtim takovej hnusnej jakoby nakyslej smrad. A to i dlouho po projetí. Nevim čim to (asi ty vysoký vstřikovací tlaky) ale fakt si řikam kolkrát zlatej trabus kterej smrdí čistou naftou nebo olejem.
Jo jo, Krtku, taky mi to přijde dost, ale když se kouknu na spritmonitor.de, tak zjistím, že se diesel od Chevroletu ničím neliší od ostatních - spotřeba je stejná jako commonrail od VW. Spotřeba je v podstatě shodná. Taky jsem čekal nižší a již te´d vím, že příští auto určitě diesel nebude...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: ned zář 20, 2009 21:57
od Richard
Už jsem to někde psal, ten filtr pev. částic je u současného dieslu nutnost. Vyšší tlaky udělají menší saze a ty už nespadnou na zem, ale poletují ve vzduchu a všichni to vydejcháme........ Ale filtr způsobuje dost problémů...... Nikdy nevíš kdy se regeneruje !!!! Dá se to poznat tak, že motor trochu změní zvuk (vstřikuje se další palivo po hlavnm vstřiku), zapne se topení zadního skla, rozběhnou ventilátory a tak se snaží motor o co největší zátěž, aby se zvedla teplota v DPF a tak saze shořely. Důležité je aby když k tomu dojde se jízda neukončila!!!! Pak totiž dochází k vypalování při nejbližší příležitosti znovu!!!!! Současně ti řj. odečítá 3% životnosti oleje. Podmínky zahájení regenerace jsou jízda vyšší rychl. než cca 50 km, motor ohřátý na provozní teplotu a potřeba vypálení DPF (cca po 1000 km)
Kontrolka filtru začne svítit, až když se motoru nedaří regeneraci dokončit ..... tedy asi tak po cca 2000 km, pokud ani poté se s autem nevyjede na delší jízdu, je zaděláno na problém, ještě se rozsvítí kontrolka CHECK jako poslední varování. No a ucpání filtru je investice jako blbec!!!!! Na Opla prý asi 80000,- ...... takže bacha !!!!!!
Já osobně bych asi do "naftoně" s filtrem pev. částic nešel.... a spotřeby dnešních comonrailů už nejsou tak zajímavé jako u starých Oktávek. Spotřeba se pohybuje kolem 6 -7 litrů a to už se pomalu s benzínem taky podaří.... Takže pokud šetřit asi je dnes nejlepší LPG... nebo CNG.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: ned zář 20, 2009 23:35
od Krtek
Zajímavý že to je nutnost a některý auta ho maj furt jenom za příplatek... Pak je otázka jestli si za tu kravinu připlácet. Sice smrdíš relativně zdravějš ale za vyšší cenu a s víc problémama. Ekofašisti by měli spíš nutit automobilky ke slevám na auta s filtrem pevných částic.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: úte zář 22, 2009 18:20
od Richard
Já bych netvrdil, že motory používané v Chevroletu jsou upravené lodní motory, tuším jde o firmu VM motori a ta vyrábí a vyvíjí motory na zakázku. Prostě řekneš obsah, výkon, velikost a oni něco vytvoří. Samo netvoří celý motor, něco určitě používají do všech modelů a typů a může se to objevit třeba i v lodích.
Ten problém s filtrem pev. částic jsem se snažil popsat co nejjednodušeji. 3M3 šel do detailů, tedy:
- opravdu se všechny započaté a nedodělané regenerace zapisují do paměti řj.
- opravdu na probíhající regeneraci není člověk nijak upozorněn, ale dá se to poznat
- opravdu se kontrolka regenerace filtru rozsvítí až když se nedaří regeneraci provést
automaticky (skrytě)
- a opravdu pokud má vůz kontrolu stavu oleje (variabilní výměný interval dle opotřebení oleje)
každá byť jen započatá regenerace snižuje životnost oleje o 3% , tak je možné třeba u
Captivy že bude chtít měnit olej místo ve 30000 už třeba v 8000
Prostě nejsem přesvědčen o výhodnosti koupit si v současné době nového nafťáka. Vezmu např. Cruze benzín 1,6 - nafta 2,0 rozdíl v ceně je cca 80000,- dle mě tak zhruba ve 120000 km teprv začneš šetřit, a odejde ti např. jeden vstřikovač (cca 15000,-) a tak to jde dál odejde druhý pak ve 200000 třetí atd. a pořád jseš zhruba na stejné úrovni nákladů u obou aut..... Takže asi tak
Upozorňuji ,že hovořím o nových autech !!! Koupit naftovou ojetinu je něco jiného..... ale systémy VW, Škoda, a ostatní comonraily bez filtru pev. částic produkují velmi malé saze které jsou silně rakovinotvorné, takže nafta neeeeeeeeeee
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř zář 23, 2009 01:03
od palikx
no
dpf je problem uplne vsude.suzuki-fiat,suzuki -renault,KIA hyundai-vsecko stejnej hnus.regenerace se sice dela sama ale musi byt podminky.kdyz se neudela sviti chyba-jezdenim po praze se neudela nikdy.takze tam mame jedno auto za druhym.
kia je o neco lepsi tam jsme meli zatim jen asi 3 ucpany filtry a a odchazej tam senzory teploty.
uprime miluju vsecky diesely ale od doby co nekdo vymyslel dpf je vsecko spatne.v soucasne dobe zacinaji byt filtry v zakladu tedy nelze je nechtit a tim padem se i zvysuje spotreba a dalsi veci.
zacinam mit pocit ze je problem mit usporny diesel i kdyz nektere motory umi jezdit za malo ale uz nemaj ten dulezity vykon
ukoncim to mym oblibenym zaplat buh za zlaty cerpadlovy TDI s prumernou spotrebou 4,7.
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř zář 23, 2009 16:42
od Hanzy
Me se nejvic libi jak se kazdy s klepacem tdi chvasta spotrebou pod 5 litru ale jak do toho sednu pod 7l to nejde a kula dymu za mnou...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř zář 23, 2009 21:09
od -peha-
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř zář 23, 2009 21:50
od Hanzy
Pehacku diky tohle jsou fotecky aktualniho vzhledu jinak pohledej nekde budou...
Jet za malo mno nekdy joo ale neba me to neho jak si nemuzu prislapnout treba jen pri akceleraci a v manualu tocit do omezovace treba 2 a pak hnet lousknout 4 nekdy na to nekteri cumeli jakobych spachal zlocin
aleje treba omezovac testovat casto jak brzdy na voze nebot jinak auto zakrni a nejede a nebrzdi
Dojed na sraz ale budu tam jen s Evandoua le budu...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: stř zář 23, 2009 21:54
od Hanzy
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: čtv zář 24, 2009 08:07
od Hanzy
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: úte zář 29, 2009 09:43
od Hanzy
Rek bych ze to spis bude mistni zalezitost a ne celostatni vim ze na SHELL V-POWER diesel jezdi kluci co jezdi pro auta do Nemecka a tudiz celkem presne mereni na stale stejne trase stejnou zatezi a nedaji na nej dopustit velka uspora ted nevim jestli 200 nebo 400kc na dotankovani...Takze spis to bude individualni zalezitost kdo jak chce na pumpe si prilepsit...
Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika
Napsal: úte zář 29, 2009 10:08
od Hanzy
Mno jasne uz po Manine uz pracovne v plnem nasazeni
Tohle vse muze byt v poradku ale kdyz i pumpari maji naftove auta a nasledne to necim zredi toz nenadelas nic i kdyz na oko to vypada vse v poradku mas misto SHELL V-POWER diesel V sracku redenou diesel a ja mam to stesti ze na ten smradlavy mastny hnus nejezdim
Tankujou vetsinou asi Vsetin a pak pred hranicema s Nemeckem u nas a tam vidi rozdil takze tankovani hlavne Shell Vsetin a u nas taky bez problemu co vim...