Stránka 1 z 2
Klepání pleskání v motoru
Napsal: úte zář 01, 2009 22:24
od johny.fog
Daewoo Nubira 2.0 16V, rv 97, occa před 2 tis kilometry provedeny výměna oleje a olejového filtru.
Po výměně oleje motor začal šeptat, nyní se z motoru ozývá pleskvý lehce kovový zvuk. Při volnoběhu zanedbatelný, při jízdě dosti značně slyšitelné, se zvyšující se rychlostí se zvyšuje frekvence pleskání. Oleje je v motoru dost. ( 15 W 40 )
Jízdní vlastnosti vozu se kapku zhoršili, připadne mi že se autu moc nechce, spotřeba stejná.
Už mi bylo určeno několik " jasných " závad, nicméně se nikdo sneshodnul a každý mi říká něco jiného.
Nemáte někdo s tímto problémem zkušenosti ?
Díky
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: úte zář 01, 2009 22:30
od palikx
no tohle nejde resit tady.
podle popisu je vylagrovany motor ale nemusi to tak byt.je to jen odhad podle toho ze pred vymenou to nedelalo a po vymene to dela.a v tahu je to nejvic slyset
a jeste to mohou byt hydrostavy ktere nesnasi ten olej 15W40.to je opravdu smutny pripad.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: stř zář 02, 2009 08:12
od ppp
len ci je ten olej vhodny, udaj 15W40 je malo na urcenie ci to nemoze byt olejom
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: stř zář 02, 2009 18:42
od Richard
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: stř zář 02, 2009 19:53
od stefan zbortek
Ahoj myslím,že dát do takovýho motoru minerál je špatně.Ale na druhou stranu by to chtělo vědět kolik má ten motor najeto,protože už jsem slyšel hodně názorů,že když má motor uz hodně nalítáno,tak by mu svědčil hustší olej,nejlépe právě minerál.Nevím ale,jak je to u nubir,jestli dávat pořád stejný olej nebo s přibýváním kilometrů přecházet postupně na hustší??A taková otázečka::můžu já přejít z 10W40 na 5W40
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: stř zář 02, 2009 22:30
od palikx
neda se urcitzda je to lepsi nebo horsi.on je hustsi a tim ho to bude o neco malo mene zrat ale zase se spatne vyplachuji zdvihatka a cely motor a tak se vic zasira.navic hustsi olej je pro studene starty spatny.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: sob zář 05, 2009 21:42
od maros26
ja mam tento olej v motore a som s nim spokojny. pred poslednou vymenou mi motor spapkal asi okolo litra na 10000 a teraz mam nad 10000 - budem menit o jeden a pol tyzdna, a momentalne v motore nechyba nic. mozem odporucit pre motori nad 120000km najazdenych.
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej ... -10w-40-4l
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: ned zář 06, 2009 19:25
od montyjack
Aj mne to po výmene vodnej pumpy začlo robiť.V servise zistili , že o jeden zub nasadili zle rozvodový remeň.
Potom to prestalo.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: pon zář 07, 2009 10:36
od bjes_des
Určitě se nevyplatí podcenit zjištění jakýchkoli zvuků, které v motoru dřív nebyly a nemají být. Hlavně proto, abyste nedopadli nějak takhle:
Tak hlava je dole, ale neni to pekny pohled. Ventil byl jiz ulomeny a ublizil hlave a pistu. Byl tam vzpriceny zapichly v hlave a do nej opreny pist. Pist musi prijit novy. Jeste taky zalezi, co na to ojnice, po takove rane muze byt ohnuta. Uvidim az to vyndam. A hlavu odvezu opravarum, jestli ji zachrani.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: úte zář 08, 2009 09:18
od Tomáš
To pleskání dělá určitě olej jak se otáčení vačky - 16x zmačknutí kalíšku hydrostavu přez olejovou lázeň , a tím jak je ten olej hustej tak to pleská . Proč jsi přešel na 15 W , to je dost odvážné , měl bych strach , že se do hydrostavu díky hustotě ani ten olej nedostane a ty pak jdou vpodstatě na sucho , proto klepou . Zase na druhou stranu to nebude žrát olej přez kroužky, ale v zimě to bude jako med. Zlatá střední cesta 10W40 , jo a na tom čísle 30 , 40zas tolik nezáleží to je vyšší teplota , v našich podmínkách jde především o to první číslo .
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: úte zář 08, 2009 16:46
od stefan zbortek
Ahoj všichni.Taky jezdím na jak se říká zlatej střed.Dávám Castrol magnatec 10W40.Chtěl bych ale přejít na plnou syntetiku.Slyšel jsem ale,že prej se to nemá.Je lepší jít z plný níž.Může se neco stát??Dík...
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: úte zář 08, 2009 22:21
od ppp
Teoreticky to moze zacat olej viac papat alebo upustat cez nejake netesnosti v tesneniach ulej na zem, ale motoru to neuskodi, kym ten olej bude splnat predpisane poziadaavky pozadovane vyrobcom motora.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: úte zář 08, 2009 22:39
od palikx
no
uz to tu bylo asi 100 krat
z horsiho na lepsi jen v urcitych pripadech.
a to u temer noveho motoru,po generalni oprave a po dukladnem proplachu -nekolikanasobnem.jinak v zadnem pripade prechazet z 10 w 40 na 5w40
duvod pro vsechny plne synteticky olej lepe rozpousti usazeniny a karbon.tim padem se muze stat ze se usazeny kus uloupne a stece do vany kde si ho nasaje cerpadlo.jenze ten kus zustane na sacim kosi a snizi tak saci schopnost a tedy i mazaci .
a nebo se ten kousek uloupne jinde a rovnou pricpe nejaky kanal.vysledek stejny.tyhle tvrde kusy uz se rozpousti velice spatne.
UZ TO CHAPETE?
dnes jsem cistil jeden rozebrany motor nexie a je to uplne vsude-hydro stavy,ventily ,pruziny ,odvodni kanaly hlavy ,vacka.na stitku je 10W40
hodne stesti.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: ned zář 13, 2009 21:44
od johny.fog
Mnohokrát díky za hromadu " stejných" tipů . Starý olej vypuštěn, do motoru sem dal Castrol SLX 5W30, zvýšila se spotřeba, a pleskání pokračuju. Nic méně, mé bádání mě dovedlo k sběrnému výfukovému potrubía vypadá to, že mám špatné těsnění mezi blokem a právě těmito svody. Těsnění již mám koupené nové a těším se na výměnu.
Re: Klepání pleskání v motoru
Napsal: pon zář 14, 2009 08:56
od Tomáš
A co propláchnutí motoru , to je velká změna z15 na 5 - na jetý motor je ta 10W ideální , bude to žrát oleje míň a je to tišší.