Jak mě Matiz dneska vyděsil - dlouhé
Napsal: ned zář 12, 2004 21:52
Tak jsem si dneska (neděle) přivstal a jelikož bylo hezky, tak jsem se vydal do garáže na plánovanou inspekci zadních bubnů. Práce šla od ruky a výsledk byl povzbudivý. Obložení má po 102000 km 4mm (limit je 1mm) a buben vnitřní průměr 180mm (limit je 182mm). Tak jsem to jen pročistil a zase smontoval. Pak jsem na cestě u garáží zkusil jestli to i po mém zásahu brzdí a s pozitivním výsledkem a úsměvem na tváři vyrazil k domovu poobědvat.
Na parkovišti před domem jsem to ještě jednou trošku rozjel a prudčeji přibrzdil. V tom se začal motor dusit a otáčky šly hluboko pod volnoběžné (asi k 500) a kdybych nepřidal plyn, tak by to zdechlo. Když jsem pustil plyn, tak se to zase začlo dusit. Tak jsem motor vypnul, chviličku počkal a nastartoval. Start šel ztuha, ale motor se chytl, ale nedržel volnoběžné otáčky a bez plynu se dusil. Tak jsem ho zase chcípnul a šel kouknout pod kapotu. Nic divného jsem neviděl, prohlídnul jsem sání, jestli není ucpané a nic. Vše OK. Zkusím nastartovat a nic. Už to nešlo .
Při startování se od výfuku ozývaly dost podivné zvuky - vždy po pár otáčkách motoru takové jakoby odfouknutí. Své podezření jsem směřoval k výfuku. Brnknul jsem přítelkyni ať mi jde na parkoviště asistovat. Když přišla a startovala, tak jsem pozoroval výfuk. Lítal pod autem jako blázen. Podezření - ucpaný výfuk. Je 6 let starý a značně prorezlý. Svou domněnku jsem konzultoval přes telefon s kamarádem bývalým automechanikem. Sice se mu to nezdálo, ale úplně to nevyloučil. Rozhodl jsem se nastartovat stůj co stůj. Poruchu motoru samotného jsem vyloučil. Podle otáčkoměru měl motor při startování jiskru a podle palubního počítače jely i vstřiky. I přes neúspěšný start nesvítil "check".
Takže jsem Matize připojili za Hondu (auto přítelkyně) a na druhý pokus jsem ho roztáhli. Při roztahování se zase dusil, ale naskočil. Musel jsem ho držet plynem alespoň ve 2000ot. Při ubrání se dusil a chtěl chcípat. Tak jsem ho chvíli potočil ve 2000ot. a pak několikrát prudce protůroval. Během toho začaly z výfuku lítat černé kousky a po chvíli už Matiz držel volnoběh. Nechal jsem ho chíli točit bez plynu a pak projel po parkovišti. Jel, ale moc netáhnul. Při akceleraci cukal a troch se dusil. Už ne tak moc jako před tím, ale stále. To se mi nelíbilo. Rozhodl jsem se odmontovat koncák a lokalizovat tak přesněji závadu. Zajel jsem Hondou do garáže pro hever a klíče a na parkovišti se jal demontovat výfuk. Zvedl jsem to, sundal kolo a vizuálně kontroloval. Kromě vnější koroze žádný defekt, tak jsem koncák i středový tlumič podrobil proklepání ocelovou tyčkou a zkusil to zase nahodit...
Chytnul se hned a ochotně bez stop dušení držel volnoběh . I zkušební jízda po parkovišti potvrdila, že je to OK. Ufff, oddechl jsem si a hned zítra objednávám laďák a taky střed. Pochopil jsem, co mi chtěl výfuk říct - dosloužil jsem a už chci pokoj
Na parkovišti před domem jsem to ještě jednou trošku rozjel a prudčeji přibrzdil. V tom se začal motor dusit a otáčky šly hluboko pod volnoběžné (asi k 500) a kdybych nepřidal plyn, tak by to zdechlo. Když jsem pustil plyn, tak se to zase začlo dusit. Tak jsem motor vypnul, chviličku počkal a nastartoval. Start šel ztuha, ale motor se chytl, ale nedržel volnoběžné otáčky a bez plynu se dusil. Tak jsem ho zase chcípnul a šel kouknout pod kapotu. Nic divného jsem neviděl, prohlídnul jsem sání, jestli není ucpané a nic. Vše OK. Zkusím nastartovat a nic. Už to nešlo .
Při startování se od výfuku ozývaly dost podivné zvuky - vždy po pár otáčkách motoru takové jakoby odfouknutí. Své podezření jsem směřoval k výfuku. Brnknul jsem přítelkyni ať mi jde na parkoviště asistovat. Když přišla a startovala, tak jsem pozoroval výfuk. Lítal pod autem jako blázen. Podezření - ucpaný výfuk. Je 6 let starý a značně prorezlý. Svou domněnku jsem konzultoval přes telefon s kamarádem bývalým automechanikem. Sice se mu to nezdálo, ale úplně to nevyloučil. Rozhodl jsem se nastartovat stůj co stůj. Poruchu motoru samotného jsem vyloučil. Podle otáčkoměru měl motor při startování jiskru a podle palubního počítače jely i vstřiky. I přes neúspěšný start nesvítil "check".
Takže jsem Matize připojili za Hondu (auto přítelkyně) a na druhý pokus jsem ho roztáhli. Při roztahování se zase dusil, ale naskočil. Musel jsem ho držet plynem alespoň ve 2000ot. Při ubrání se dusil a chtěl chcípat. Tak jsem ho chvíli potočil ve 2000ot. a pak několikrát prudce protůroval. Během toho začaly z výfuku lítat černé kousky a po chvíli už Matiz držel volnoběh. Nechal jsem ho chíli točit bez plynu a pak projel po parkovišti. Jel, ale moc netáhnul. Při akceleraci cukal a troch se dusil. Už ne tak moc jako před tím, ale stále. To se mi nelíbilo. Rozhodl jsem se odmontovat koncák a lokalizovat tak přesněji závadu. Zajel jsem Hondou do garáže pro hever a klíče a na parkovišti se jal demontovat výfuk. Zvedl jsem to, sundal kolo a vizuálně kontroloval. Kromě vnější koroze žádný defekt, tak jsem koncák i středový tlumič podrobil proklepání ocelovou tyčkou a zkusil to zase nahodit...
Chytnul se hned a ochotně bez stop dušení držel volnoběh . I zkušební jízda po parkovišti potvrdila, že je to OK. Ufff, oddechl jsem si a hned zítra objednávám laďák a taky střed. Pochopil jsem, co mi chtěl výfuk říct - dosloužil jsem a už chci pokoj