Pár problémov s Leganzou
Napsal: stř srp 19, 2009 13:23
Najprv by som chcel administrátorom a moderátorom poďakovať za skvelé fórum, odkaz od známeho mi pomohol s viacerými problémami na aute.
Takže pár problémov čo mám s Leganzou:
1. Problém sa prejavuje vŕzgajúcim zvukom v oblasti prehadzovania (páka na prehadzovanie rýchlosti) ide o akúsi rezonanciu hlavne ak pustím plyn a otáčky klesnú po 2000RPM niečo ako keby rezonovalo ak chytím páku do ruky keď to vrzgá prestane to.
2. Už na fóre viac krát spomínaný problém s brzdami vpredu. Pri rýchlostiach a brzdení začalo s volantom triasť takže som vymenil kotúče za nové značku neviem, valčeky Ferrodo po čase ale cukanie znova nastalo. Po premerani kotúčov sa zistilo ze sa pokrutili (nekvalita) tak sa zobrali ATE kotuce, Ferroda valceky a teraz je to viacmenej na rovnej ceste bez problémov. Čo sa týka ale cesty z kopca a brzdení v zákrute stále to cuká s volantom. Spravila sa geometria, ramena su ok, silentbloky nove, capy nove, vlastne sa menili aj tie dalsie casti prednej napravy (nie cap ale to druhe neviem presne ako sa to volá). Proste predná náprava je ok.
Inde mi radili, že to môže byť resp. je to spôsobené vrchným uložením Tlmičov, samotné tlmiče majú najazdene cca 65000 km a sú OK. To vrchné uloženie tlmičov sa pri ich menení nemenilo a ani sa normalne nemení. Keď pomalou rýchlosťou prechádzam cez nejakú nerovnosť vyššiu tak citím takú čudesné údery do volantu ako keby niečo bolo uvoľnené...je možné teda že sa tie horné uloženia tlmičov vybili (auto má najazdene 182000km ale je o neho starané a okrem týchto vecí ide super - 7 rokov sa garážovalo a pod.) a proste je toto všetko spôsobené kvoli nim?
3. Posledná vec je klíma, ta sa naplnila za tie roky len raz a pred rokom stracala na účinnosti tento už sa ani nezapne. Po diagnostike vypise kod 0 cize bez chyby. Ako sa sprava ta klima ked vyprcha z nej napln ... absolutne ju nezapne? kvoli ochrane? Lebo predtym po zapnuti klimi teda tlacitka bolo pocut ako zopol (asi kompresor) a teraz nie. Staci doplnit napln?
Dakujem za vsetky rady, hlavne ale s tym trasenim volantu.
Takže pár problémov čo mám s Leganzou:
1. Problém sa prejavuje vŕzgajúcim zvukom v oblasti prehadzovania (páka na prehadzovanie rýchlosti) ide o akúsi rezonanciu hlavne ak pustím plyn a otáčky klesnú po 2000RPM niečo ako keby rezonovalo ak chytím páku do ruky keď to vrzgá prestane to.
2. Už na fóre viac krát spomínaný problém s brzdami vpredu. Pri rýchlostiach a brzdení začalo s volantom triasť takže som vymenil kotúče za nové značku neviem, valčeky Ferrodo po čase ale cukanie znova nastalo. Po premerani kotúčov sa zistilo ze sa pokrutili (nekvalita) tak sa zobrali ATE kotuce, Ferroda valceky a teraz je to viacmenej na rovnej ceste bez problémov. Čo sa týka ale cesty z kopca a brzdení v zákrute stále to cuká s volantom. Spravila sa geometria, ramena su ok, silentbloky nove, capy nove, vlastne sa menili aj tie dalsie casti prednej napravy (nie cap ale to druhe neviem presne ako sa to volá). Proste predná náprava je ok.
Inde mi radili, že to môže byť resp. je to spôsobené vrchným uložením Tlmičov, samotné tlmiče majú najazdene cca 65000 km a sú OK. To vrchné uloženie tlmičov sa pri ich menení nemenilo a ani sa normalne nemení. Keď pomalou rýchlosťou prechádzam cez nejakú nerovnosť vyššiu tak citím takú čudesné údery do volantu ako keby niečo bolo uvoľnené...je možné teda že sa tie horné uloženia tlmičov vybili (auto má najazdene 182000km ale je o neho starané a okrem týchto vecí ide super - 7 rokov sa garážovalo a pod.) a proste je toto všetko spôsobené kvoli nim?
3. Posledná vec je klíma, ta sa naplnila za tie roky len raz a pred rokom stracala na účinnosti tento už sa ani nezapne. Po diagnostike vypise kod 0 cize bez chyby. Ako sa sprava ta klima ked vyprcha z nej napln ... absolutne ju nezapne? kvoli ochrane? Lebo predtym po zapnuti klimi teda tlacitka bolo pocut ako zopol (asi kompresor) a teraz nie. Staci doplnit napln?
Dakujem za vsetky rady, hlavne ale s tym trasenim volantu.