Stránka 1 z 1
prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: pát srp 07, 2009 14:20
od Zuzka
Ahoj Matizkáři,
mám VELIKOU prosbu - poslední rok mne trápí Mates s nepravidelným chodem motoru. Celkem jsem na diagnostice jsem byla už asi 6x (z toho 5x v autoriz. servisu) a pokaždé mi řekli, že v historii se něco dělo snad jen se spalováním, ale že by to mohlo být asi: (a to už mi připadalo, že vaří z vody) - pokaždé z toho byla jiná závada, přestože má neustále stejné příznaky - 2x mi vyměnili vstřiky, jednou svíčky, pak jednou map senzor a posledně prý byl jen špatně seřízený motor, takže to podle diagnostiky jen seřídili... Dneska je to akorát měsíc a já dnes ráno nastartovala a opět stejný scénář = poprvé po staru vždycky chcípne, pak následoval chod na 2 válce a zakončila to kontrolka motoru, která se nejdříve rozbliká a cca po minutě svítí už pořád a motor jde jen na 2... Tyhle trable s ním mám za poslední rok každé 2 měsíce a už mi docházejí síly... NEMÁTE NĚKDO RADU PROSÍM???
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: sob srp 08, 2009 08:00
od mino
A sviečkové kable si menila?
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: sob srp 08, 2009 12:08
od Jajuska95
Ahojky, měla jsem podobný problém, na diagnostice mi řekli, že mám vyměnit zapalovací modul, který mi leží zbytečně leží doma.. U mého Matizka byl problém ve špatném přísunu paliva, musela se vyměnit jedna hadička, ale bohužel si nevzpomenu která...
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: ned srp 09, 2009 15:49
od Rado77
Predpokladam ze ide o 3-valec, ale ten novsi bez mechanickeho rozdelovaca. Otazka ako su tam riesene cievky (ja som mal starsieho Matizka)....ci su samostatne kazda 1 cievka na 1 valec, alebo je jedna spolocna. Mne napr. na Fieste (4-valec) tiez islo auto na 3 valce, a musel som kupit novu cievku (3000 korun), lebo som omeral, ze na 1 valec cievka vynechavala iskru. Jednalo sa teda o 1 cievku pre vsetky valce. Neviem teda ci tvoj Matizek ma cievku 1, alebo 3. Nove auta maju cievok tolko, kolko valcov a cievka sa napichava priamo na sviecku. Tym odbudli VN kable.
Takze dajte niekto vediet, ci maju novsie Matizky 1 cievku al. 3.
Moj nazor je ten, ze to bude prave cievkou, ktora nedava iskru. Aj keby bol motor mierne rozstelovany, vsetky 3 valce musia ist. Akurat to trochu citit na vykone a na zvuku motora.
Predpokladam, ze ti auto za jazdy (ak sa to vobec da nazvat jazdou) sialene trha a ides s nim ledva 60...?
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: pon srp 10, 2009 09:50
od alvin
Rado,novšie,teda M150 majú 3 cievky a nemajú rozdeľovač
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: pon srp 10, 2009 10:35
od Rado77
Aha, takze tak. A z tych cievok idu aj kratke VN kable na sviecky, alebo su cievky priamo na svieckach nastoknute?
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: pon srp 10, 2009 13:05
od alvin
idu vodiče,je to podobne ,ako na wartburgu,ibaže tie cievky sú malé,pod spoločným plastovým krytom
- 2417.jpg (88.77 KiB) Zobrazeno 2382 x
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: pon srp 10, 2009 13:58
od Rado77
Nuz tak v Zuzkinom pripade by som v noci kukol ci nepreraza iskra cez jeden z VN kablov:
A, za studeneho motora na volnobehu
B, za studeneho motora po priadani plynu lankom
C, za tepleho motora na volnobehu
D, za tepleho po pridani lankom
Potom by som omeral odpor VN kablov
Sviecky boli menene, takze tie OK - kukol by som ich stav elektrod a farbu - ta zla by mala byt inej farby aj v ineom stave. Ak by to bolo tak ze vsetky VN kable OK ale 1 sviecka zasvinena, tak je jasne ze je problem v konkretnej cievke. Nechapem preco hned servis Zuzke menil vstreky !!! Dalsi priklad ako tahaju z ludi peniaze !
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: stř srp 19, 2009 21:36
od ominina
Ahoj. U mojeho Matize to byl vstřik. Lze zjistit na diagnostice. Cena dílu 700,- až 1800,- dle výrobce. Ondra.
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: stř srp 19, 2009 22:15
od Rado77
Zuzka ale pisala, ze vstreky menili uz 2 x a nepomohlo....? Alebo ze by myslela ze vymenili jeden, potom druhy...a este treti bol nemeneny a prave ten by blbol? Zda sa mi dost nepravdepodobne, ze by takto odchadzali jeden za druhym....ak sa to niekomu stalo, tak vecsinou vymenil/precistil jeden a dodnes fici v pohodicke.... Ale mozno je to tak....
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: čtv srp 20, 2009 17:51
od 32jaja
Měl jsem tu samou závadu,akorát mě nesvítila kontrolka motoru,tak jsem vyměnil vstřikovací ventil a bylo to OK.
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: čtv srp 20, 2009 20:21
od ominina
Mě taky odešel jeden vstřik, pak druhý. Ty origo jsou asi citlivější na palivo nebo co. Jestli to bude ono, tak pak doporučuju i výměnu palivového filtru.
Re: prosba o radu - rv2001 - chod na 2 válce + kontrolka motoru
Napsal: pát srp 28, 2009 21:36
od palikx
pokud sviti chyba a je to spalovani tak egr ventil, spatne palivo, a nebo podpalene ventily pripadne nejaky kabel ale na to by snad prisli.
jelikoz je map a vstriky nove.
jak casto se ti to stane-kazdy den rano nebo jen obcas.