No jo, smutne pribehy, ale je to len vec pristupu.
V kazdom pripade z pravneho hladiska, cize podla zakona zatial stale plati 3x ta ista chyba, vymena za nove.
Ak nie, opravte ma, nie som pravnik.
Ale ako je to v oblasti aut, tazko povedat. Poviem pribeh z vlastnej skusenosti:
Mam firemne auto Skoda Fabia Combi. Dostal som ho uplne nove.
Po roku jazdenia, zacala svietit taka ta obligatna kontrolka motoru. Proste moze tam byt milion a jeden problemov.
Servis to klasicky riesil resetom a kazdy tyzden som chodil na resety, a v poslednych dnoch zacal motor doslova skapinat.
Uz vtedy som mohol argumentovat, ze som tu 4x, ale bolo mi to jedno, ved je to firemne.
Tak nakoniec rozobrali motor, vycistili valce, udajne tam bolo nadrbaneho karbonu a to dodavam, ze tankujem vyhradne Shell.
Auto som si vyzdvihol a ked som prisiel do firmy, tak pri parkovani sa znovu rozsvietila kontrolka, proste na porazenie.
Motor uz zacal kompletne zdochynat, musel som drzat vysie otacky, aj ked som stal.
No a nakoniec to bola neuveritelna blbost. Nejaky spetny ventil vyfuku, ci vyfukovych plynov, neviem presne ako sa to vola.
Proste suciastka za par korun a kvoli tomu som chodil takmer mesiac do servisu so skapinajucim motorom.
A viete co bola najvacsia sranda ??? Kolega ma to iste auto, lebo sa kupovali dve a jemu to zacalo robit asi 2 mesiace po mojich problemoch, tak som mu hned povedal, ze nech povie v servise, ze je nahovno spetny ventil, aby tam nemusel chodit mesiac, kym na to pridu. Asi to bola nejaka vadna seria.
Ponaucenie z toho je, teda hlavne pre vyrobcu, ze kontrolka motoru je uuuplne nahovno, ked v skutocnosti neviete co je pokazene
A nevedel im to povedat ani ten diagnosticky prostroj, tak skusali stylom pokus-omyl, az dosli na ten spetny ventil
Odvtedy presli 2 roky a jazdi ako hodinky.... klop-klop na drievko