Stránka 1 z 3
Lakování palubovky
Napsal: čtv zář 09, 2004 11:47
od Robert
Mám takovej jeden dotaz...U Matizka se mi začala loupat černá barva na palubce a chci to nastříkat...Jde to nějak??Mám pocit, že když to vemu jen sprayem, tak se to za chvíli oloupe...Diky za rady
Napsal: čtv zář 09, 2004 11:52
od milosh
Staci mrknout k Ondrasovi na web a hnedle budes vedet, jak na to
http://matiz.uragan.cz
Napsal: čtv zář 09, 2004 11:52
od Ivan
A ta černá barva to je co zač?
Na Tvém místě bych zainvestoval do flokování...
Re: Lakování palubovky
Napsal: čtv zář 09, 2004 12:35
od Ondras
Robert píše:Mám takovej jeden dotaz...U Matizka se mi začala loupat černá barva na palubce a chci to nastříkat...Jde to nějak??Mám pocit, že když to vemu jen sprayem, tak se to za chvíli oloupe...Diky za rady
Že se loupe černá barva je nanejvýš divné, protože ten černý plast není lakovaný, ale je černý durch. Pokud chceš lakovat sám, tak napřed primer pro plasty, pak plnič a pak lak. Na to může ještě přijít čirý lak. Jestli to stříkneš jen sprejem dříve či později se to bude loupat. Já jsem si to nechal dělat u lakýry a vzal se za všechno 1500 Kč. Lakoval černý plast okolo přístrojovky, popelník, kroužek okolo zapalovače, středovou konzolu, 4 kliky dveří a 2 kroužky okolo štelovací páčky zrcátek. Všecky díly k lakování jsem si demontoval a montoval sám
Flock je efektní, ale horší je to s údržbou
Napsal: čtv zář 09, 2004 12:50
od Ivan
Ta údržba může být problematická, to je pravda. Člověk si na to musí dávat větší pozor...
Napsal: sob zář 11, 2004 14:18
od Robert
Ja se bavil s jednim chlapkem co si ten FLOCK nechal udelat a je nanejvys spokojenej a rikal, ze normalne na to veme vysavac a vysaje bordel a vse je O.K., tak nevim, ale zase ten FLOCK je hodne drahej...Na tu palubku to prijde cca 3000,- Kc, ktery opravdu do toho nemuzu ted vrazit.
TO ONDRAS: A kdyz pouziju zaklad pro plasty, plnic a pak lak tak se to loupat nebude???
Napsal: sob zář 11, 2004 21:09
od Ondras
Robert píše:TO ONDRAS: A kdyz pouziju zaklad pro plasty, plnic a pak lak tak se to loupat nebude???
Se základem a plničem by to mělo být OK. Já to mám přes rok, palubku jsem od té doby sundaval a nandaval snad 20x a je to bez problémů
Ale stále doporučuji lakýrníka, protože za základ, plnič a lak ve spreji dáš asi tolik, co za celé lakování profíkem.
Co se týká flocku, tak podle mě by lépe vypadal třeba na výplních dveří, než na palubovce
Napsal: ned zář 12, 2004 08:28
od V.Brousek
Ondras píše:Robert píše:TO ONDRAS: A kdyz pouziju zaklad pro plasty, plnic a pak lak tak se to loupat nebude???
Se základem a plničem by to mělo být OK. Já to mám přes rok, palubku jsem od té doby sundaval a nandaval snad 20x a je to bez problémů
Ale stále doporučuji lakýrníka, protože za základ, plnič a lak ve spreji dáš asi tolik, co za celé lakování profíkem.
Co se týká flocku, tak podle mě by lépe vypadal třeba na výplních dveří, než na palubovce
------------------------------------------------
Ondráši,jak píšeš již jsi sundaval palubku aspoň 20x.Vím, že až ji budu potřebovat sundat také bych na to určitě přišel jak na to,ale nebylo by opět na škodu napsat jak na to,třeba krok za krokem.Na co si dát pozor a pod.Třeba jak se vymontuje celá přední deska se združenými přístroji/tachometr,palivoměr/.Jestli to máš zpracovaný,uveřejni to potom v tvém připravovaném techn.rubrice.
Ono by bylo dobré,kdyby všichni pokud něco složitějšího dělájí,aby to popisovali krok za krokem,aby ostatní si mohli udělat představu jestli to zvládnou sami a nebo radši návštíví servis.
Napsal: ned zář 12, 2004 16:27
od Robert
Sundani palubovky neni zadny problem....Staci povolit 4 sroubky kolem budiku (jsou videt) a pak jeden v prihradce pod radiem. Potom se vezme plochy sroubovak a opatrne strci pod ten plast. kryt a paci (opatrne).
Je to tam jen nacvaknuty, takze bez problemu to jde sundat i zpatky nasadit
Napsal: ned zář 12, 2004 17:19
od Blue Lanos
Napsal: ned zář 12, 2004 21:23
od Ondras
Kryt přístrojovky se sundává jak píše Robert. Pět šroubků a sundat. Jen já ten kryt raději sundávám rukama, bez použití šroubováku. Riziko poškození se tím sníží. Chytnu kryt v místě nad budíkama a táhnu. Chce to trochu síly, ale pořád lepší než to páčit šroubovákem. Kryt drží na kovových bajonetech docela dobře. Jakmile povolí jeden bajonet už to jde hladce. Až se vycvakají všechny, je potřeba poodpojovat konektory 2 tlačítek a jedné ledky nad ovladači ventilace. Pak jde kryt odejmout celý.
Montáž je totéž obráceně. Zapojit konektory, nacvakat bajonety, přišroubovat. Při zacvakávaní je dobré dát pozor, aby nevyskočily z plastu palubovky kovové závity pro šroubky držící kryt.
Přístroje jdou pak demontovat ještě snadněji než kryt. Povolí se 4 šrouby, celý panel se povytáhne. Tím se v podstatě sám odpojí náhon tachometru. Pak se prostrčí ruka za panel a vytáhnou 2 placaté konektory. Pak jde celý panel vyndat.
Panel Samotný jsem už taky rozebíral, když jsem do těla tachometru montoval senzor pro palubní počítač. Všechno je šroubované a pěkně přehledné.
Montáž panelu je zase opak - zapojit 2 placaté konektory a náhon tachometru. Ten se připojí tak, že se panel dá na místo - tím se nahon sám připojí k tachometru. Bowden náhonu je docela tuhý a drží na svém místě i bez panelu. Před zašroubováním panelu se prostrčením ruky nad panelem zkontroluje připojí náhonu a případně se náhon prstama docvakne.
Napsal: pon zář 13, 2004 22:02
od petrm
Jo je vidět že je Ondáš velmi zkušený
Napsal: pon zář 13, 2004 22:08
od V.Brousek
Ondras píše:Kryt přístrojovky se sundává jak píše Robert. Pět šroubků a sundat. Jen já ten kryt raději sundávám rukama, bez použití šroubováku. Riziko poškození se tím sníží. Chytnu kryt v místě nad budíkama a táhnu. Chce to trochu síly, ale pořád lepší než to páčit šroubovákem. Kryt drží na kovových bajonetech docela dobře. Jakmile povolí jeden bajonet už to jde hladce. Až se vycvakají všechny, je potřeba poodpojovat konektory 2 tlačítek a jedné ledky nad ovladači ventilace. Pak jde kryt odejmout celý.
Montáž je totéž obráceně. Zapojit konektory, nacvakat bajonety, přišroubovat. Při zacvakávaní je dobré dát pozor, aby nevyskočily z plastu palubovky kovové závity pro šroubky držící kryt.
Přístroje jdou pak demontovat ještě snadněji než kryt. Povolí se 4 šrouby, celý panel se povytáhne. Tím se v podstatě sám odpojí náhon tachometru. Pak se prostrčí ruka za panel a vytáhnou 2 placaté konektory. Pak jde celý panel vyndat.
Panel Samotný jsem už taky rozebíral, když jsem do těla tachometru montoval senzor pro palubní počítač. Všechno je šroubované a pěkně přehledné.
Montáž panelu je zase opak - zapojit 2 placaté konektory a náhon tachometru. Ten se připojí tak, že se panel dá na místo - tím se nahon sám připojí k tachometru. Bowden náhonu je docela tuhý a drží na svém místě i bez panelu. Před zašroubováním panelu se prostrčením ruky nad panelem zkontroluje připojí náhonu a případně se náhon prstama docvakne.
Dnes jsem na to čuměl,5 šroubků jsem našel a pokud jsem to dobře pochopil sundám jenom ten černý plast vcelku a vše ostatní zůstává na svém místě(spínače,rádio,vzduchové průduchy )
Jsem rád že to zatím nepotřebuji sundavat.
Napsal: pon zář 13, 2004 22:46
od petrm
Ne ty vypínače na varnig blinkr a mlhovky + dioda imobilizéru včetně průduchů topení jde s tím plastem
Napsal: úte zář 14, 2004 07:45
od Ondras
Václav Brousek píše:
Dnes jsem na to čuměl,5 šroubků jsem našel a pokud jsem to dobře pochopil sundám jenom ten černý plast vcelku a vše ostatní zůstává na svém místě(spínače,rádio,vzduchové průduchy )
Jsem rád že to zatím nepotřebuji sundavat.
S černým bazmekem jdou ven mřížky ventilace a 2 spínače+ledka (nutno odpojit ty káblíky). Rádio a ovladače ventilace zůstávají