Stránka 1 z 2
Auto na vodu
Napsal: čtv čer 11, 2009 20:34
od Topol
Pěkný den
Při brouzdání jsem přišel na toto! Jsou to slovenské stránky ale je tam český maník.Schválně se mrkněte
http://dolezite.sk/Kutil_si_v_dilne_pos ... _vodu.html
http://www.vodikovypohon.sk/
No nic nám ať hlavně jezdí a nezlobí
Dodatek:
Objevil se ještě jeden odkaz na toto tema
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008111601
Re: Auto na vodu
Napsal: čtv čer 11, 2009 20:57
od FoXo
Kamarati o tom tiez basnia ze prerobenie stoji do 20 ojro a aj to som vela povedal. Vraj sa da prerobit ako benzin tak aj nafta. Som zvedvy ci sa nakoniec do toho pustia
Re: Auto na vodu
Napsal: čtv čer 11, 2009 21:23
od peter27
nechcem sa tvarit ako drz gros ale v kombinacii s LPG to musi byt ake lacne vozenie
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 06:13
od Vojta
Podobnou krávovinu kolega z práce řešil před třiceti lety. Na své Š 120 si udělal přisávání vody. Auto sice jezdilo, ale po třech měsících to zase předělal do originálu. Asi to nebylo to pravé ořechové
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 06:35
od V.Brousek
Vojto přesně tak. Také pamatuji, že můj otec experimentoval s vodou, již si nepamatuji na jakém to bylo principu, ale někam kapala voda. Samozřejmě to byla asi krávovina, snad k tomu byl dokonce nějaký návod.
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 10:50
od peter27
mozno to pokrocilo do pekneho stadia a ten vodik sa tam vazne nejako rozklada z vody
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 11:02
od Serpico
...tak Vojto i Brousku fyzikální zákony nelze jen tak ošálit - souhlasím s Vámi na jedné straně spotřeba a odebraná energie z baterie proti zvýšenému výkonu a snížené spotřebě - ale exaktně měřené v tomto případě na brzdě i ta má však svá úskalí, přesto lze získat srovnání... neodpustím si k vodě malou připomínku, Ti z Vás co jezdili na dvoutaktech ví jak za vlhka to jelo jak z praku, prostě se do válců dostalo víc kyslíku v objemu ( dnes při závodech dvoutaktů naladění na to které počasí, tedy teploty, vlhkost vzduchu a objemy nasátého kyslíku dělá z toho docela vědu...) no a potom začlo amatérské přisávání vody z lahve do sání bez valného výsledku, tenkrát to snad i měřili ve SM...k uvedenému jsem tedy dost skeptický už jenom ta " elektrolýza " voda H2O = H + O2 to nejde jenom v lahvi od okurek, tam vznikne tak maximálně pára...
o perličkách se může diskutovat a nakonec je to oživení servru a taky můj názor nemusí být nutně ten pravý...aneb víra na pravém a opodstatněném, může být matka pokroku...
Kdo ví na co se bude jezdit za 10 - 20 - 50 let...., mějte se fajn
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 11:28
od martinko
...vodik sa da naozaj ziskat elektrolyzou vody +NaCl ( kuchynska sol) .... cize nie je to nic nemozne...
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 14:56
od ppp
mala technicka:
1. NaCl by som nepouzival, sice jej vela netreba ale sprvu sa vyraba namiesto kyslika chlor a ten by som v motore spalovat nechcel, iab ak by sa chvilu nechali vyvijat plyny len tak do povetria a tym sa ziska roztok NaOH. Da sa pouzit aj soda alebo soda bikarbona, vtedy sa namiesto chloru zacina z oxidom uhlicitym.
2. flasku od uhoriek sice neviem ako chcel pouzivat ale sluzila mu ako odlucovac kvapiek, cize hlavne aerosolu roztoku niecoho, tipujem NaOH ak zacal so solou.
3. z tej reportaze sa neda urcit nic okrem toho ze to je ..... pretoze mat v aute vedla seba roztok zieraviny nie je nainteligentnejsie. Zase na druhej strane mate pod zadkom 50litrov horlaviny 1. triedy v nadobe z papiera a nik si z toho tazku hlavu nerobi, takze preco nie
.
4. prisavanie vody moze pomahat v dvoch veciach: zvysuje kompresny pomer a teda aj ucinnost motora ale aj namahanie jeho sucastia znizuje riziko detonacneho spalovania najma pri chudobnych zmesiach, ale ci to moze pomoct znizit spotrebu o dajme tomu 20 alebo 30% to netusim, aj ked na jutube su vide ako sa srandisti hraju so zahradnymi kosackami a krmia ich zmesou benzin:voda 1:1
5. a pokial viem tak zatial zakon o zachovani energie stale plati, alebo ho uz novelizovali?
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 17:05
od alvin
Ja zas skôr než technickú pripomienku,si dovolím pridať,jednu historickú spomienku. ono toto tu už totiž všetko bolo, Rusi skúšali ešte okolo r.1975 moskviča na vodíkovy pohon,presne ten istý princíp,voda sa rozkladala v generátore na kyslík a vodík,vodík spaľoval motor a z výfuku šli vodné pary,ale už vtedy sami uznali,že to nemá šancu na sériovú výrobu,malo to viac úskalí
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 22:27
od ppp
Z telky si pamatam ze mali vtedy sprevadzkovane aj nieco vzhladom aj zvukom podobne v3s s tym, ze vodik sytili do nejakeho tuheho materialu, pretoze stlacat ho do kvapalneho stavu nebolo efektivne a hlavne potom dalej lahko skladovatelne ale malo to maly dojazd.
Re: Auto na vodu
Napsal: pát čer 12, 2009 23:57
od mzprx
Vsetko su to blbosti, fyzika nepusti, na rozklad vody musi byt predsa dodana vacsia energia, ako vznikne zlucenim (cize horenim) vodika s kyslikom.
Re: Auto na vodu
Napsal: sob čer 13, 2009 11:32
od hladolef
Takovych chytraku je plny internet.Jenomze jestli to je pravda!!!
http://www.wasserauto-bauanleitung.de/? ... mit-wasser
Re: Auto na vodu
Napsal: čtv úno 11, 2010 21:54
od jamal89
ja vam neviem ale tak dal by som si povedat polovicna spotreba
Re: Auto na vodu
Napsal: pát úno 12, 2010 10:22
od Serpico
...no vono to je o rozkladu H2O na vodík a kyslík ale energie daná do rozkladu je větší a dražší než následný výkon, užitek, kdoví co platí dnes nemusí platit zítra, jde o " postupy " a ty právě můžou být za chvíli už někde jinde...
Mějte se fajn