Stránka 1 z 1

problem pri zabehu

Napsal: pon čer 08, 2009 18:51
od sacurovca
Ahoj ja uvadzam tuto temu lebo neviem furt v akych otackach sa mam drzat jazdim do 3000 a preradim-zda sa mi to nejak malo auto huci - mam sedan aveo 1,2 16v neviem ci nepreradzujem skoro..... poradte prosim vsade pisu jazdit do 3000ot min.....dik som zaciatocnik a auticko nove tak sa bojim....

Re: problem pri zabehu

Napsal: pon čer 08, 2009 20:56
od Richard
Předpokládám, že máš 1,2 16V 84 k, určitě se neboj, dnes už se auta nemusí zajíždět. Jde jen o t.o naučit auto jezdit. Od začátku motor klidně vytáčej třeba až do 5000 ot. ale ne na plný plyn, Chce to tak max 3/4 plynu. Důležité je motor nepodtáčet u 1,2 jsou otáčky pod 2000 tabu. V žádném případě se nesnaž vyjíždět z vesnice na "5" v záběhu bych klidně doporučil "3" a klidně ji vytočit na nějakých 80-90. "5" bych používal pouze nad nějakých 80 a ne v případě že se jede do kopce, tam dej radši za "4". Určitě motoru spíš prospějou vyšší otáčky s méně sešláplým plynem, než "žudlání" okolo 2-3 tis. ot.
Důležité je pro dobrou kondici motoru občas motor prohnat aby se pročistil (samo ne v první tisícovce km) ale pak už je to skoro jedno a potřebné......
Se sedanem 1,2 84k jsem byl na Moravě a spotřeba byla po D1 při přiměřeném dodržování rychl. limitu (130- 150 dle provozu) cca 7,2l/100km
Podotýkám že se svou Nubi 2,0 Wagon jsem jel Brno a zpět za cca 8 l při přibližně stejné rychlosti........

Re: sacurovca

Napsal: pon čer 08, 2009 23:03
od sacurovca
jj, mám 84, ďakujem, no mne sa zdalo 3000ot málo, že ho trápim chudáčika :) no tak už mu dám aj 4-5000ot len som sa bál či mu vyššie ot viac neuškodia :)

Re: problem pri zabehu

Napsal: čtv čer 25, 2009 15:53
od Jarik
JA mám 1,4 16v a mechanik v chevro. mi doporučil ho zohriať do prev. teploty
a potom mu možeš dať co si pýta . Občas mu to vytočím až po obmedzovač. Nad 3500ot. sa mu páči daleko viac, aj mne. Netreba to ale prehánať. Ma len 4500km,
ale chodí celkom sušne. So zábehom motora si hlavu nerob, tovareň ich vraj na stolici točí 2hod na max. potom až ide do auta- to mám od nich. :shock:

Re: problem pri zabehu

Napsal: čtv čer 25, 2009 18:09
od Feva13
Podľa môjho názoru najviac uškodíš motoru pod prevádzkovou teplotou. Po zohriatí už každý mechanik ktorého som sa pýtal tvrdil, že nad 5 000 km už mu moc neublížiš. Motory sú už natoľko zabehané v výrobe ako potvrdil Jarik

Re: problem pri zabehu

Napsal: pát čer 26, 2009 11:48
od sacurovca
Ahoj chalani no tak ja už chodím tak normálne a ot. tak 3500-4000 pri rozbiehaní - plynulá jazda 3000... ono sa mi zdá že po troške sa to zlepšuje nejak extra ho nešetrím ani netrápim do kopca hlavne. Zo začiatku som sa mu dosť bál pridať lebo som ho nechcel trápiť a bál som sa že mi bude žrať... Teraz už spokojnosť :PP:

Re: problem pri zabehu

Napsal: pát čer 26, 2009 12:04
od Feva13
Aj zlá žena sa polepší keď ju vedieš správnym smerom

Re: problem pri zabehu

Napsal: pát čer 26, 2009 12:10
od sacurovca
hehe dobré príslovie len škoda že to celkom neplatí povaha sa nedá zmeniť len zlozvyky... :PP:

Re: problem pri zabehu

Napsal: pát čer 26, 2009 13:11
od Jarik
sacurovca píše:hehe dobré príslovie len škoda že to celkom neplatí povaha sa nedá zmeniť len zlozvyky... :PP:
Hm ked to nejde ako má tak ženu vymeniť- ušetríš , auto vymeniť- prerobíš a na čo sa dá lahšie zvyknúť ?