Stránka 1 z 2
Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: pon čer 08, 2009 16:40
od vojta2886
Zravím všechny,
mám problém s Nexií po nastartování. A to konkrétně, když na motor svítí slunce a je celkově teplo (nad 15°C), tak po nastartování mi začnou silně kolísat otáčky (když do toho začnu točit volantem - mám posilovač, tak motor někdy i chcípne). V tuto chvíly když se snažím přidat plyn, tak se situace ještě zhorší a otáčky klesnou ještě víc a motor má velké vibrace.
Pokud se mi povede trefit se do okamžiku, kdy přidání plynu opravdu zvýší otáčky a motor "tůruju" cca 20-40sekund, tak po této operaci se chod motoru ustálí a vše je OK. To samé se stane pokud se mi podaří rozjet, tak po ujetí cca 100m (asi těch 20-40sekund) se motor opět chová normálně. Pokud ovšem jedu, tak se auto chová jako kdybych šlapal a pouštěl plynový pedál -> pořádně cuká. Plyn mám samozřejmě po celou dobu sešlápnut stejně.
Pokud je chladno a na motor nesvítí slunce, tak se otáčky drží kolem 1000 a nekolísají. Ale i tehdy, pokud přidám plyn, tak otáčky nejprve poklesnou a teprve pak se začnou zvedat.
Nevíte někdo, co stím??
Díky za odpovědi
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: pon čer 08, 2009 18:36
od Pankáč
Ahoj!
Podobný problém jsem měl u Kadeta. Já jsem to vyřešil výměnou
krokovýho motůrku. Někdy stačí prostříknout kontoxem, ale raději
si zajdi na diagnostiku.
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: úte čer 09, 2009 13:13
od vojta2886
Pankáč píše:Ahoj!
Podobný problém jsem měl u Kadeta. Já jsem to vyřešil výměnou
krokovýho motůrku. Někdy stačí prostříknout kontoxem, ale raději
si zajdi na diagnostiku.
Kde jsou a k čemu přesně slouží krokové motorky? Vím, že u nějakých aut je člověk schopen udělat základní diagnostiku sám. Spojením nějakých kontaktů někde u ŘJ nebo pojistek. Jde toto udělat i u Nexie a jak? A pokud ne, kde je nějaký servis, který umí udělat diagnostiku (v Praze a okolí)?
Dík
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: úte čer 09, 2009 16:27
od Serpico
...to vojto2886 to umí náš palikx a to lépe než například Srba servis....
Mějte se fajn
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: úte čer 09, 2009 19:34
od palikx
jo to by mohl byt motorek.
zkusil bych reset tedy odpojit baterku a pak napis.
pokud to bude podobny muzem se mu podivat na dratky
napis sz a domluvime to
motorek je v klapce na sani a hlida volnobeh.
muze to byt ale i treba civka rozdelovace nebo modul.taky se nekdy chovaji divne
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: stř čer 10, 2009 22:10
od ppp
este moje oblubene
skus odpojit lambdu
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: pát čer 12, 2009 10:25
od Serpico
...to vojto2886 s palikxem, jako bys to už měl v pořádku... a buď jenom rád za jeho zájem...
Inu mějte se fajn
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: pon čer 15, 2009 15:06
od vojta2886
Omlouvám se všem, že jsem tak dlouho nereagoval. Nebyl to nezájem, ale pracovní vytíženost (když vám servery o které se staráte zatopý kanalyzace....škoda slov a hromada sra*ek
).
Ale zpátky k mému problému. Teď bubu dávat auto ke známému aby se podíval na brzdy a další maličkosti - při té příležitosti mu řeknu aby se mrknul i na ty krokové motrky. Pokud to nepomůže, tak bych se domluvil s Palikxem, bude-li mi ještě ochoten udělat diagnostiku.
Odpojení a znovu připojení baterky nepomohlo.
Jinak v motoru byly před cca 2-ma měsíci měněny tyto věci:
svíčky
kabely ke svíčkám
rozdělovač
víčko od rozdělovače
cívka k rozdělovači
nějakej elektrickej nesmysl u rozdělovače - nevím co to je
některé hadičky
střední a zadní díl výfuku
+ další věci s motorem nesouvisející
Tyto věci bych prozatím vyloučil, protože jsou buď nové a nebo z vrakoviště, ale funkční.
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: pát srp 28, 2009 21:57
od palikx
tak prozatim jsme nasli nefunkcni lambdu.tu vymenili ale vysledek zatim neznam ale po jeji vymene motor bezel podstatne klidneji nez ze zacatku ale nevim jestli jeste chcipa zastudena.
komprese mereny a vsecky stejne asi 10,5
dale jsem nasel obrousenou vackovou hridel kterou budu pristi tyden menit a ta ma asi taky zasadni vliv na beh motoru a mozna tesneni pod sanim .
tak uvidim po vymene.
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: ned zář 13, 2009 21:45
od palikx
budu pokracovat
vymenena vacka a 4 koniky tesneni sani a zabrousene ventily a vycistene zdvihatka.
starty byly dobry a vykon motoru super.
ale po nekolikatem startu najednou prisla ona zavada.s tim ze pri pridani plynu mel motor snahu se rozbihat ale i chcipal.
jelikoz je tam vymenene temer vse je tezke neco hledat.i pres to jsem dal novy rozdelovac bez vetsiho uspechu a klapku sani.motorek se zda byt dobyr chodi volne.
nastala mensi zmena ale stejne to nebylo uplne ono.
ale jeste se mi nezdalo jak je motor rizen a tak jsem se podival na predstih znovu i kdyz rozdelovac co jsem zgeneralkoval jsem dal na moje znacky.
a pro jistotu jsem koukl na predsti a zjistil jsem ze je spatne.po jeho serizeni se chod po startu zmenil ale jeste lehce obcas zakolisal.tak jsem udelal predstih mensi cca 6 i kdyz si ho jednotka stale doladuje a zatim jsem zkusil asi 4 starty a dobry.
takze jeste neni vyhrano ale predstih na to ma asi uplne zasadni vliv a neni jednoznacne nastaveni na 10.
dam vedet
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: úte zář 15, 2009 13:41
od Serpico
...to Vojto 2886 nešoupnul s tam náhodou nějaký ten POWER 98 - 100 octan?,promiň nic mi do toho není jenom zajímá mi to, byl jsem v neděli v " servizione Mellicaro " a bavil jsem se tam s palikxem, to by vysvětlilo jeho snížení předstihu... je nessie nastavena na 91 octan bez přemostění na 95 octan ?, to Pavle Tobě to nemusím říkat, právě pro to se dopředu omlouvám... ( jenom připomenu výčnělek nahoře a spojuje se levý kolík s prostředním ) máš v hlavě fůru aut a kdo si to má všechno pamatovat ale já jsem dlouho jezdil na 95 octan s nastaveným autem na 91 octan v podstatě bez závad... a ještě čistě teoreticky může natlakovat čerpadlo víc jak 3,2 ( případná špatná činnost regulačního ventilu na listě přívodu benzínu...moje vysvětlení pro závadu 45 příliš bohatá směs a jak si s tím poradí vstřikovač ( a ten je drahý, stával jeden 10tisíc Kč ) - řízení časem a stanoveným maximálním tlakem ( jenom zavírá a otvírá ve stanovené časovém úseku... ), nevím jenom jako teoretik připomínám... a můžu se jenom domnívat, nemám praxi palikxe... ale vím, že Pavel to vyřeší, jako vše...
Mějte se fajn
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: úte zář 15, 2009 19:48
od vojta2886
Žádný vysokooktanová palivo jsem tam nelil. Jediný co jsem přidal do paliva cca před 2 měsíci byl čistič trysek, jak mi poradil Palikx. Jinak vždy Natural 95. Jestli je nessie nastavena na 91 octan nevím. Předchozí majitel tam taky lil 95.
Jinak jsem si všimnul před cca 3-mi měsíci, že palivové čerpadlo začalo dělat větší hluk než dřív (obzvlášť když je plná nádrž, tak to je hukot), ale auto jezdilo uplně stejně jako předtím - prostě špatně - tak jsem tomu nevěnoval pozornost.
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: úte zář 15, 2009 23:37
od palikx
no
dnes jsem to zkusil znovu a dela to svine porad.a zkousel jsem hybat predstihem a nema na to zadny vliv proste se to nechce sebrat do volnobehu.
ale ja kdyz sem s tim jel po vymene tak to jelo opravdu nadherne takze jestli ti to jelo spatne tak ted to opravdu jelo dobre.
ale zda se mi ze ten krasne klidny chod motoru co byl po oprave se pomalu zhorsuje.jsem z toho blazen a vubec to nechapu.jedine co neni vymenene je ridici jednotka a vstrikovace a pumpa.vstriky by to mohly delat nebo vysoky tlak paliva jelikoz ten hluk z pumpy tam zacal byt az po tom co to zacalo zlobit.ale zase na benzin v nadrzi nebude mit vliv vnejsi teplota.
zitra ji zmerim a ve ctvrtek jedu zkouset jine ridici jednotky.snad nejakou najdu.nic jineho tam totiz uz neni-nelibi se mi hodnoty ktere jednotka ukazuje v dobe kdy to spatne bezi.
pak vratim vyucni list a utecu do pralesa.
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: stř zář 16, 2009 08:23
od rolt
Nechcem sa do toho moc montovat,ked to robi palix,on to tam ma a vie co a ako,ale raz mi podobne blbla nubira s chcipanim,volnobehom a podobne.Dal som vstreky na ultrazvuk a po namontovani spat ide ako hodinky. Inokedy mi kolisavy volnobeh a zvlastne chovanie robil zle nahodeny rozvodovy remen o 1 zub,teda iba nasavacia vacka. Remen sa dal nahodit len tak,ze zarez na lavom koliesku vychadzal o pol otacky nizsie oproti pravemu. Auto blblo.Skusil som lavou vackou pootocit do lava,zarez takmer o zub nad ryskou na pravej remenici,tak aby sa dal nahodit remen a auto nema ziadne problemy s kolisavym volnobehom ani s rozjazdom.
Re: Kolísání otáček po nastartování v závislosti na teplotě
Napsal: stř zář 16, 2009 10:33
od Serpico
...to palikx v pralese by si nejspíš vyhrál taky ( dovedu si Tě tam představit, promiň...), tam by šlo o to vyjít s " obyvatelstvem " a tam to je o povaze, charakteru a na tu jsou zvířata velmi citliví ale vážně, prostě vyhraješ jako vždy a útěcha pro Vojtu 2886 je, že to nebude drahý ( auto je v dobrých rukou ) - viz moje zkušenost se SRBOU než jsme se potkali 18tisíc těsnění pod hlavou + 3tisíce navíc neuznaná reklamace práce ( nedokázal jsem se dál dohadovat o tom, že mechanik nedal nový těsnící o kroužek pod pumpu), odjel jsem s tekoucí vodní pumpou, to jsem zjistil až doma, podstatné bylo neodstraněná závada škubalo, nejelo..., no a s Tebou i s dílama 5tis. ale v tom je nový rozdělovač za 4tis., takže sumárum 26tisíc Kč, já vím, že hledání závad není jednoduchý ale právě proto jsem Tě za nás všechny tituloval " doctor palikx ", tak jako se tituloval ROSSI v MOTO GP...
Mějte se fajn