gufera ventilů
Napsal: sob kvě 30, 2009 10:59
Ahoj, chci se podělit o zážitky z výměny gufer ventilů...
vše začalo asi před rokem, kdy mi motor začal nápadně žrát olej (EGR zaslepené, nikde úkapy atd.). Dal jsem auto do servisu, zaplatil 2500 no a od té doby to žere oleje dvojnásobek!! (prostě se na to vys... a ještě mi nedotáhl svíčky a polovinu toho zku....il... vydržel jsem to asi rok (1litr oleje na 400 km!!) a pak si řekl, že bude levnější oprava samodomo než kupovat nový a nový olej...
začal jsem měřením komprese, abych zjistil, jestli se to vůbec vyplatí 13,6 13,6 13,9 13,3 asi jo
Rozebírání standart, vše podle manuálu a vlastních znalostí , no problémo. Jen je třeba udržovat čistotu na jídelním stole
Po sundání vaček jsem ještě zjistil, že jsou špatné hydraulická zdvihátka na 4 hrnci (sací ventily oba) a 2. hrnec jedno.
Tady pár info, kdyby je chtěl někdo vyndavat -
1. musí být tvrdá (nesmí pružit)
2. radím si je poznačit třeba fixem před vyndáním (umístění)
3. zdvihátka by se neměla překlápět, otáčet, hrozí riziko vytečení oleje a znehodnocení.. (v Krči stojí cca 305 kč jedno, ale je to škoda.. zespodu toho stejně moc vidět není.. )
Pak začal problém vyndat jednotl. gufera, ventily jsou totiž utopená v hlavě asi v 30mm válci tak 20mm pod povrchem. Udělal jsem si z jeklů takový dvojkříž (jeden jekl asi 34cm, na něj jsem kolmo navařil dva jeklíky asi 11cms dírami na konci tak aby seděly na díry pro uložení vaček na 1. a 4. válci - to posloužilo pro přepákování
pak na trubku 28mm (vnitřní průměr 25) asi 50mm dlouhou pod úhlem co svírají ventily navařil páku, kterou jsem zasunul pod dvojkříž a zatlačením páky dolů trubka tlačila na ventil.... povedlo se až evo 7.... chce si to vyzkoušet v praxi...
Pak velice užitečná věc byl teleskopický magnet (tužka s magnetem na konci na vyndání půlměsíců, co drží ventil)
Pak stačí dát 1 válec do horní úvratě (tím se zapře ventil o píst), jednou rukou stlačit páku, druhou rukou magnetem odebrat půlměsíce a je to doma... tak se může dělat 1 a 4 válec najednou!!!
Nemusí se teda sundavat hlava válců
gufera se pak vyšťournou ven šroubovákem - očistí se dosedací plochy gufera (já to dělal papírem a to důkladně), nasadí se nová a sesadí se to (tam to chce buď trpělivost při nasazování půlměsíců nebo nějaký trik, co ještě neznám, já to dělal šroubovákem tak, že jsem ten půlměsíc tak dlouho honil kolem ventilu, až se to povedlo (poprvý asi půl hodiny, pak jsem přišel na systém a už to šlo samo (ale toho breku a vzteku předtím!!!))
pak pootočit motorem o 180°a stejně tak 2 a 3 válec... a zpětná montáž....
ještě jsem pořádně vyčistil EGR ventil a znovu ho zprovoznil, udělal výplach motoru a nový olej
výsledek (zatím mám 500 km a neztratilo se vůbec nic)
gufera 60/ks
těsnění pod víko ventilů 170 ,-
3x zdvihátko 305/ks
oprava cca 2000
pár užitečných rad na závěr
jak poznám, že se olej ztrácí gufery?
Já udělal test, jel jsem z kopce (zahřátý motor) asi 4000 ot. bez plynu tak 20 sekund a pak prudce přidal (chvilku začala dost viditelně kouřit), teď po výměně nekouří....
pak je třeba při kompletaci vrátit motor 1. pístem do HÚ!!!!, než začnete sesazovat vačky a hlavně rozvody , je dobrý rovnou vyměnit O-kroužek pod vodní pumpou, jak se natáčí pumpou při sundavání rozvodů atd. mohl by potom začít téct.... stojí pár korun...
Od té doby, co jsem to udělal, jde motor absolutně perfektně, max. spokojenost!!
potom sem hodím nějaké foto ...až přijdu na to jak
vše začalo asi před rokem, kdy mi motor začal nápadně žrát olej (EGR zaslepené, nikde úkapy atd.). Dal jsem auto do servisu, zaplatil 2500 no a od té doby to žere oleje dvojnásobek!! (prostě se na to vys... a ještě mi nedotáhl svíčky a polovinu toho zku....il... vydržel jsem to asi rok (1litr oleje na 400 km!!) a pak si řekl, že bude levnější oprava samodomo než kupovat nový a nový olej...
začal jsem měřením komprese, abych zjistil, jestli se to vůbec vyplatí 13,6 13,6 13,9 13,3 asi jo
Rozebírání standart, vše podle manuálu a vlastních znalostí , no problémo. Jen je třeba udržovat čistotu na jídelním stole
Po sundání vaček jsem ještě zjistil, že jsou špatné hydraulická zdvihátka na 4 hrnci (sací ventily oba) a 2. hrnec jedno.
Tady pár info, kdyby je chtěl někdo vyndavat -
1. musí být tvrdá (nesmí pružit)
2. radím si je poznačit třeba fixem před vyndáním (umístění)
3. zdvihátka by se neměla překlápět, otáčet, hrozí riziko vytečení oleje a znehodnocení.. (v Krči stojí cca 305 kč jedno, ale je to škoda.. zespodu toho stejně moc vidět není.. )
Pak začal problém vyndat jednotl. gufera, ventily jsou totiž utopená v hlavě asi v 30mm válci tak 20mm pod povrchem. Udělal jsem si z jeklů takový dvojkříž (jeden jekl asi 34cm, na něj jsem kolmo navařil dva jeklíky asi 11cms dírami na konci tak aby seděly na díry pro uložení vaček na 1. a 4. válci - to posloužilo pro přepákování
pak na trubku 28mm (vnitřní průměr 25) asi 50mm dlouhou pod úhlem co svírají ventily navařil páku, kterou jsem zasunul pod dvojkříž a zatlačením páky dolů trubka tlačila na ventil.... povedlo se až evo 7.... chce si to vyzkoušet v praxi...
Pak velice užitečná věc byl teleskopický magnet (tužka s magnetem na konci na vyndání půlměsíců, co drží ventil)
Pak stačí dát 1 válec do horní úvratě (tím se zapře ventil o píst), jednou rukou stlačit páku, druhou rukou magnetem odebrat půlměsíce a je to doma... tak se může dělat 1 a 4 válec najednou!!!
Nemusí se teda sundavat hlava válců
gufera se pak vyšťournou ven šroubovákem - očistí se dosedací plochy gufera (já to dělal papírem a to důkladně), nasadí se nová a sesadí se to (tam to chce buď trpělivost při nasazování půlměsíců nebo nějaký trik, co ještě neznám, já to dělal šroubovákem tak, že jsem ten půlměsíc tak dlouho honil kolem ventilu, až se to povedlo (poprvý asi půl hodiny, pak jsem přišel na systém a už to šlo samo (ale toho breku a vzteku předtím!!!))
pak pootočit motorem o 180°a stejně tak 2 a 3 válec... a zpětná montáž....
ještě jsem pořádně vyčistil EGR ventil a znovu ho zprovoznil, udělal výplach motoru a nový olej
výsledek (zatím mám 500 km a neztratilo se vůbec nic)
gufera 60/ks
těsnění pod víko ventilů 170 ,-
3x zdvihátko 305/ks
oprava cca 2000
pár užitečných rad na závěr
jak poznám, že se olej ztrácí gufery?
Já udělal test, jel jsem z kopce (zahřátý motor) asi 4000 ot. bez plynu tak 20 sekund a pak prudce přidal (chvilku začala dost viditelně kouřit), teď po výměně nekouří....
pak je třeba při kompletaci vrátit motor 1. pístem do HÚ!!!!, než začnete sesazovat vačky a hlavně rozvody , je dobrý rovnou vyměnit O-kroužek pod vodní pumpou, jak se natáčí pumpou při sundavání rozvodů atd. mohl by potom začít téct.... stojí pár korun...
Od té doby, co jsem to udělal, jde motor absolutně perfektně, max. spokojenost!!
potom sem hodím nějaké foto ...až přijdu na to jak