Stránka 1 z 1

Je ŘJ KO ?

Napsal: ned kvě 24, 2009 12:33
od mandril
Zdravím všechny. Moje Nubira 1.6 16V r.v.1998 začala zvýšenými otáčkami volnoběhu, a při vyblikání závad mi to ŘJ i napsala. Zjistil jsem, že je volný egr a tak jsem jej zaslepil. Volnoběh se ihned zlepšil. Po cca měsíci jsem zjistil spotřebu kolem 10l . Po vyndání lamda sondy byla tato černá od karbonu. I usoudil jsem na bohatou směs a protože lambda byla nějaká celkem rozviklaná, koupil jsem novou originál. Jen tak mne napadlo, zda by ŘJ hlásila závadu při odpojení lambdy a tak jsem to zkusil. Ze studena až do úplného zahřátí motoru check neblikl. Usoudil jsem, že je možné, že stav 0 je pro ŘJ normální a proto nereaguje a jede jako při studené lambda sondě.Nicméně, odpojil jsem čidlo teploty vzduchu, které jsem kdysi měnil a vím, že svítil check a ono zase nic. Přistoupil jsem k vyblikání závad , zablikalo 12 a jinak vše v normálu. Mám podezření, že ŘJ jede v nouzovém režimu a z něj se již neprobudí. Vzpomínám si, že jsem zhruba v době, kdy jsem pozoroval nárůst spotřeby vjel do díry na silnici, až jsem natvrdo bouchl zřejmě pravým ramenem natvrdo o asfaltku. Ale myslím se, že tam žádné čidlo, které by mohlo mít vliv na ŘJ motoru není. Pokud někdo víte, zda diagnostika je schopna vyčíst i závady, které se v paměti nenacházejí, poraďte. Podle mne, pokud ŘJ nereaguje na odpojení lambdy a teploty vzduchu, bude chyba v ŘJ . Díky.

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: ned kvě 24, 2009 17:21
od Dark69
mandril píše:Zdravím všechny. Moje Nubira 1.6 16V r.v.1998 začala zvýšenými otáčkami volnoběhu, a při vyblikání závad mi to ŘJ i napsala. Zjistil jsem, že je volný egr a tak jsem jej zaslepil. Volnoběh se ihned zlepšil. Po cca měsíci jsem zjistil spotřebu kolem 10l . Po vyndání lamda sondy byla tato černá od karbonu. I usoudil jsem na bohatou směs a protože lambda byla nějaká celkem rozviklaná, koupil jsem novou originál. Jen tak mne napadlo, zda by ŘJ hlásila závadu při odpojení lambdy a tak jsem to zkusil. Ze studena až do úplného zahřátí motoru check neblikl. Usoudil jsem, že je možné, že stav 0 je pro ŘJ normální a proto nereaguje a jede jako při studené lambda sondě.Nicméně, odpojil jsem čidlo teploty vzduchu, které jsem kdysi měnil a vím, že svítil check a ono zase nic. Přistoupil jsem k vyblikání závad , zablikalo 12 a jinak vše v normálu. Mám podezření, že ŘJ jede v nouzovém režimu a z něj se již neprobudí. Vzpomínám si, že jsem zhruba v době, kdy jsem pozoroval nárůst spotřeby vjel do díry na silnici, až jsem natvrdo bouchl zřejmě pravým ramenem natvrdo o asfaltku. Ale myslím se, že tam žádné čidlo, které by mohlo mít vliv na ŘJ motoru není. Pokud někdo víte, zda diagnostika je schopna vyčíst i závady, které se v paměti nenacházejí, poraďte. Podle mne, pokud ŘJ nereaguje na odpojení lambdy a teploty vzduchu, bude chyba v ŘJ . Díky.
Ano diagnostika ti dokaze vycitat z RJ zavady....skus RJ resetnut, cize odpoj na cca 5 minut kabel od baterky a potom ho naspät pripoj....malo by sa to zlepsit vsetko...

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: ned kvě 24, 2009 18:28
od mandril
Dík za radu. To jsem udělal, ŘJ jsem resetoval a vše vypadá v pořádku. Jak pojedu delší trasu, podívám se na svíčky nebo lambdu, jak to vypadá s bohatostí směsi a opět zkusím lambdu a čidlo teploty vzduchu odpojit, zda se rozsvítí check. Pak dám vědět.

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: ned kvě 24, 2009 21:13
od Dark69
mandril píše:Dík za radu. To jsem udělal, ŘJ jsem resetoval a vše vypadá v pořádku. Jak pojedu delší trasu, podívám se na svíčky nebo lambdu, jak to vypadá s bohatostí směsi a opět zkusím lambdu a čidlo teploty vzduchu odpojit, zda se rozsvítí check. Pak dám vědět.
Nie vzdy sa rozsvieti check pri odpojenej lambde! a mam taky pocit ze ani pri cidle teploty vzduchu, mne sa vobec nerozsvieti pri odpojenej lambde a aj kopu inym ludom....Najlepsie je odpojit nieco ine...napriklad MAP Senzor, konkretne tu tenku ciernu gumenu hadicku z neho vytiahnut a check sa rozsvieti...

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 10:14
od mandril
Ahoj. Tak jsem právě přišel od auta , kde jsem na poslední radu chtěl odpojit MAP senzor. A při té příležitosti jsem zjistil zcela prasklé a otevřené gumové kolínko u té hadičky k němu. Check nesvítí.Zkusím motor nastartovat , i když je nepravděpodobné, že by kolínko prasklo přes noc. Tak jsem to hned vyzkoušel a odpojení MAP check nerozsvítí.Je to čím dál podezřelejší. Nemá ŘJ nějakou pojistku ?

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 12:02
od JRD McLAREN
..no keby bola RJ nahovno, tak motor ani nenastartujes...

to ze su cierne sviecky, lamda a secko okolo,
moze byt tym zlym vedetim podtlaku k MAP senzoru..

vymen vsetky tie tenke gumove hadicky a malo by to byt OK..
pri takejto poruche ti totizto CHECK svietit nebude.

EDITED:
(a kontrolku nemash vypalenu..?)

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 12:43
od mandril
Kontrolka je v pořádku, při zapnutí klíčku svítí a po nastartování normálně zhasne. Ale z dřívějška vím, že při vypojení čidla teploty vzduchu se check rozsvítil. Teď ne. Tak zajedu pro hadičky a co půjde, vyměním. Zatím díky.

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 13:39
od JRD McLAREN
no ono teplotu nasavaneho vzduchu nepotrebuje merat vzdy,...
cize ak je teraz vonku teplo a ecu nepotrebuje udaje z cidla,
tak ani nezisti ze cidlo je zlee..

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 14:52
od vado
JRD McLAREN píše:
to ze su cierne sviecky, lamda a secko okolo,
moze byt tym zlym vedetim podtlaku k MAP senzoru..

vymen vsetky tie tenke gumove hadicky a malo by to byt OK..
pri takejto poruche ti totizto CHECK svietit nebude.
Ja som mal nedavno prasknutu hadicku od MAP senzora. Prejavovalo sa to trhanim motora, strielanim do vyfuku, kolisanie otacok, dokonca obcas po vyradeni motor skapal. Samozrejme, po vyskrutkovani sviecky boli cierne a vlhke - prechlastany motor. Ono totiz MAP senzor mal dojem, ze je naplno otvoreny plyn (nulovy podtlak v prasknutej hadicke a zaroven prisavanie falosneho vzduchu cez tu hadicku) a ECU do valcov striekala maximalne mnozstvo paliva.
Kontrolka CHECK sa rozsvietila pri jazde na minimalne otvoreny plyn (ustalena jazda po rovine) a hlasila chybu Lambda sondy - vysoke napatie = prechlastany motor. Z toho vychadza, ze samotne odpojenie hadicky MAP neznamena pre ECU poruchu. Skus sa s tym autom prejst pri odpojenej hadicke od MAP so zohriatym motorom, tak po pol - jednom km ustalenou rychlostou (60-80) by mal CHECK zasvietit (teda pokial nemas ustrelenu lambdu, alebo postrelenu - taku, co dava furt konstantne a spravne napatie. JRD ma jednu taku ochocenu :lol: )

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 16:49
od ppp
uz to pisem neviem kolky krat ale opakovanie je matka mudrosti :)
Rj espera ked lambda poskytuje rozumne udaje ide podla lambdy, len podla lambdy a nicoho ineho. Aspon podla servisneho manualu. Ked lambda nedava dobre udaje, predpoklada sa ze motor ide v rezime kedy sa nedokaze dostatocne zohriat (z polstiny som nerozumel aky rezim to ma byt) (moze byt aj kaput ale ako to rozlisit, vsak? :) ). Vtedy ide podla MAP (to je ta krabicka kde konci hadicka :) a MAT, to je teplomer v krabici so vzduchovym filtrom. Takze ked odpojite lambdu, motor nema problem dalej startovat a bezat dokonca sa ani nemusi zmenit spotreba. Blbe je ak lambda zblbne tak, ze je z toho Rj paf alebo je problem s MAT alebo MAP tak uz to nejede :).

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pon kvě 25, 2009 18:28
od mandril
Vážení přátelé, děkuji vám za rady. Vše jsem udělal, tedy MAP a MAT jsou v pořádku, hadička vyměněná a ostatní přezkoušeny a v pořádku, znovu resetována ŘJ a porada s odborníkem v servisu. V podstatě potvrdil vaše názory a říkal, že opravdu ŘJ nemusí tyto jednotlivé stavy posuzovat jako závadu. Poradil mi brát benzín kvalitnější, že bydlím a tankuji ve čtvrti, kde často jsou problémy tohoto charakteru. Tak vyjezdím to co v nádrži je a zkusím místo 95 dát 98 u lepší čerpačky. Měla by prý klesnout i ta spotřeba. Pochopitelně vám dám vědět, jak to dopadlo. Jo a stejně, kdyby se mi rozsvítila kontrolka check, teď bych to uvítal. Věděl bych že to funguje.

Re: Je ŘJ KO ?

Napsal: pát čer 05, 2009 07:48
od mandril
Vážení přátelé, včera navečer jsem objevil zajímavou opravnu ECU http://www.the-ecu-doctor.co.uk/, kde jsem si prohlédl jak vlastně ta v mojem autě vypadá.Někde na netu jsem četl radu, zkontrolovat uzemnění ŘJ a tak jsem se pustil do jejího odhalování. Po sundání plastového dílu u pravé nohy spolujezdce se skutečně objevila ona ŘJ a hned první pohled na ni mi udělal radost. Byl vypadlý jeden konektor /resp. rozpojena spojka /jednoho samostaného drátu.Při té příležitosti jsem též zjistil, že tato moje ŘJ byla v Anglii ve shora uvedené opravně, neb na ní byla učiněna značka modrou fixou, jako na galerii ŘJ z oné stránky WWW. Také původní údaj na ŘJ byl přelepen. Po zasunutí konektoru a nastartování hned jsem vytáhl lambda sondu a hadičku z MAP senzoru a check se rozsvítil. Takže je asi vše v pořádku. Ještě jednou děkuji za rady.