Stránka 1 z 1

Kapalina posilovače

Napsal: čtv kvě 21, 2009 15:19
od Dante
Zdravím vás všechny,

dneska jsem koukal že moje Leganza má už docela dost pod ryskou hladinu kapaliny na posilovač řízení. Nevíte tady náhodou někdo co do toho můžu dolejt? Nejsem v tomhle moc zběhlej, abych neudělal nějakou blbost.

Díky za pomoc

Re: Kapalina posilovače

Napsal: čtv kvě 21, 2009 15:52
od -peha-
To čo tam je sa volá....ATF Dextrom :lol: :lol: :lol:

Re: Kapalina posilovače

Napsal: čtv kvě 21, 2009 16:15
od Slam
-peha- píše:To čo tam je sa volá....ATF Dextrom :lol: :lol: :lol:
A není to spíš DEXTRON (II nebo III)? ;) Jinak SHELL doporučuje přímo do Leganzy DONAX TX (Premium) nebo DONAX TA (Standard)...

Jinak se to píše taky jako DEXRON, přímo v servisním manuálu k Leganze stojí "always use DEXRONR–IID or III" (DONAX TX je ekvivalent k III).

Re: Kapalina posilovače

Napsal: pát kvě 22, 2009 00:20
od palikx
jo ale to ATF je taky dobre.vse je stejna kapalina jen od ruznych vyrobcu.

Re: Kapalina posilovače

Napsal: čtv čer 25, 2009 13:52
od peter27
ja som dosiel na benziku a popital som si hydraulicky olej oni mi ponukli 2 typi cerveny a hnedy pozrel som sa pod kapotu vydim cerveny kupil som cerveny a zatial v poho :-)
vraj su iba 2 druhy neviem co natom pravdy

Re: Kapalina posilovače

Napsal: pon srp 10, 2009 20:20
od feejay
No ja som sa dnes vybral do Zvolena a cestou som zistil, ze nejako sa mi horsie toci volantom.. viem ze mam uz isty cas dost pod ryskou kvapalinu, tak som zastavil na benzinke, kupil som nejake to ATF, neviem teraz konkretne ake, dolial som po MAX, ale volantom sa toci stale zle.. ku koncu cesty som si pripadal ze soferujem tatru 815 a nie leganzu :? Kamos mi poradil, aby som po doplneni vytocil parkrat volant zlava doprava a naspak, aby sa pripadne posilovac odvzdusnil.. no nepomohlo.. tak neviem co teraz ak sa to nejak neutrasie samo 8)

Re: Kapalina posilovače

Napsal: úte říj 06, 2009 22:11
od santuco
no taky isty problem mam aj ja,volant ide tazsie a este k tomu citim v urcitom mieste take ako keby mierne seknutie volantom

Re: Kapalina posilovače

Napsal: úte říj 06, 2009 22:22
od feejay
Nazdar. Presne toto som mal aj ja, obcas mi tam ako keby tak prasklo alebo co... ked uz som fakt nevedel co, siel som do servisu, kde vlastne skonstatovali, ze cerpadlo posilovaca je OK, tak nevedia.. ze jedine rozobrat.. tak som sa nastval, kupil som si WD40 sprej a polovicu som ho minul na kriz riadenia plus na vsetky otacave casti od volantu az po kolesa, ktore sa mi dali nastriekat.. a cuduj sa svete, su tomu uz asi dva mesiace a volantom sa kruti lepsie ako kedykolvek predtym.. a problem sa uz nevratil. Hoci nikdy by som nebol povedal, ze taketo nieco pomoze.

Re: Kapalina posilovače

Napsal: úte říj 06, 2009 22:49
od santuco
no musim to teda aj ja vyskusat,ved mi ani nic ine neostava

Re: Kapalina posilovače

Napsal: stř říj 07, 2009 21:05
od feejay
No.. potom pripadne napis ako to dopadlo :) Ale ked som vysiel prvykrat z garaze po tom nastriekani, zdalo sa mi, ze soferujem ine auto :lol: Jak po masle.. myslim ze nikomu neuskodi raz za cas taketo nieco urobit :)

Re: Kapalina posilovače

Napsal: úte led 12, 2010 13:52
od Dante
Tak já dneska zjistil, že mi tahle kapalina zdrhá, a to tak že asi pekelně rychle... Upozořnovali mě na to před vánocema v servisu. Že to prý nějak dočasně vyřešili, ale že se může stát že tam něco odejde a to něco že pak stojí asi 20000 Kč, z čehož teda radost nemám

Re: Kapalina posilovače

Napsal: stř led 13, 2010 08:56
od Richard
Takový to zadrhávání a lupání při točení volantem je způsobeno takovým kloubem na tyči řízení, který najdeš v místě průchodu sloupku volantu podlahou (předpokládám, že u Legy to bude podobné jako u Nubiry), je nutné ho přádně promazat a rozhýbat.

Re: Kapalina posilovače

Napsal: stř led 13, 2010 21:16
od feejay
Za 20 tisic kupis novy motor.. to mi pride trochu prehnane.. ja mam leganzu vyse roka a pol, menil som uz vselico, od imobilizera, cez cerpadlo atd atd a nic nestalo viac ako 100 eur :D Samozrejme v neautorizovanom. :PP:

/ to premazanie mi pomohlo, ako som uz vyssie pisal

Re: Kapalina posilovače

Napsal: čtv led 14, 2010 10:56
od Slam
Richard píše:Takový to zadrhávání a lupání při točení volantem je způsobeno takovým kloubem na tyči řízení, který najdeš v místě průchodu sloupku volantu podlahou (předpokládám, že u Legy to bude podobné jako u Nubiry), je nutné ho přádně promazat a rozhýbat.
Anebo jsou to vyrezlá ložiska, jejich promazání pomůže jen dočasně (většinou do prvního většího deště).