Sato píše:Niekedy sa mi stava ze pri schadzani z kopca do zakrut alebo i na rovnej ceste pri odbocovani mi zhasne motor. Vypne sa samozrejme posilovac riadenia a brzd.Malo ze som sa minule nestretol s autobusom. Ma niekto podobne skusenosti?
Mám podobné skúsenosti...
Prepáč, ale tiež uvádzaš, že máš zaradenú rýchlosť...
V tom prípade NIEJE možné aby motor zhasol, pretože je cez prevodovku spojený s kolesami a tie sa gúľajú po vozovke a vezú cca 1,5 tony (aj Teba). Fyzika hovorí, že niečo v tejto sústave by muselo rupnúť, aby mohol motor zhasnúť/prestať sa točiť...
Tiež som tomu dlho nemohol prísť na kľb ako tomu predchádzať až som to odsledoval, prečo mi v zákrute/križovatke zhasína motor (dokonca raz skoro pod Liazkou).
Takže, väčšinou som mal rozsvietená svetlá, zapnuté vyhrievanie skla/zrkadiel, vetrák na plné, brzdil som, točil volantom (bol som už v zákrute) a PRERAĎOVAL na nižššií prevodový stupeň...
Už v autoškole sme sa učili, že by sme mali mať pripravený prejazd zákrutou pred a nie počas zákruty (hlavne kvôli bezpečnosti)...
Efekt? Motor poháňa alternátor (ten kladie odpor podľa odberu el.= počet zapnutých spotrebičov), posilovač riadenia a tiež posiľovač brzdného účinku cez sacie potrubie a popri tom si/som vlastne pustil plyn, na čo elektronika reagovala odpojením prívodu paliva až do poklesu otáčok na voľnobeh (nevyraďuj, šetríš palivo), nestihla zareagovať (ovláda len množstvo paliva, nie vzduchu) a motor chudák samozrejme väčšinou zhasol...
Keď by si mal zaradené, nedovolil by si mu to...
UFF
Napriek rôznym problémom som rád, že mám Espero. Okrem obdobia tesne po kúpe ma nikdy zásadne nezradilo (nezostalo stáť). Mám s ním dohodu: ono bude poslúchať, ja sa budem oň starať, inak pôjde
)