Stránka 1 z 1
otáčkoměr
Napsal: sob zář 04, 2004 21:26
od Vojta
Zapojil jsem otáčkoměr na Matize 1.0 dle návodu od Ondráše. Bohužel funguje pouze na volnoběh, při přidání otáček ručička otáčkoměru skáče nahoru dolů. Asi budu muset svěřit zapojení profíkům. Ještě k otáčkám motoru. Na starém fóru jsem se svěřil , že při řazení rychlostí (i při zahřátém motoru) otáčky pomalu klesají a tudíž je nutno řadit pomalu. Údajně je to u Matizů normální. Co na to ostatní?
Napsal: sob zář 04, 2004 21:47
od Ondras
Ono je to tím, že indukční načítání impulsů ze čtyř vysokonapěťových kabelů je více náchylné na chyby, než načítání z jednoho kabelu před rozdělovačem. Doporučuji zkusit udělat více závitů okolo každého kabelu (5 až 10) a co nejtěsněji stáhnout izolačkou.
Přímé napojení na řídíci jednotku bude asi možné, ale vzhledem ke čtyřem nízonapěťovým vývodům - pro každou cívku extra, bude patrně nutné snímací kabel napojit nějak přes diody, aby nedocházelo k jiskrám v nevhodný čas. Tady jsem ale na tenkém ledě a ber to jako pouhou domněnku. Doporučuji odborníky...
Napsal: ned zář 05, 2004 10:09
od tomas
zdravim vsechny a chtel bych se zeptat jak je to s otackomerem na trivalec, jestli se musi kupovat nejaky zvlastni, jak zapojit a tak podobne diky a zdarec
Napsal: ned zář 05, 2004 16:02
od Ondras
tomas píše:zdravim vsechny a chtel bych se zeptat jak je to s otackomerem na trivalec, jestli se musi kupovat nejaky zvlastni, jak zapojit a tak podobne diky a zdarec
Musí být kalibrovaný na 3 válec, nebo ho nechat překalibrovat (bývá v něm potenciometr), nebo předělat stupnici. Zapojení je vždy stejné. Snímací kabel se omotá okolo vysokonapěťového kabelu mezi cívkou a rozdělovačem, nebo okolo všech tří VN kabelů cívka-svíčka. Od někud, třeba od rádia, se pak přivede napájení.
Napsal: pon zář 06, 2004 08:51
od Pavel
Můj externí otáčkoměr Equus chodí zcela plynule, je přepínatenlný na 4-6-8 válců, nastavený na 3-válec, trimrem přidat otáčky u zahřátého motoru na volnoběh na 950 a po sešlápnutí plynu až do aktivace omezovače ručička končí na 6000. Tedy pokud se na motoru nedělali nějaké úpravy které zvedají otáčky. Zapojení snadné, čtyřžilový kabel - jeden drát připájet na mínus indukční cívky, druhý do pojistkové skříňky v motoru bere šťávu po nastartování, třetí taky do kříňky napojit na světla pro osvětlení otáčkoměru a čtvrtý na očko připřoubovat někam pod šroubek jako kostru. Žádný zoufalý omotávání.
Napsal: pon zář 06, 2004 09:21
od Ondras
Pavel píše:...Žádný zoufalý omotávání.
Bohužel majitelé Matizů II budou muset zoufale omotávat, vzhledem k tomu, že mají 3 až 4 cívky a prosté propojení mínusů cívek povede k hodně divoké věci
Napsal: pon zář 06, 2004 11:11
od Pavel
Litr má 3-4 indukční cívky? Cože? No nevim neviděl jsem pod kapotu ale až pojedu koncem měsíce na prohlídku tak se podívám. A jak by potom montovali otáčkoměr, který je neomotávací? Všichni výrobci otáčkoměrů to dělaj pro připojení napevno, nikde jsem neviděl v motoru kabely omotaný nějakými dráty.
A co Daewoo servis?
Napsal: pon zář 06, 2004 11:12
od Miloš
Už otáčkoměr někomu dělali profíci.
Děkuji
Napsal: pon zář 06, 2004 11:23
od Ondras
Pavel píše:Litr má 3-4 indukční cívky? Cože? No nevim neviděl jsem pod kapotu ale až pojedu koncem měsíce na prohlídku tak se podívám. A jak by potom montovali otáčkoměr, který je neomotávací? Všichni výrobci otáčkoměrů to dělaj pro připojení napevno, nikde jsem neviděl v motoru kabely omotaný nějakými dráty.
0.8 má tři cívky, 1.0 má čtyři. Každá svíčka má svou. V podstatě každý otáčkoměr (i neoznačený jako "omotávací") umí číst signál indukcí z vnějšku VN kabelu. Montáž bez omotávání asi možná bude, ale musí se nějak (asi diodami) zajistit to, ab jedna cívka neaktivovala ostatní. Polovodiče už jsou na mě ale moc složité
Napsal: pon zář 13, 2004 20:37
od Vojta
Obrátil jsem se na dva autorizované servisy Daewoo s žádostí o namontování otáčkoměru a mlhovek. Ani jedno prý není problém, ale ZTRATÍM ZÁRUKU!!! Záruka se vztahuje jen na seriově dodané vozidlo s úpravami při dodání majiteli. Každý dodatečný zásah do el. zapojení, byť i autorizovaným servisem, firma Daewoo považuje za zásah, který ruší záruku. Vzhledem k tomu, že mám Matýska teprve tři měsíce, otáčkoměr i mlhovky (už jsem je bohužel koupil) uložím do regálu a počkám. Bohužel. Zdá se mi to ale přitažené za vlasy.
Napsal: pon zář 13, 2004 20:48
od Ondras
Vojta píše:...Zdá se mi to ale přitažené za vlasy.
To teda je přitažené za vlasy. Montáž otáčkoměru podle mě není žádný zásah do elekroinstalace. Vždyť je to jen připojení spotřebiče! To bys musel ztratit záruku i při připojení nabíječky na mobil do zapalovače nebo zapojení zesilovače apod. Zkus se na toto optat na foru
www.daewoo-ostrava.cz
Tam jsem si ověřoval, že např. montáž koničáku neovlivní záruku. A ten otáčkoměr je podstatně mneší zásah, i když konus nemá co dělat s elektrikou. Stejně tak ty mlhovky. Pokud ti je namontuje autorizovaný servis, musí být zachována záruka. Je jedno jestli je montovali během předprodejního servisu, nebo 3 měsíce po koupi auta.
Napsal: pon zář 13, 2004 20:49
od Miloš
Já ten otáčkoměr dám taky až skončí záruka, je to dílo Vojto
------A jeden verš------
P.S. To už po té době , budu ho mít v hlavě
Napsal: pon zář 13, 2004 22:27
od petrm
No se zárukou je to v Novém Daewoo divný hledají si jakukoliv záminku aby vám mohli sebrat záruku a opravy vašeho auta je nic nestáli podle mě je naprostý nesmysl aby si ztratil záruku po montáži mlhovek
ten otáčkoměr tak trochu chápu jen nechápu že "omotáváte " všechny kabely vždyť přece když to bude snímat jeden kabel tak to bude vědět kolik to má otáček za minutu a je mu jedno jestli to má 3 válce nebo 10 něco jiného je když to berete z cívky už sem viděl i otáčkoměr kterej spočítal otáčky podle dobíjení tam se ale musel nastavovat počet válců nějak poznal z alternátoru kolik to má otáček
Napsal: úte zář 14, 2004 07:50
od Ondras
petrm píše:...ten otáčkoměr tak trochu chápu jen nechápu že "omotáváte " všechny kabely vždyť přece když to bude snímat jeden kabel tak to bude vědět kolik to má otáček za minutu a je mu jedno jestli to má 3 válce nebo 10 něco jiného je když to berete z cívky už sem viděl i otáčkoměr kterej spočítal otáčky podle dobíjení tam se ale musel nastavovat počet válců nějak poznal z alternátoru kolik to má otáček
Přesně to jsem si dříve myslel taky - tzn. že stačí signál "z jedné svíčky" a otáčkoměru nezáleží na počtu válců. Bohužel výrobci to vidí jinak a dělají otáčkoměry s přepínačem na počet válců a pak se musí brát signál ze všech svíček (resp. kabelů) nebo před rozdělovačem, pokud je jím auto vybaveno.
Napsal: úte zář 14, 2004 20:47
od petrm
Tak to sem nevěděl já nikdy nezkoumal dodatečnou montáž otáčkoměru já jen dodával originál do Lanose a tam stačilo jen vyměnit budík a zapojit zásuvku bez jakéhokoliv zásahu do elektriky a vše fungovalo . Ale jednou sem viděl naprosto fantastickej otáčkoměr v Matízku byl dělanej z led diod a byl umístěnej tak že byly navrtaný ty diody na straně přístrojového panelu do oblouku a kopírovali tachometr a k nim byla z progresa nebo jak se tomu nadávalo (taková fólie ze které se daly přetiskávat písmena a čísla na cokoliv) napsaná stupnice a ty diody měly různý barvy přesně podle vhodnosti otáček no musela to bejt piplačka