Stránka 1 z 4
zbroušená vačková hřídel
Napsal: úte kvě 05, 2009 15:29
od Ondra.Bruzek
Nazdar lanosáci mám problém asi se mi ucpaly kanálky a zbrousila se mi klikovka teď auto klape. V servisu mi řekli že výměna zdvihátek a vačkové hřídele vyjde zhruba na 20 000kč. Z toho se mi trochu protočili panenky. Můžete někdo pomoct? nevíte o nějakém místě kde bych aspoň vačkovou hřídel koupil levněji než za 11 000 jak mi říkali?
Díky za odpovědi
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: úte kvě 05, 2009 20:36
od n3oklan
měl jsem podobný problém, akorát jsem přišel úplně o 2 vačky - výměna se udělala za vačkovou hřídel z Astry a jezdím jak o život
ceny by ti spíš řekl palikx, ale určitě to taková palba nebude... (vačka motoru LANOS 1,6 DOHC v autodíly Krč - 3620Kč)
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: úte kvě 05, 2009 22:41
od palikx
ahoj
co mas za motor?
predpokladam ze 1,5 SOHC
vacka stoji kolem 3500 objednat se da treba v
www.czdrafel.cz
pak jeste tesneni hlavy a njlepe vsecky koniky cca 150 za jeden x 8
hydraulicka zvihatka doporucuji pouze rozebrat a vycistit.
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: sob kvě 16, 2009 12:34
od Ondra.Bruzek
mám 1.4 jezdím pořád ale už bych to měl asi vyměnit. nevím co se může pokakat vzápětí
díval sem se na ni a je zbroušená minimálně ale rez tam je.
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: ned kvě 17, 2009 21:37
od palikx
v podstate se nemuze nic vaznejsiho stat jen to ze to prestane jezdit.
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: úte kvě 19, 2009 18:49
od DarkAngelOne
Mne sa stalo to iste. Povymene oleja mi asi o 3 mesiace zacal klepat motor. Po 3dalsich mesiacoch som sa odhodlal do servisu. Upchala sa mi hriadel posledny kanalik uplne a predposledny ciastocne. Celkova oprava + este vymena remena na alternatore ma vysla na 10tis Sk. Chvilku to klepalo este ale asi len pol hodku pokym to vsetko do seba spravne nezapadlo a teraz mam pokoj.
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: čtv kvě 28, 2009 22:30
od Ondra.Bruzek
taky se na to už radši chystám a počítam tak z 8 - 9000 kč
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: pát kvě 29, 2009 10:47
od Serpico
...a není lepší v předepsaných intervalech měnit olej a filtr...
Mějte se fajn
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: pon čer 01, 2009 23:43
od palikx
urcite je ale nektere pripady se stali i u aut se servisni knizkou s pravidelnymi vymenami.jen maly probeh km a jeden extrem se 180000 tam taky.nikdy jsme nezjistili proc se to stalo ale asi za to muze 10w 40 olej a nizssi tlak oleje i kdyz jina auta na to jezdi v pohode.
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: úte čer 02, 2009 10:08
od Serpico
... Pavle to beru jako nižší
" zaolejování ", spíše lze napsat bez oleje na všech místech a hlava s vačkou je nejdál, nejvýše
tam to čerpadlo prostě nedotlačilo... u 10W při startu - 5W až 0W ( prodleva 5 - 10 sek..) to rychleji zaolejují v zimě při -10 °C to může dělat i více než 20 - 30 sekund a
pokud k tomu přidám plnou kládu po startu jsme asi doma u příčiny, obecná poučka je od čísla winter 10 odečíst 35 a dostávámě se k teoretické čerpatelnosti oleje při - 20°C až -25°C což by mělo pro naše klimatické podmínky stačit, přesto ten teoretický rozdíl v zaolejování tam je viz.
www.oleje.cz,
jinak prosím neprudím, jenom dávám do konfrotace teorii vůči praxi ( a na tu Tvojí nemám..., neprojde mi x aut denně rukama ), nicméně je dobré se učit chybami u druhých,
je to zdarma...
A tak se mějte fajn a kdo dobře maže ten jede...
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: čtv čer 18, 2009 21:48
od Ondra.Bruzek
auto je v servise takže zhruba za týden budu vedět výsledek
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: sob črc 11, 2009 10:29
od Ondra.Bruzek
vačka vyměněná plus rozvody a vodní pumpa celk. za 18000
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: pon pro 14, 2009 22:05
od mino22
Co sa vlastne deje v pripade zbrusenej vacky ? moze byt az tak zbrusena ze uz nedokaze otvorit ventil?
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: pon pro 14, 2009 22:57
od Ondra.Bruzek
tak moc asi nee
začne to v motoru nepříjemě klepat i při zvýšených otáčkách
Re: zbroušená vačková hřídel
Napsal: pon pro 14, 2009 23:41
od JRD McLAREN
Osobne som opravoval nexiu, kde chybal na vacke skoro 1cm materialu..
z 8mych vaciek 7 chytenych, a ta jedna teda chybala uplne...
a vahadla takisto, hydrostely nesli vybrat von, tak boli "zapecene"
kanaly v hlave ucpane skoro uplne, trebalo vyberat zatky z kanalov, a vyskrabavat bordel...
Mozem potrvit Pavlove slova, ze u 8V motorov sa to niekedy stava, a nikto nema rozumne vysvetlenie preco.
(ani vyrobca nie, na zaruku to menili bez slova)
A tiez plati pravidlo, ze ak Oplacky 8Ventil klepe, tak je zodrata vacka..