Stránka 1 z 3
jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: pát zář 03, 2004 21:05
od jakub
Zdravim, chtel bych se zeptat, jak konci (omezovacem?) rychlosti na litrovem matesovi.
Vim, ze na osmistovce to bylo:
1 - cca 30,35
2 - 70
3 - 110,115
4 - 145
Ale jak je to s litrem - vsude ctu, ze zajizdeni do peti tisic jezdit tak na 3/4 plynu a vyjimecne vic - mno jo, ale kde jsou ty tri ctvrtiny?
Jediny co zatim vim, ze dvojka rozhodne nekonci na 70 a trojka ani na 120 (dal jsem nezkousel, i toto byla vyjimka).
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: pát zář 03, 2004 21:15
od Ondras
Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise. Zkus se zeptat na foru ACH
http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: pát zář 03, 2004 23:44
od jakub
Ondras píše:Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise.
do prirucky kouknu, ale nespocitam ani prd - nejaky vzorecek?
to me taky mohlo napadnout
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
mno zda se, ze se musi nepatrne vic tocit, ale jak rikam, zkousku ohnem jsem jeste nedelal
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: sob zář 04, 2004 21:37
od Ondras
Předně, teď jsem si uvědomil, že tebou zjištěné prvotní doporučení je jízda na 3/4 plynu, ne vytáčení do 3/4 maximálních otáček. Zkus si šlápnout na plyn na podlahu (při zhasnutém motoru) a od té polohy si odečti čtvrtinu
jakub píše:do prirucky kouknu, ale nespocitam ani prd - nejaky vzorecek?
To bych do tebe řekl, že vzoreček sesmolíš sám, ale samozřejmě ti ho prozradím.
Podle převodu a stálého převodu spočítáš otáčky osy hnaných kol v závislosti na otáčkách motoru:
otáčky_kol = otáčky_motoru / ( převod / stálý převod )
a naopak:
otáčky_motoru = otáčky_kol * převod * stálý_převod
Otáčky kol v závislosti na rychlosti auta spočteš takto:
otáčky_kol = ( rychlost_v_kmh * ( ( ( ( průměr_disku_v_palcich * 25.4 ) + šířka_gumy_v_mm * ( profilové_číslo / 100) * 2 ) * PI ) / 1.000.000 ) ) /60
Snad jsem to někde neskonil
Pokud jo, tak je k dispozici šikovná XLS tabulka má vlastnoruční výroby s převody Matize 0.8 (pro 1.0 stačí změnit převody). Jako třešnička na dortu jsou tam grafy průběhu točáku a výkonu v závislosti na rychlosti auta a zařazenému rychl. stupni
http://matiz.uragan.cz/temp/tabulka_otacek.xls
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: sob zář 04, 2004 22:37
od jakub
Ondras píše:Předně, teď jsem si uvědomil, že tebou zjištěné prvotní doporučení je jízda na 3/4 plynu, ne vytáčení do 3/4 maximálních otáček. Zkus si šlápnout na plyn na podlahu (při zhasnutém motoru) a od té polohy si odečti čtvrtinu
mno ja myslim, ze je spis mysleno na 3/4 max otacek ...
cili myslim, ze pouziju toto
, dekuji
Napsal: úte zář 21, 2004 08:38
od zabijec
Už jste někdo z litrařů vyzkoušel kolik to nejvíc frčí?
Napsal: úte zář 21, 2004 10:14
od jakub
zabijec píše:Už jste někdo z litrařů vyzkoušel kolik to nejvíc frčí?
uz jsem to tusim psal - osobne jsem jeste nezkousel a v podstate neni duvod - stejnak je tam omezovac, takze se staci kouknout, kdy to vypne. Maximalka tak jako tak podle meho nebude podstatna a i kdyby nebude se o mnoho (pokud vubec) lisit od 0,8. Jak rikam, podstatnejsi mi prijde spis lepsi pruznost a ta tam je
Napsal: úte zář 21, 2004 10:20
od zabijec
jo tu pružnost jsem viděl, když jsi se mi při cestě z Hlinska na výjezdu z vesnic vzdaloval a já měl plyn snad až na silnici
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: úte zář 21, 2004 20:57
od Vojta
Ondras píše:Převodové poměry a stálý převod najdeš v příručce k autu. Alepoň u 0.8 to bylo. Z toho si vypočteš otáčky pro jednotlivé převodové stupně a rychlost auta. Hodnotu otáček omezavače by měli vědět v autorizovaném servise. Zkus se zeptat na foru ACH
http://daewoo-ostrava.cz/forum.asp
Osobně si myslím, že omezovač nebude moc nad 6500 ot. U 0.8 je při 6300. Převodovka litru bude patrně delší - více do těžka
Pokud jsem dobře četl, tak u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.
Nepochopil jsem, u kterého typu je omezovač na 6500 ot.
Re: jak konci rychlosti u litroveho matese
Napsal: stř zář 22, 2004 00:13
od Ondras
Vojta píše:Pokud jsem dobře četl, tak u 1.0 jsou max otáčky 5400, u 0.8 6300ot.
Nepochopil jsem, u kterého typu je omezovač na 6500 ot.
Vojto, 5400 je strašně málo. To by to byl diesel. Možná tam má max. výkon. Já předpokládal, že 6500 je omezovač u litru. Taky, když se podíváš na ocjechování otáčkoměru v konceptu M3X (má litr), tak červené pole je od 6500:
este tak spotreba ...
Napsal: pát lis 19, 2004 14:57
od maros
Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit
Re: este tak spotreba ...
Napsal: pát lis 19, 2004 15:39
od Ondras
maros píše:Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit
To je bohužel nereálné, protože spotřeba je ovlivněna více faktory než jen rychlostí a zařazeným stupněm...
spotreba
Napsal: pát lis 19, 2004 16:16
od maros
No to je jasne. Myslel som ze by sa to urobilo na standardnom modeli - ziadne specialne spojlery, konicke filtre, ... Samozrejme ze by museli byt zadane nejake standarne faktory - rocne obdobie, pneu, ... Asi by to nebolo moc univerzalne, ale vela ludi by to podla mna ocenilo. Myslim, ze aj tak vacsina matiz-vlastnikov jazdi na standardoch. A kazdy kto ma nejake zmeny si ten rozdiel nejako odhadne. Islo mi o to, zistit, kde je spotreba efektivna, ci vzhladom na spotrebu dobre jazdit presne na nejakych otazkach/rychlisti, ... Keby som mal ten palubny komp tak to urobim sam, ale nemam zatial
M.
Re: spotreba
Napsal: pát lis 19, 2004 18:34
od jakub
maros píše:No to je jasne. Myslel som ze by sa to urobilo na standardnom modeli - ziadne specialne spojlery, konicke filtre, ... Samozrejme ze by museli byt zadane nejake standarne faktory - rocne obdobie, pneu, ... Asi by to nebolo moc univerzalne, ale vela ludi by to podla mna ocenilo. M.
jenze todle zrovna ondras na mysli nemel, spise jde napr. o to, jestli jedete do kopce nebo z kopce, ... a to je tak statisticky nepodchytitelny element, ze mas proste smulu s vybavou jako takovou to nema moc spolecneho - vicemene to nejvice ovlivni asi kola (konkretne sire a obvod, ale todle se zrovna podchytit i celkem da - proste odpozorujes odchylku od normalu ...)
Re: este tak spotreba ...
Napsal: pát lis 19, 2004 22:39
od Richard
Ondras píše:maros píše:Ondrasi super tabulka. Este by to chcelo podla palubneho kompu dopisat aktualnu spotrebu a ta tabulka je absolutne dokonala. Nemas v plane to urobit
To je bohužel nereálné, protože spotřeba je ovlivněna více faktory než jen rychlostí a zařazeným stupněm...
Stáhl jsem si tu tvojí tabulku a dosadil tam veličiny z Nubiry, a řekl bych, že to taky odpovídá. Ten vzoreček na výpočet obvodu kola jsi vymyslel sám?
Docela slušný.
Jinak mi podle ní vychází : 1 - 55, 2 - 95, 3 - 130, 4 - 170, 5 - 220 počítáno kolem 6400 ot. Podle toho co vidím, myslím, že to odpovídá když tam mám 100 točí motor necelé 3000 na 5. Ale ještě jsem to nezkoušel, co to dá, chvilku jsem jel asi 180 ale pak jsem toho nechal.