Prvních 2000 km s novým autem
Napsal: sob kvě 02, 2009 08:51
Narazil jsem na jednom cizím aveo fóru na návod, jak se má správně zajet auto. Přikládám
Ideální podmínky zajetí auta – pohyb ustálenou rychlostí bez přetěžování motoru a převodovky. Nejdůležitější jsou prvních 500 km. Vyplatí se věnovat tomu celý den, vstát brzo ráno, nejlépe o víkendu, odjet z města a vyrazit někam na 250 km výlet. Nedoporučuje se prvních 500 km trápit motor popojížděním v zácpách.
Zde je uveden doporučený postup zajetí auta nejen pro prvních 500 km. Malé odchylky od doporučených rychlostí nevadí.
1. Prvních 500km je dobré rozčlenit na etapy: prvních 50km = na trojce, průměrnou rychlostí 40 – 50 km/h. Dalších 100 – 150km na čtyřce rychlostí 60 - 70km/h. Dále po každých 100km zvyšovat rychlost o 10km/h. Vyvarujte se prudké akcelerace, při jízdě do kopce podřazujte a snižte rychlost o 20%. Plynulý pohyb vytváří dobré podmínky pro zajetí motoru. Zde jsou uvedeny maximální doporučené rychlosti pro každý převodový stupeň během prvních 500 km. Tyto rychlosti odpovídají zhruba 2500 otáčkám.
2. 1. = 20
2. = 40
3. = 60
4. = 80 - 90
3. Během následujících 500km se již může používat pátý převodový stupeň, počínaje rychlostí 100km/h, max. do rychlosti 120km/h, pouze na rovných úsecích a při pohybu z kopce. Doporučuje se točit motor do 3000 otáček.
4. 1.= 25
2.= 45
3.= 70
4.= 95
5.= 110 - 120
5. Během následujících 500км se doporučuje vytáčet motor do 3500 otáček. Nedoporučuje se jet do kopce na pátém převodovém stupni.
1.= 30
2.= 55
3.= 75
4.= 110
5.= 130 - 140
6. Posledních 500км zajíždění již lze jet na 5. do kopce při min. rychlosti 110km/h. a na rovinkách rychlostí kolem 90km/h.
1.= 35
2.= 60
3.= 90
4.= 125
5.= 155 - 160
Čas od času se doporučuje rychlost 145 - 155km/h. Prospěje to nejen motoru, ale zároveň poznáte, jak se auto v těchto rychlostech chová a zda je vše OK.
Ideální podmínky zajetí auta – pohyb ustálenou rychlostí bez přetěžování motoru a převodovky. Nejdůležitější jsou prvních 500 km. Vyplatí se věnovat tomu celý den, vstát brzo ráno, nejlépe o víkendu, odjet z města a vyrazit někam na 250 km výlet. Nedoporučuje se prvních 500 km trápit motor popojížděním v zácpách.
Zde je uveden doporučený postup zajetí auta nejen pro prvních 500 km. Malé odchylky od doporučených rychlostí nevadí.
1. Prvních 500km je dobré rozčlenit na etapy: prvních 50km = na trojce, průměrnou rychlostí 40 – 50 km/h. Dalších 100 – 150km na čtyřce rychlostí 60 - 70km/h. Dále po každých 100km zvyšovat rychlost o 10km/h. Vyvarujte se prudké akcelerace, při jízdě do kopce podřazujte a snižte rychlost o 20%. Plynulý pohyb vytváří dobré podmínky pro zajetí motoru. Zde jsou uvedeny maximální doporučené rychlosti pro každý převodový stupeň během prvních 500 km. Tyto rychlosti odpovídají zhruba 2500 otáčkám.
2. 1. = 20
2. = 40
3. = 60
4. = 80 - 90
3. Během následujících 500km se již může používat pátý převodový stupeň, počínaje rychlostí 100km/h, max. do rychlosti 120km/h, pouze na rovných úsecích a při pohybu z kopce. Doporučuje se točit motor do 3000 otáček.
4. 1.= 25
2.= 45
3.= 70
4.= 95
5.= 110 - 120
5. Během následujících 500км se doporučuje vytáčet motor do 3500 otáček. Nedoporučuje se jet do kopce na pátém převodovém stupni.
1.= 30
2.= 55
3.= 75
4.= 110
5.= 130 - 140
6. Posledních 500км zajíždění již lze jet na 5. do kopce při min. rychlosti 110km/h. a na rovinkách rychlostí kolem 90km/h.
1.= 35
2.= 60
3.= 90
4.= 125
5.= 155 - 160
Čas od času se doporučuje rychlost 145 - 155km/h. Prospěje to nejen motoru, ale zároveň poznáte, jak se auto v těchto rychlostech chová a zda je vše OK.