Stránka 1 z 7
porucha spalovania
Napsal: úte bře 31, 2009 15:15
od pegas
Zdravim vsetkych zucastnenych,
som majitelom lacetti 1,4 - 2005 a musim konstatovat, ze od sameho zaciatku (po 1. roku uzivania)mam problem so spalovanim - chyba 300, ktoru po niekolkonasobnom precisteni EGR ventilu, vymeny kablov, sviecok az po prebrusenie a vymenu ventilov (chladenych sodikom) sa stale nepodarilo odstranit. Samozrejme som pouzival aj prisady do paliva na cistenie palivovych systemov, ako aj som sa snazil prevetrat motor pri vysokych otackach cca. 4000, ale vysledok je stale rovnaky - svieti oranzova kontrolka. Uz tomu pomaly prestavam verit, ze niekto v servise dokaze tento problem vyriesit. Jednoducho tieto motory stoja asi za ... Ak nahodou mate niekto nejaky napad resp. radu (okrem zosrotovania) poradte mi prosim Vas, auto ma nabehane cca 45000 a je po zaruke. Pri volnobehu s casu na cas kolisu otacky 900 - 500 a miestami ide motor na tri valce. Taktiez sa horsie startuje, nieco podobne ako keby bol zachlastany motor. Pri jazde sa motor sprava normalne. Moze byt, ze problem je niekde inde ako v spalovani ? aj napriek tomu , ze hlasi poruchu spalovania ? Diki za kazdu odpoved.
Pegas
Re: porucha spalovania
Napsal: úte bře 31, 2009 16:12
od Krtek
To máš blbý. Mně EGR blbnul zatim vždycky tak 2x do roka, je to fak slavota GM klumpů. Ale tohle vypadá na něco jinýho. Někde se tu mluvilo i o výměně ventilů tak prohledej forum.
Re: porucha spalovania
Napsal: úte bře 31, 2009 22:55
od palikx
chyba spalovani je casta zavada ktera se neda vyresit.je to obcasne vynechani spalovani.
muze za to hlavne palivo.prisady jsou dobre ale nemusi to pomoct dokonale.
pokud mas zabrousene ventily melo by to byt v poradku.zkusil bych ten egr uplne ucpat.tedy zaslepit.civka zapalovani je nova?cidlo otacek motoru? to jsou veci ktere to ovlivnuji.
ale jak rikam tohodle se asi nezbavis.nedela to ale kazdy motor.
Re: porucha spalovania
Napsal: stř dub 01, 2009 08:58
od pegas
Cievka zapalovania aj cidlo otacok su povodne. Dakujem za typ, skusim to poriesit vymenou.
Pegas
Re: porucha spalovania
Napsal: stř dub 01, 2009 13:42
od megajvr
palikx píše:chyba spalovani je casta zavada ktera se neda vyresit.je to obcasne vynechani spalovani.
muze za to hlavne palivo.prisady jsou dobre ale nemusi to pomoct dokonale.
pokud mas zabrousene ventily melo by to byt v poradku.zkusil bych ten egr uplne ucpat.tedy zaslepit.civka zapalovani je nova?cidlo otacek motoru? to jsou veci ktere to ovlivnuji.
ale jak rikam tohodle se asi nezbavis.nedela to ale kazdy motor.
Nechci tě Palikxi nějak urazit, ale já jsem zářným příkladem jak se člověk může nachytat od "mechanika-blbce"
Loni v létě jsem měl podobný problém s motorem a dopadl jsem jak hubkař!!! Mechoš zjistil že jsou vymačkané sedla ventilů, tak je nechal opravit
Po opravě auto fungovalo týden a zase jsem byl na začátku. Protože bych toho blba musel zastřelit našel jsem jiný servis a nakonec mi auto opravily
Jak říkal DŽEJÁR "Nikdy neříkej nikdy"
Chci jenom říct že existují mechanici a...... mechanici
Re: porucha spalovania
Napsal: čtv dub 02, 2009 20:45
od palikx
asi jsem to uplne nepochopil
ale samozrejme kazdy ma jine zkusenosti a jine informace.
tahleta nestatstna chyba spatneho spalovani me provazi uplne na vsech autech.chvili dobry a pak se stejne ukaze.pokud jsou ale zabrousene ventily musi byt problem jeste nekde na zapalovani pripadne v benzinu.chce to ale postupne a pokud nejsou dily na zkousku v podstate neni mozne to opravit.
nikde neni mozne zjistit co se kde ma namerit
Re: porucha spalovania
Napsal: čtv dub 02, 2009 23:19
od jegi
Naozaj Ťa Pegas nechcem zarmútiť, ale Palikx má asi pravdu. Keď som chcel vymeniť svoje espero, tak som samo uvažoval aj o Lacetti-na pohlad sa mi velmi páči, ale keď som si preštudoval maďarské fórum, čo majú majitelia, a tam sa ich predalo habadej, nie ako u nás-pár kusov-som si povedal:neexistuje! Tam tiež zablindujú EGR, robia výmenu ventilov /od roku 2007 sa dávajú tkzv inovované/, menie sviečky, káble-všetko to má dočasný úspech. Niektorým dokonca už 2x menili v autorizovanom servise ventily. A ďalšia ich rada: tankujte len značkové palivo-no comment...Alebo točte motor pri 5000ot/min 20-30km...Pravda možno bolí pre nás, čo túto značku máme radi, ale treba sa asi zmieriť s tým, že tieto motory sa GM-Daewoo nepodarili, a oni sami nemajú šajnu o tom, ako to vyriešiť! Viem, že som Ti nepomohol, a držím palce, aby sa to vyriešilo...
Re: porucha spalovania
Napsal: pát dub 03, 2009 08:48
od pegas
Takze opat sa hlasim, tentokrat uz po x-tej navsteve servisu. Vysledok ? - mechanici zatial iba tusia, kde asi je chyba, bud semeringy alebo tesniace kruzky (motor spaluje vela oleja - miestami po jazde je citit zapach ako pri diesloch, otacky na volnobehu kolisu, miestami ide na tri valce a samozrejme check stale svieti). Na to aby sa to dalo presne diagnostikovat, idu v pondelok davat dolu hlavu motora a pozriet sa na to z blizka, z coho nie som vobec nadseny (minuly rok menili ventily). Oprava bude trvat minimalne tri-styri dni, ak budu musiet objednavat suciastky tak dlhsie. Budem Vas informovat ako to dopadlo, ale musim konstatovat, ze v buducnosti, ak budem kupovat nove auto, tak si dobre preklepnem ponukany sortiment.
Pegas
Re: porucha spalovania
Napsal: sob dub 04, 2009 22:30
od palikx
takze to zere olej?no tak to je aspon zavada.krouzky a simerinky ventilu.pokud se vymeni tyhle dily bude pokoj.zalezi jestli je to pricina.a taky jestli nejsou ryhy ve valcich.a co vstrikovace?uz je nekdo kontroloval pripadne cistil?
Re: porucha spalovania
Napsal: ned dub 05, 2009 16:16
od Mr.Vik
Zdravím, se svým Lacettim mám po dvou letech najeto 18.800 km a do 18.200 km bylo vše OK. S autem nebyly žádné problémy, byl jsem spokojen, i když se ze začátku zdálo, že motor nemá pořádný tah a dost si vezme benzínu. Po dvou letech se motor asi "usadil" a rozjel se, zlepšil se zátah při akceleraci. Žravost bohužel zůstala, měřím kilometry od plné do plné a vychází mi průměr 8,4 l/100 km - jezdím však především krátké trasy, denně cca 25 km v městském provozu, nevím, zda je to odpovídající spotřeba na 1,4 motor. Do 18.200 km bylo tedy vše OK, pak ale začala svítit kontrolka Check. V servisu to smázli a řekli, že ŘJ hlásila nepravidelný zážeh, doporučili natankovat Shell V-Power a auto "protáhnout", přesně, jak už se tady na fóru psalo. Kontrolka se však v průběhu cca 3 týdnu znovu rozsvítila 4x, v servisu vždy diagnostikovali, že ŘJ hlásí chybu P300-nepravidelný zážeh a doporučili to stejné - "protahovat, protahovat". Zajimávé bylo, že rozsvícení Checku nedoprovázelo žádné vynechávání motoru, či trhaná jízda, auto jelo pořád plynule. Když i při natankovaném Shellu a "protahování" motoru zazářil Check po páté, tak jsem trval v servisu na komplexním vyřešení tohoto problému (naštěstí jezdím kolem servisu Chevrolet každý den do práce). Jeden den jsem tam auto přistavil a druhý den jsem si jej vyzvedl - cením si operativního a rychlého řešení ze strany servisu. Sundali hlavu, přebrousili sedla ventilů, vyměnili svíčky. Nyní po cca měsící ježdění a najetí 500 km vypadá vše dobře, subjektivně se mi zdá, že Lacetti má lepší tah motoru (uvidím, co na to spotřeba
). Doufám, že se tato závada už neobjeví, i když se zde ve fóru probírá a skolňuje nějaká nedokonalost s EGR ventilem. Nevím oč přesně jde, nejsem odborník na auta. Mám asi "štěstí", že se závada objevila ještě v záruce, a skloňovanou "nedokonalost" (tj. výrobní vadu) se sedly ventilů mi opravili zdarma. Jen čas a více najetých km ukáže, zda je to odstraněno definitivně. Jinak s Lacettim se mi jezdí dobře, je to prostorné auto, má pěkný design, slušnou výbavu a na silnici není okoukané jako jiné auta. Od Chevroletu je spíše vidět Sparky, Avea a taky Captivy. Jediné, co mi vadí, je ta vyšší spotřeba, dá se s tím něco udělat??
Re: porucha spalovania
Napsal: ned dub 05, 2009 18:26
od Krtek
Myslim že průměr 8,4L po městě je slušnej i kdyby to byl Spark. Já s 1.6kiu (sice sedan ale budiž) po městě odhaduju kolem 10-12 L- Dlouhodobě kolem 8,5-9L v průměru. Prostě Daewroolety žerou všechny.
Re: porucha spalovania
Napsal: ned dub 05, 2009 19:37
od pekrtek
Přidám něco ze svého. Lacetti 1,6 mám od podzima 2007. Tenktát jsem se rozhodoval jsetli i30 nebo Lacetti. Po Raceru a Lanosu jsem se v podstatě rozhodl pro třetí Daewoo. Mám najeto cca 23000km a zatím mě trápí zcela jiné problémy. Když jedu po kostkách je to, jak když se sypou brambory. Velké nerovnosti nic a malé otravují život.
K tomu Checku: od počátku dávám do Lacetti POUZE benzín od Benziny a to normální 95. Všiml jsem si, že po ostatních benzínech (včetně V-Poweru) byl konec výfuku pokryt vrtvou sazí. Pokud jsem se vrátil k Benzině, byl během jedné nádrže výfuk pokrytý rzí. To je asi vše, co mohu proti tomu, aby mi svítil Check dělat a doufám, že mi to vydrží. S mojí klikou je mi jasné, že po tomto příspěvku se mi s největší pravděpodobností rozsvítí také. Budu informovat.
Ještě jedna otázka na závěr: Nepomohlo by tomu použávání olejů s nízkým obsahem síry. Podle servisní knihy by měl do Lacetti přijít olej 5w30, klasifikace SM(GF-4), což mám dojem jsou zejména oleje s nízkým obsahem síry.Jsou to pouze teoretické úvahy, ale s tím benzínem je to praxe. Ani u Lanose, kde jsem měl elektrický EGR, se mi při tomto způsobu tankování nikdy nerozsvítil. Zase jsem měla ale jinou vychytávku, kterou,pokud by ji neodstarnil Petrm a Palikx, tak s tím jezdím do donešní doby.
Re: porucha spalovania
Napsal: ned dub 05, 2009 19:58
od Mr.Vik
No já jsem taky kupoval benzín jen a pouze u BENZINY, ale když mi po prvním rozsvícení Checku v servisu řekli, že tam mám dávat Shell-V-Power, tak ho tam dávám. Nevím, zda ten Check měl na svědomí benzín, ale snad mají v servisu už nějaké zkušenosti. Ostatně zde na fóru už se o tom taky psalo... a pozitivně pro Shell. Tak to zkouším, myslím si, že zkazit s tím nic nemůžu.
Re: porucha spalovania
Napsal: ned dub 05, 2009 21:00
od pekrtek
No to se mám na co těšit. Ale vážně, jak je vidět, každý věříme něčemu jinému. Tak jsem si myslel, že přijdu s něčím novým a ...... Když si tchán minulý měsíc přebíral nové Aveo, tak mu technik říkal, aby do něj po několika tis. km nalil vysokooktanové palivo na pročištění.
Re: porucha spalovania
Napsal: ned dub 05, 2009 21:23
od palikx
jasne s temi benziny to je tezke.
jelikoz je to vse od jednoho vyrobce-tedy kralupol nebo tak neco tak je asi jedno kde se tankuje.jen ruzne spolecnosti tam udajne pridavaji ruzna aditiva.
takze doporucuji aditiva do benzinu.
ten olej muze mit vliv ,ale jestli je velky rozdil mezi 5w40 nebo 5w30 nevim.myslim ze tak zasadni to nebude.
petre a co ta geometrie?zmenilo se neco?
diky za info