Stránka 1 z 4
Technická kontrola
Napsal: stř bře 04, 2009 17:48
od Happy
Re: Technická kontrola
Napsal: stř bře 04, 2009 20:12
od Vojta
Re: Technická kontrola
Napsal: stř bře 04, 2009 23:05
od Stanleyk
Gratulujem, nas to caka koncom aprila.. Viem ze mame zle brzdove kotuce, uz mam kupene aj s loziskami, buduci tyzden vymena a dufam ze iny problem nebude
Re: Technická kontrola
Napsal: čtv bře 05, 2009 09:07
od alvin
Mňa to čaká do 11.6. na servisnú prehliadku chcem ísť tesne predtým,dám to popozerať,vymeniť brzdovku a popr.čo ešte bude treba
Re: Technická kontrola
Napsal: úte bře 10, 2009 19:43
od Stanleyk
Taaaaaak, brzdove kotuce, dosticky a predne loziska vymenene
.
Re: Technická kontrola
Napsal: stř kvě 13, 2009 20:35
od Stanleyk
Re: Technická kontrola
Napsal: pon kvě 18, 2009 12:25
od alvin
Ako som spomínal v Olšovci,pomaly sa aj chystám na STK a zároveň prehliadku po 60 000 km,dnes som nakúpil,rozvodový remeň,kladku,vodnú pumpu,3l oleja + filter všetko dokopy za rovných 100 e.
Re: Technická kontrola
Napsal: stř kvě 20, 2009 21:35
od LikeableBoy
Vím, že to sem asi moc nepatří, ale trochu jo a nechce se mi zakládat další vlákno
Chtěl bych se zeptat jak to máte vy ostatní u matýzka. Přijde mi, že brzdový pedál je dost měký a že brzda začíná brzdit až někde v půlce chodu (subjektivní pocit z Corolly kde už po 2-3 cm brzdí solidně). A ještě by mě zajímala ruční brzda, která při zatažení je dost zvednutá. Sice cca na 8 zubu je zatažená, že se auto nehne, ale je to takové nezvyklé.
Re: Technická kontrola
Napsal: stř kvě 20, 2009 22:14
od V.Brousek
Ohledně záběru nožní brzdy v půlce chodu - pravděpodobně bude v systému vzduch. Pedál musí být tvrdý. Co se týče zdvihu ruční brzdy, je nutno sundat zadní brzdové bubny a nastavit rozpínací tyčky čelistí. Po seřízení se musí brzd. bubny točit lehce.
Po seřízení zadních čelistí se zlepší i chod pedálu nožní brzdy a bude zabírat v horní polovině chodu pedálu.
Re: Technická kontrola
Napsal: stř kvě 20, 2009 22:50
od Mikeš
Dovolim si poopravit.Ručka se seřizuje pod plastovým deklíkem hned za pákou na tunelu uvnitř vozu.
Vůle čelistí by se měla vymezovat samočinně,tedy pokud nejsou zatuhlé samostavy.
Jinak u mě měly prodloužený chod brzd. pedálu na svědomí rozlepené destičky
.Stalo se mi to už 2x a to byly pokaždé od jiného výrobce
.
Ale to odvzdušnění je asi na prvním místě
Re: Technická kontrola
Napsal: čtv kvě 21, 2009 05:55
od V.Brousek
Zdravím Mikeš,ano máš pravdu, tuto možnost seřízení jsem opomněl. Ale právě že má pedál dost nízko, je možné, že má samostavy špatně nastavené. Pokud dotáhneš lanka ruční brzdy a jsou špatně nastavené samostavy ( nefunkční ), visí nastavení na lankách.
Re: Technická kontrola
Napsal: čtv kvě 21, 2009 10:43
od Rado77
No, v tomto by som sa Vaclavom moc neprel
Sam som sa od <Teba Vaclave
> priucil preciznosti v praci, hlavne co sa brzdoveho systemu tykalo, kde som mal velke problemy (nakoniec mi prepustalo jedno zadne prasiatko, neskor povolilo aj druhe). Sice som riesil aj zaber rucnej, ale tymi matkami sa jednalo o jemnejsi stelung +- 2 zuby. Ispekciooo zadnych bubnov je nutna volba.
Off topic - ked som kupoval MeganeII, na skusobnej jazde som skoro preletel cez predne sklo - hamba jak svet. To auto proste brzdi neskutocne silno!
A ja - zvyknuty po Matizkovi, kde som mal prasknuty ten zadny brzdovy valcek, pedal zaberal niekde dole a to som musel fest tlacit nohou....
No ale dal som ho dokopy, aby som nepredal nieco, na com sa dalsi majitel cestou domov zabije
Aj baba co predavala ojazdene Megany sa v Matizku previezla, a ked sa vratila, tak sa usmievala a podotkla, ze Megane je brzdami proste inde (to ked na Matizka musela tak dupnut, ze skoro vyletela mimo vyjazd autoservisu, lebo bola zvyknuta na silu Megane brzd)
Ale fakt - ked som bol pred cca 6 rokmi v servise s Matizkom, aby mi skontrolovali brzdovy system, vymenili dosticky atd... tak ked som si nim esiel domov zo servisu, tiez som skoro preletel cez okno, ako paradne to brzdilo. Matizek ma aj dalsiu vyhodu, ze je relativne lahky, takze ucinok tych brz (ak su dobre spravene) je paradny.
Re: Technická kontrola
Napsal: pon kvě 25, 2009 12:39
od alvin
Možno banálna otázočka,ale idem budúci týždeň s matizkom na STK, a kto má skusenosti,môže sa na 2-kovom bez rizika umyť motor wapkou ?
Re: Technická kontrola
Napsal: pon kvě 25, 2009 13:26
od V.Brousek
alvin píše:Možno banálna otázočka,ale idem budúci týždeň s matizkom na STK, a kto má skusenosti,môže sa na 2-kovom bez rizika umyť motor wapkou ?
Když chceš mít problém, tak klidně.
Já bych to ale neriskoval, bez důkladného zakrytí všech elektrických součástí.
Osobně bych wapkou nikdy motor nemyl. Určitě ho nemáš tak špinavý, aby neprošel technickou. Aspoň můj motor nikdy myt nebyl a je celkem čistý, pouze hadrem otřu prach s rozdělovače a z míst kam se dostanu.
Re: Technická kontrola
Napsal: úte kvě 26, 2009 09:40
od alvin
Vďaka za radu nebudem ani ja riskovať,lebo káblik od lambda sondy sa mi vidí veľmi zraniteľný,asi fakt ho otrem handrou,nanajvýš ofúkam vzduchom od prachu,hoci majster v servise mi vravel,že môžem kľudne,ale viem,čo to sparvilo s Ibizou,kbe motor naskočil len na 3 valce,aj Tikadlo nie veľmi ochotne štartovalo po umytí motora. Holt,to už nie sú škodovky 100 -130 ,ktoré mali zasratý motor od oleja v popise práce