Vytékání nafty
Napsal: čtv úno 26, 2009 23:38
Zdravím majitele Captiv. Mám Captivu Sport 2,0 VCDI AT pouhé 2 měsíce a najeto 3000 km. Po natankování "plné" nádrže (t.j. do automatického vypnutí pistole) mně v zatáčkách z palivového hrdla (spíše z ovzdušnění) vytéká na blatník nafta. Vznesl jsem dortaz ve třech servisech zda je to závada vozu, či charakteristická vlastnost modelu Captiva. Obdržel jsem tyto odpovědi:
1) dělají to všechny, nesmíte plnit nádrž úplně plnou
2) je to závada, je třeba s tím přijet do servisu s plnou nádrží aby to technik mohl prověřit
3) dělají to pouze některé kusy
Prosím o sdělení vašich zkušeností.
Jinak pár prvních postřehů. Captiva je právě moje dvacáté auto (bohužel nikoli proto, že bych byl takový fanda, nýbrž proto, že už jsem pořádně starý) ale první SUV. Poslední auto jsem měl Mazdu RX 8, což je absolutní protiklad, vzhledem k tomu, že ta má lehký malý motor Wankel, nízké těžiště, malý kroutící moment a jede až od 5000 n/min do 9000. A jízdní pocit jak v motokáře. A to je ten problém, že se s tím skoro nedá jezdit bez bodů, tak při osmi bodech sem se rozhodl pro relativně slabé (resp. přiměřené SUV).
Nyní po dvou měsících musím říci, že jsem velmi spokojený a vůz plní vše co jsem si představoval. Slušné jízdní vlastnosti, které však mírným nakláněním v zatáčkách dají včas vědět o rychlosti (na letních osmnáctkách to bude předpokládám mírnější), pěkný rozhled a prima pocit z klidné jízdy při které z nadhledu člověk sleduje pachtící se "závodníky". Proto ani nevadí malé stranové vedení sedadel, umocněné jinak ve Sportce velmi pěknou kombinovanou červenočernou (spíše tedy tmavošedou) hladkou kůží. Vytápění sedadel je milé, škoda jen, že se mi zdá, že sedák oproti opěradlu hřeje až příliš.
Jezdím převážně po Praze a tak spotřeba je cca 11 l/100km. Což na naftu není málo, ale dělá to patrně dost ten automat s hydrodynamickým měničem (i v normované spotřebě je rozdíl značný). Venku při klidné jízdě cca 9 l. RX 8 brala 15, - 16, ve městě i mimo a tak to neřeším.
Čtyřkolka v letošní zimě již také ukázala své přednosti, automatické připojení zadních kol funguje excelentně a jízda na zasněžené silnici oproti dvoukolkám je super.
V neposlední řadě se mně auto líbí a myslím si že při rozumných rozměrech působí velmi robustním dojmem. To že přiměřené rozměry (i hmotnost) jsou důležité si uvědomuji zejména kdy zajíždím do výtahu garáží, kde parkuji. Již např. SantaFé se do výtahu nevejde (o Muranu, MB ML, GL atd. nemluvě).
Shrnuto vidím zatím Captivu jako pěkný, praktický a přátelský vůz, který svému uživateli udělá radost při bezpečné a pohodlné jízdě.
1) dělají to všechny, nesmíte plnit nádrž úplně plnou
2) je to závada, je třeba s tím přijet do servisu s plnou nádrží aby to technik mohl prověřit
3) dělají to pouze některé kusy
Prosím o sdělení vašich zkušeností.
Jinak pár prvních postřehů. Captiva je právě moje dvacáté auto (bohužel nikoli proto, že bych byl takový fanda, nýbrž proto, že už jsem pořádně starý) ale první SUV. Poslední auto jsem měl Mazdu RX 8, což je absolutní protiklad, vzhledem k tomu, že ta má lehký malý motor Wankel, nízké těžiště, malý kroutící moment a jede až od 5000 n/min do 9000. A jízdní pocit jak v motokáře. A to je ten problém, že se s tím skoro nedá jezdit bez bodů, tak při osmi bodech sem se rozhodl pro relativně slabé (resp. přiměřené SUV).
Nyní po dvou měsících musím říci, že jsem velmi spokojený a vůz plní vše co jsem si představoval. Slušné jízdní vlastnosti, které však mírným nakláněním v zatáčkách dají včas vědět o rychlosti (na letních osmnáctkách to bude předpokládám mírnější), pěkný rozhled a prima pocit z klidné jízdy při které z nadhledu člověk sleduje pachtící se "závodníky". Proto ani nevadí malé stranové vedení sedadel, umocněné jinak ve Sportce velmi pěknou kombinovanou červenočernou (spíše tedy tmavošedou) hladkou kůží. Vytápění sedadel je milé, škoda jen, že se mi zdá, že sedák oproti opěradlu hřeje až příliš.
Jezdím převážně po Praze a tak spotřeba je cca 11 l/100km. Což na naftu není málo, ale dělá to patrně dost ten automat s hydrodynamickým měničem (i v normované spotřebě je rozdíl značný). Venku při klidné jízdě cca 9 l. RX 8 brala 15, - 16, ve městě i mimo a tak to neřeším.
Čtyřkolka v letošní zimě již také ukázala své přednosti, automatické připojení zadních kol funguje excelentně a jízda na zasněžené silnici oproti dvoukolkám je super.
V neposlední řadě se mně auto líbí a myslím si že při rozumných rozměrech působí velmi robustním dojmem. To že přiměřené rozměry (i hmotnost) jsou důležité si uvědomuji zejména kdy zajíždím do výtahu garáží, kde parkuji. Již např. SantaFé se do výtahu nevejde (o Muranu, MB ML, GL atd. nemluvě).
Shrnuto vidím zatím Captivu jako pěkný, praktický a přátelský vůz, který svému uživateli udělá radost při bezpečné a pohodlné jízdě.