Stránka 1 z 3

Prosím o radu

Napsal: úte úno 24, 2009 14:32
od Luky
Ahoj, před 4měsíci jsem koupil Captivu 2.0VDCI a od začátku i když byla zima se mi spouští větrák na chladič. Podotýkám že nemám puštěnou klimu, auto je celkem rychle zahřáté a jeden dílek před polovinou na budíku chladící kapaliny mi to spouští ten blbej větrák. Nepustí ho to vždy a když zastavím a nechám ho schládnout dokud se nevypne tak potom se už znovu za žádných okolností nerožne. V servisu mě řekli že to asi dělá klima a ať to neřeším že na to mám záruku ale rád bych měl auto v pořádku. Když se mi to pouští teď v zimě tak v létě ten větrák odrovnám. Má někdo podobnou zkušenost? :((

Re: Prosím o radu

Napsal: úte úno 24, 2009 14:40
od Slavek
no normalni to urcite neni, pokud nemas nastaveno klimu na automat tak by se ti nemel zpoustet. resil byvh to ted a necekal na zhorseni, pokud v servisu nejsou ochotni zavolal bych primo na dilera.

Re: Prosím o radu

Napsal: úte úno 24, 2009 15:46
od Luky
Už jsem v servisu byl a to zrovna když ten větrák jel, ale bohužel laxní přístup na příjmu v servise zapříčinil že než se milostivý pán k autu doštrachal což bylo nějakých 10minut tak se větrák vypnul a servisák jen řek ať dojedu až to bude zase dělat. Bohužel mám ten servis trošku z ruky cca35km tak jsem na ně celkem nasr...

Re: Prosím o radu

Napsal: úte úno 24, 2009 16:40
od Bullmastiff
Já jsem měl s přijímacím technikem taktéž problémy. Docela mi pomohlo promluvit si s prodavačem na téma, zda u nich budu kupovat další auto a nadále jezdit na servis. Výsledkem bylo, že mě již přijímá někdo jiný a rozumější.

Jinak jakoukoliv závadu reklamuj, případně si nech dát vyjádření že je to OK - budeš krytej před vyjádřením, když to zlobilo, proč jste čekal než se to rozbije ...

Good luck

Re: Prosím o radu

Napsal: sob bře 07, 2009 08:42
od tarale
Ahoj, precital som si tvoj problem s Captivou ja mam tu istu a zatial ventilator funguje ako ma ale co sa tyka servisu a reklamacie je to podobne ako u teba citaj moje clanky, reklamoval som cuvaci senzor v Roznavskom Chevrolete a bola to tragedia premna aja tam musim ist cca70km. Vsetko je o ochote ludi a u impartera tiez v dnesnej dobe moc nepochodis ako vsetci vieme ako natom je GM v tejto krize. takze drzim palce a kazdopadne ako ti uz poradil kolega neodkladaj reklamaciu na neskor ale tlac nanich cim skor.

Re: Prosím o radu

Napsal: sob bře 07, 2009 11:28
od groch
Zdravím tě, a nespouští se ti náhodou větrák, když máš zapnuto odmlžování předního skla, myslím tím fukary dané na sklo, protože při tom se automatický zapíná klimatizace a tím pádem to je normální, že se spouští větrák.

Re: Prosím o radu

Napsal: sob bře 07, 2009 11:48
od Luky
Ahoj, ten větrák se pouští i když je ventilace úplně vypnutá. Za týden jedu do servisu a doufám že mi k tomu už konečně něco řeknou.

Re: Prosím o radu

Napsal: pát čer 05, 2009 01:04
od PolarSVK
Luky tak co ti povedali v servise? Kamaratovi sa to stalo na CHV lacetti 2.0 TCDi a bol to len
nejaky chybny spinac za par korun.

Re: Prosím o radu

Napsal: pát čer 05, 2009 07:52
od Luky
Takže nakonec to prý bylo tím že se chtěl vypalovat filtr pevných částic, prý si auto pustí vše co může aby co nejvíc zatížilo motor a ten se co nejvíc zahříval tak nevím.

Re: Prosím o radu

Napsal: pát čer 05, 2009 09:04
od Richard
Určitě je to tím vypalováním filtru pev. částic. Opravdu si auto pustí co může samo (vyhřívání zad. okna zrcátek, ventilátory atd.) Bohužel nebo bohudík nevím co je lepší při vypalování filtru nic toto nesignalizuje (kontrolka nesvítí) Filtr se vypaluje tak po 800 -1200km a musí být splněny jisté podmíny: zahřátý motor, jízda rychlostí vyšší než 50km) proces trvá asi 15 minut. Vypalování vás stojí 3% životnosti oleje. A to i tehdy pokud nebylo dokončeno. Klidně se může stát že pokud jezdíte s dieslem kratší trasy a regenerace neproběhne celá skoro vždy bude chtít auto měnit olej např po 8000 km. :!: a hlavně filtr se může ucpat. Každopádně pokud se rozvítí kontrolka fitru jeďte na výlet jen tak ujeďte aspoň 100km nejlépe po dálnici a nepodceňujte to!!!

Re: Prosím o radu

Napsal: pát čer 05, 2009 10:19
od Luky
Mám tu Captivu fungl od listopadu, za tu dobu se mi kontrolka vypalování rozsvítila jen jednou a to před týdnem. Čuměl jsem na to jak péro a opatrně pomalinku jsem zajel na parkoviště a študoval manuál kde to bylo popsáno přesně jak píšeš. No a asi díky té opatrné jízdě se mi po znovurozjetí rožla kontrolka na výměnu oleje takže místo ve 30000km jsem musel jet vyměnit olej za 4500kč už ve 22000km. Mechanik taky říkal že to vidí poprvé že by se ta kontrolka rožla,prý to už párkrát zkoušeli a ani jednou se jim ji ještě nepodařilo vidět rožlou a to ani u jejich servisních aut. Já ji viděl svítit v průběhu těch 20000km vůbec poprvé.

Re: Prosím o radu

Napsal: pát čer 05, 2009 20:39
od Richard
Jo,jo chtělo by to přečíst návod :D :D :D vím je to nuda ale občas se něco důležitého najde -i :D -i
No osobně si myslím, že asi diesly to maj spočítaný, teda aspoň ty co mají Euro4. Tam se bez filtru pev. častic neobejdeš, a pokud se počubčí (krátké jízdy neustále) jde filtr do kytek třeba po 10000 km ( tedy pokud jsi ignorant a svítící kontrolky filtru a poté Check ti nic neříkají ev. když křísneš výfukem o zem nebo o pohozenou cihlu) ta sranda týkající se výměny filtru přijde asi na 100000,-
Takže: za diesel dáš o 100000,- víc, po 100000km jsi na svém a začneš teprv šetřit, pokud se ti podělá jeden vstřikovač jsi v tom za 15000,- a začínáš zas od nuly ve 150000km jsi zas na svém a odejde ti druhý vstřik :roll: :roll: :roll: :roll:
Takže asi tak!!!
Fakt si radši koupím benzín 8) 8) 8) ev. předělám auto na LPG a jezdím možná levněji než s naftou..... 8) 8) 8)

Re: Prosím o radu

Napsal: pát čer 05, 2009 22:52
od Krtek
Tak koukam svět dieselů se v řiť obrací... Takovou dobu jim trval nafťák a teď je to takovejhle paskvil. Bohužel ten ekoteroristickej filtr bude asi časem povinnej u všech :(

Re: Prosím o radu

Napsal: sob čer 06, 2009 07:54
od mzprx
Jedine benzin. -i
S naftou su len problemy a smrad z vyfuku... -P

Re: Prosím o radu

Napsal: sob čer 06, 2009 08:10
od Richard
Krtku,
flitr pevnejch částic (DPF) není u benzínu potřeba, protože z něj saze neunikají...... Ono dřív diesel produkoval saze větší a ty když šly z výfuku padaly na zem, a pokud chvilku poletovaly chytly se ti v krku a v nose a ty jsi v klidu vykašlal........ :D
Ale čím vyšší vstřikovací tlaky tím menší kapky paliva a tím menší saze :roll: už nespadnou na zem ale poletují, už je nechytneš v krku a v nose, ale dostávají se pěkně až do plicních sklípků a odtud je už nedostaneš ven nikdy a tvoje zchátralý ostatky se stanou nebezpečným odpadem.......... :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Tak proto je ten filtr tak důležitej :!:
Celkově myslím, že doba všech spalovacích motorů (ne aut) pomalu končí, možná to bude rychlejší než si teď myslíme