Stránka 1 z 1

Jízda při záběhu motoru

Napsal: pát úno 13, 2009 20:04
od jiras
Zdravím, mám Aveo 1.2 8V, sedan,koupený před pár dny. Mám dotaz k zajíždění vozu. V manuále k vozu je napsáno, že nemám motor při záběhu vytáčet do vyšších otáček, ale při koupi vozu mi bylo prodejcem řečeno, že nemám v manuálu věřit úplně všemu, a že naopak motor vytáčet mám. Klidně na ty 3000 až 4500 ot/min, výš už jít nemám. Až po záběhu prý mohu motor držet níž(2000-3000ot/min). "Samozřejmně počítám se zahřátým motorem, za studena nebudu motor vytáčet za žádných okolností." Tak teď nevím čemu věřit, že by manuál psali idioti, to snad ne...? Jestli máte někdo nějaké zkušenosti s tím jak Aveo dobře zajet, poraďte prosím !

Re: Jízda při záběhu motoru

Napsal: pát úno 13, 2009 20:29
od Richard
Já doporučuju "zajíždět" úplně normální jízdou, motor klidně vytáčej, ale nedávej plnej plyn. Je lepší jezdit trochu "ostřeji" hlavně motor nepodtáčet u téhle 1,2 řadit na vyšší stupeň tak, aby se otáčky nedostaly pod 2500..... Opravdu víc škodí nízké otáčky tedy vše pod 2000.....

Re: Jízda při záběhu motoru

Napsal: pát úno 13, 2009 20:39
od Hynek
Richard má pravdu.Jezdi normálně a hlavně motor moc nešetři. Přetáčením se myslí otáčky nad 4 500 ot/min v režimu zajíždění. Jak ho naučíš, tak bude jezdit.

Re: Jízda při záběhu motoru

Napsal: pát úno 13, 2009 20:47
od V.Brousek
A já bych ještě dodal, než se zahřeje motor na provozní teplotu, nevytáčet motor. Jinak normální jízda. Motory jsou dnes již vyráběny s velkou přesností a tudíž není potřeba nějaké přehnané omezování otáček, vyjma studeného motoru.

Re: Jízda při záběhu motoru

Napsal: sob úno 14, 2009 13:02
od Krtek
Jo a doporučuje se čatějš řadit, prostě nejezdit moc dlouho konstantní rychlostí třeba 100kou po dálnici přez půl republiky.
Jinak souhlas s ostatníma. Každý auto sem zajížděl vytáčenim od 2500 ot tak do 80% maximálních otáček. A zatim mi žádný nežralo olej ani motor neodešel tak sem snad zajížděl dobře.

Re: Jízda při záběhu motoru

Napsal: sob úno 14, 2009 23:16
od jiras
Díky za všechny rady, jen mi potvrdily to, co jsem slyšel všude okolo sebe. Zahřátý motor při záběhu rozhodně nešetřit, ale maximálně do těch 4500 ot. Po záběhu (700-1000 km) pak jezdit v ekonomických otáčkách (2000-3000).