Stránka 1 z 1

dotaz na funkci motoru

Napsal: pát úno 13, 2009 07:39
od zbynekZR7
Zdravím všechny,

před nedávnem jsem se stal majitelem AVEO 1.4D, k dnešnímu dni jsem najel asi 3500 km. S autem jsem relativně spokojený, přesto mám jeden dotaz týkající se, podle mě, divného chování motoru.

Při prudší akceleraci, nejvíce je to pozorovatelné na 2, 3, 4 převodový stupeň se mi v otáčkách mezi 2500 - 4000 "pohupuje" ručka otáčkoměru - pohybuje se skokově. Zároveň je ve zvuku motoru slyšet drobné zakuckávání a v opěradle sedadla je cítit něco jako poškubávání. Prostě pocit jako kdyby motor v tahu vynechával.

Pokud přidávám plyn lehce a pomalu, závada se nevyskytuje.


Jezdil jsem ve spoustě aut, ale žádné mi toto nedělalo.


Tak se ptám. Setkali jste se někdo stakovou závadou a pokud ano, co bylo příčinou. V servisu tvdrí, že je všechno v pořádku ...


Díky Zbyněk

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: úte úno 24, 2009 22:46
od palikx
co to jako je 1,4d?
asi 1,4 dohc ze?
no zalezi jak se to cukani projevuje.muze ti to jen tak pripadat nebo se lehce vlni cele auto od poloos.
kazdopadne cukani by tam byt nemelo.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: stř úno 25, 2009 08:28
od saamm
A nejsou ty otáčky o troch výš :) ? Pokud ano tak se nediv :shock: . Na 5000 mně to dělá taky :oops: !!!!!

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: stř úno 25, 2009 12:51
od zbynekZR7
Jo je to 1.4 DOHC ...

Právě že mi to připomíná jednu starou závadu, kterou jsem měl zhruba před 15 lety na Puntu. Projev byl stejný. Jde o drobné cukání motoru v tahu. Mezi 2500 - 4500 ot. ... rozhodně nejdu do omezovače.
Pokud je motor bez zatížení - např. při jízdě stálou rychlostí, tak to nedělá. Tenkrát to byla vadná izolace u zapalovací cívky. Při teplém motoru a pod zatížením se to přes prasklinu v izolaci ukostřovalo a motor pak vynechával.

Rozhodně to nejsou klouby v kolech. Vlnění od poloos? Tak to jsem ještě neslyšel. To je nějaká Chevrolet specialita?

Zaráží mě, že se při tom zrychlování pohupuje i ručka otáčkoměru.

Prostě se mi nechce věřit, že nové auto má takové problémy. :?

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: stř úno 25, 2009 20:56
od palikx
vlneni od poloos znamena klouby u prevodovky.delaji to bezne na vsech autech pokud jim neco je.
ale u noveho by to asi nemelo byt spatne
pokud ti kolisa otackomer tak jednoznacne vynechava zapalovani
muze to byt prave ta spatna civka stava se to.
mohlo by to byt videt v noci kdyz se podivas do motoru a pridas plyn.
nic jineho me ted nenapada.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: ned bře 01, 2009 20:29
od Thomash3k
Mám jednadvojku a pozoruju podobný jev, když tomu šlápnu ve druhém rych. stupni a chci z toho dostat max tak přesně v těch otáčkách co jsi psal pocítím cca 2x až 3x v zhruba vteřinových intervalech lehký pokles výkonu a od těch 4 a půl tísíc otáček už zrychluju plynule. Taky by mě zajímalo čím to je nebo proč to tak je.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: úte bře 03, 2009 20:56
od MatyDry
To: zbynekZR7
Podobný problém jsem vypozoroval na svém Aveu 1.2 od pokud k tomu dojde 2000 do 3000 ot. je to citelné i na zátahu auta, jinak při prudší akceleraci jde ručička otáčkoměru skokově asi po vteřinách. Pokouším se tomu přijít na kloub a zatím jen auto napojili na diagnostiku a vše je podle nich OK, pokud na něco přijdu dám vědět.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: stř bře 04, 2009 08:27
od zbynekZR7
MatyDry píše:To: zbynekZR7
Podobný problém jsem vypozoroval na svém Aveu 1.2 od pokud k tomu dojde 2000 do 3000 ot. je to citelné i na zátahu auta, jinak při prudší akceleraci jde ručička otáčkoměru skokově asi po vteřinách. Pokouším se tomu přijít na kloub a zatím jen auto napojili na diagnostiku a vše je podle nich OK, pokud na něco přijdu dám vědět.
MatyDry: Konečně někdo s podobným problémem. Dnes je auto v servisu - napíšu jak jsem dopadl.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: čtv bře 05, 2009 11:28
od zbynekZR7
Ahoj všem,
navazuji na svou předchozí informaci, že auto je v servisu na diagnostice závady.
Včera jsem si auto odvezl ze servisu domů. Závěr autorizovaného servisu: vozidlo je v pořádku. Skokový pohyb ručky otáčkoměru může někdy nastat a to z důvodu konstrukce. Je tam prý krokový motor a může se stát, že v některých režimech ručka poskakuje.
Veškerá elektronika je podle diagnostiky vpořádku. Poškubávání nebyli schopni v servisu navodit.

Takže tolik oficiálně ... za sebe říkám, že se nevzdávám a hledám příčiny dál. :-)

Z.


EDIT:
První pozitivní zkušenost mám po výměně originálních zapalovacích svíček za ... neměl bych, je to reklama, ale udělám to ... za svíčky BOSCH SUPER 4 FR78X. Jako mávnutím proutku pocukávání motoru přestalo a chod se zklidnil.
Uvidím co udělají nové svíčky z dlouhodobého pohledu. :-)


EDIT2:
Uběhl další týden. V pátek odpoledne jsem nechal vychaladnout motor a vyměnil jsem originální vysokonapěťové kabely ke svíčkám za ... opět bez reklamy ;) za kabely z Tesly Blatná, které jsem koupil u nich v internetovém obchodě.

Zhodnocení:

Nechal jsem auto prohlédnout ve dvou autorizovaných servisech - oba svorně prohlásily, že Aveo je v pořádku a nic při jízdě necuká. Při testech na originální diagnostice nic nenašli. Bravo.

Vyměnil jsem zapalovací svíčky a kabely za nové a vypadá to, že cukání při akceleraci zmizelo nebo je hodně nevýrazné.

Jsou prostě závady na které je diagnostika krátká. Za přístup obou servisů dávám čtverku. Pětku ne, protože se alespoň trochu snažili.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: sob bře 21, 2009 19:06
od Thomash3k
Zdravíčko, tak jsem se dozvěděl v autorizovaném servisu, že ty náhlé poklesy výkonu má způsobovat řídící jednotka a má to být neodstranitelná vada z výroby, která se objevuje téměř u každého druhého kalosu a aveaa. Ale zjistil jsem, že to dělá jen v určité poloze plynového pedálu, tedy přesněji, když ho sešlápnu jemněji, ale já na spotřebu moc nejezdím a když tomu šlapu, tak se tomuto efektu vyhnu. Ještě mě napadlo, jestli by to nešlo odstranit přehráním softwaru, tedy chip tuningem, na který se chystám až došetřím... tak pak dám určitě vědět, jak to dopadlo. Tak hodně zdaru při vyrovnání se s tímto neduhem. Jinak jsem s autíčkem moc spokojený a od prvního pohledu jsem si ho zamiloval.

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: úte bře 24, 2009 16:51
od zbynekZR7
Thomash3k píše:Zdravíčko, tak jsem se dozvěděl v autorizovaném servisu, že ty náhlé poklesy výkonu má způsobovat řídící jednotka a má to být neodstranitelná vada z výroby, která se objevuje téměř u každého druhého kalosu a aveaa. Ale zjistil jsem, že to dělá jen v určité poloze plynového pedálu, tedy přesněji, když ho sešlápnu jemněji, ale já na spotřebu moc nejezdím a když tomu šlapu, tak se tomuto efektu vyhnu. Ještě mě napadlo, jestli by to nešlo odstranit přehráním softwaru, tedy chip tuningem, na který se chystám až došetřím... tak pak dám určitě vědět, jak to dopadlo. Tak hodně zdaru při vyrovnání se s tímto neduhem. Jinak jsem s autíčkem moc spokojený a od prvního pohledu jsem si ho zamiloval.
4 Thomash3k: To mě taky napadlo. Občas nějaká výkonová "díra" v mapách vstříkování. U nás ve městě je jeden, co se zabývá chipováním tak se ho na tuto možnost pozeptám.

Mimochodem, když nejezdíš na spotřebu ... kolik ti to vezme na 100?

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: úte dub 14, 2009 10:17
od pája
Mám Aveo velmi krátce, takže jsem se s tímto problémem ještě nesetkal. Mám ake zkušenosti z jiných aut s "menším" výkonem a klimatizací, že při akceleraci se klimatizace vypínala a tím vznikal tento nepříjemný pocit cukání. Takže zkusil bych, jestli tento problém je i při vypnuté klimatizaci. S pozdravem Pavel

Re: dotaz na funkci motoru

Napsal: úte dub 14, 2009 15:40
od zbynekZR7
pája píše:Mám Aveo velmi krátce, takže jsem se s tímto problémem ještě nesetkal. Mám ake zkušenosti z jiných aut s "menším" výkonem a klimatizací, že při akceleraci se klimatizace vypínala a tím vznikal tento nepříjemný pocit cukání. Takže zkusil bych, jestli tento problém je i při vypnuté klimatizaci. S pozdravem Pavel
4pája: :? No nevím jestli 97k je "menší" výkon. :? Kromě výkonu má na komfort jízdy vliv i kroutící moment motoru. :?

Ale jinak mám dobrou zprávu. :D Dělalo to i při vypnuté klimatizaci. Takže v "nižším" výkony to nebude.