Stránka 1 z 1

kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: sob úno 07, 2009 16:34
od bigmac
ahoj majitele lacetti, sam mam lacetti r.v. 2005, 1.4 SX, dosud bez jakykoliv problemu, pravidelne servis. V posledni dobe - zimni mesice jsem zaznamenal enormne se stupnujici spotrebu - nejdriv jsem to prikladal zime a jizde prevazne po meste na kratke vzdalenosti, obcas zapnu AC. Bezna spotreba neni zadna slava, dlouhodobe cca 9 l na 100 km, prevazne mestsky provoz, ale ted jsem na 3/4 nadrze (45 l) ujel jen 300 km !!! a vcera se mi rozblikala oranzova kontrolka se symbolem motoru - dle manualu je neco v neporadku s emisemi / spalovanim ... a od te doby sviti stale, obcas zablika. Chtel bych se zeptat, jestli nekdo mate podobnou zkusenost, kde je zakopany pes a kolik si mam pripravit pri navsteve autor. servisu, jak radi manual :-)

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: sob úno 07, 2009 18:46
od mzprx
Ak to uz nemas v zaruke, tak mas asi smolu, vyzera to na vymenu ventilov, zabrusenie sediel, atd....
Znama chyba motoru 1.4 a 1.6 (udajne len s nasimi benzinmi) a povodnym materialom ventilov asi aj v sucinnosti s cinnostou EGR ventilu. Ventily sa nadmerne zanasaju karbonom a RJ zahlasi nespravne spalovanie.
Novsie prevedenie ventilov z ineho materialu tym uz udajne netrpi.

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: sob úno 07, 2009 19:21
od bigmac
diky za odpoved, take jsem na to na netu narazil, na pravidelne servisni prohlidce (3-leta) nic nenasli, je to smula, ze se to stane 4 mesice po vyprseni zaruky... Kolik tak stoji vymena ventilu? Nemam poneti, jsem z uplne jine branze :-)

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: sob úno 07, 2009 20:36
od bobpe
No to mas fajn, mne to v servise povedali sami, navrhli riesenie - vymenu ventilov v zaruke a no problem. Co som sa rozpraval s mechanikom tak moze pomoct motor prevetrat - poriadne mu nalozit, nech sa karbon a usadeniny spalia a skusit 2-elektrodove sviecky. Ci je to tak, neviem, mne to opravili.

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: ned úno 08, 2009 13:19
od palikx
nejdriv bych zkusil tu diagnostiku.
pak by se videlo.nejcastejsi priciny egr ventil lambda sonda a prave zminovane obcasne vynechani zapalovani respektive spatny pomer smesi-tedy spatne ventily.
cena opravy v normalnim servisu cca do 10000.pokud vymeni vsecky ventily.
pokud bude stacit jen zabrousit tak by jsi se mohl kolem 7 tis dostat.ale nevim presne ceny takze to muze byt uplne jinak

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: ned úno 08, 2009 17:00
od bigmac
dekuju za tipy a rady. Zatim jsem natankoval plnou u Shellu a kontrolka uz nesviti...a kdyz zase zacne, zajdu na diagnostiku :-)

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: ned úno 08, 2009 20:21
od Rastos
Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: ned úno 08, 2009 21:32
od bobpe
Rastos píše:Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.

Tak. tak. ono kazde auto treba prebehnut. Ak tam mate nejaky kopec, serpentiny, pekne dvojka, podlaha a podme... alebo dialnica, 3-4 co to da, treba tomu prevetrat pluca, jasne ziadne extremy, nechat pekne zohriat a az potom nakladat. Jazda v meste, take tie 2km, stop na hodinku, zase 1km zase stop na hodinku, to nieje nic moc jazdenie.

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: stř úno 11, 2009 08:20
od megajvr
Rastos píše:Netreba sa s tym hned plasit. Prva vec je diagnostika, ako pise Palikx. Ak tam zistia, ze je to ono, netreba hned riesit opravu. Nech tu chybu vymazu, potom si kup dobre aditivum do benzinu a motor poriadne preplachni vysokootackovou jazdou. Tu sa nemysli ze ist nebezpecne rychlo - normalne v limitoch, ale napr. 10-15 km na trojke 4000 ot. To zvykne vytrhat ten karbon a potom je to nadlho OK. Ja som tak poriesil sefove Lacetti pred 2 rokmi a odvtedy ma klud. A to jazdi zvacsa po meste.
Je to tak, neplašit. 2x až 3x natankovat na prověřené čerpačce a trochu provětrat saze ve "výfuku" :lol: Samozřejmě ještě předtím zajet vymazat chybu na diagnostiku :o)

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: sob úno 14, 2009 13:40
od Ivoš
Doporučil bych jako kluci....protáhni to na vyšší otáčky a dej tam 2 x plnou V-Power 95 a máš klid ;)

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: sob úno 14, 2009 21:15
od Krtek
Sakryš to s těma ventilama čtu prvně.. holt něco co ještě se Soptíkem nemáme :shock: Ale EGR mi 2x v záruce čistili a mazali + nulování chyby v ŘJ (už to nezhaslo ani po protažení) a nakonec po záruce mi stejně dávali novej EGR. Ceny i s prací v autorizáku byla - koukam do tabulky a... 4 319 kč

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: pon úno 16, 2009 23:30
od Petr S.
Mě taky blikala kontrola motoru a vyřešili to dvě nádrže W Poweru 95 od Shellu,od té doby nic.

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: úte úno 17, 2009 14:59
od Krtek
tak dneska se zase Check rozsvítil :evil: Nezhaslo to ani po 5 nastartováních takže to bude potřeba řešit diagnostikou.

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: stř úno 18, 2009 20:13
od honzuv_web
Na mém Lacetti se rozsvítila kontrolka při 12000km a měnili mi sací a výfukové ventily, dali mi od jiného výrobce, prý míň náchylné na usazení karbonu, teď mám 24000km a zatím v pohodě. Vyměnili mi to v záruce, ale jinak by to prý stálo kolem 16000,- Kč ( v olomouckém servise Chevrolet Moto Morava.
Honza

Re: kontrolka - porucha motor - emise

Napsal: čtv úno 19, 2009 16:51
od karstn
Krtek píše:Sakryš to s těma ventilama čtu prvně.. holt něco co ještě se Soptíkem nemáme :shock: Ale EGR mi 2x v záruce čistili a mazali + nulování chyby v ŘJ (už to nezhaslo ani po protažení) a nakonec po záruce mi stejně dávali novej EGR. Ceny i s prací v autorizáku byla - koukam do tabulky a... 4 319 kč
Me taky vybrousili co sedalo pri te chybe a od te doby klid.
Az ted sem mel problem ale nakonec to byl zasrany a mokry vzduchovy filter. Trochu mi fualo pod auto snehem a po zahrati to zaclo blbnout. Takdlouho jsem jeste doprace nejel.