Stránka 1 z 1

Brzdove dosticky

Napsal: ned srp 22, 2004 16:22
od Imi
Pozeral som brzdove dosticky vpredu na mojej 16V bez ABS. Vlavo je asi 3-4 mm, vpravo trochu viac. Nevie niekto ci je na to nejaky predpis pre min. hrubku dosky? V znackovom servise bola "odborna" odpoved ze: vymenit ked to zacne piskat...

Inak vzadu mi menili brzdove celuste aj s pruzinkami, lebo samostelovak nepracoval dobre a teraz pedal zabera podstatne vyssie.

Napsal: pon srp 23, 2004 08:52
od PavelZ
To je docela bezna odpoved, ty desticky jsou delane tak, ze kdyz se sjedou na urcitou minimalni tloustku danou vyrobcem, zacnou piskat.

Napsal: pon srp 23, 2004 19:04
od petrm
Ne nezačnou pískat prostě destička se má měnit když se sjede na konec tloušťky obložení to že začne pískat umí třeba některé destičky na Nubiře ale to je jen chvíli než upadne ten plíšek co tam píská jinak běžně se destičky mění když nají tak 1-2 mm obložení samozřejmě když se chystáte na delší cestu a nebo do hor tak klidně dříve vždyť jde o brzdy a tak ušetřenejch pár korun se může pěkně vymstít 8)

Napsal: úte srp 24, 2004 08:41
od PavelZ
Aha, tak u me na Nubire na tohle piskani desticek "pred smrti" upozornujou, takze sem predpokladal, ze to takhle resi vsechna auta Daewoo :D (vim, ze to tak ma i tata na Yarisu).

Napsal: úte srp 24, 2004 22:40
od petrm
Jde o konstrukci destiček to co popisuješ mají jen nubiry a je to tak že na boku destičky je k tomu železu přidělanej plechovej pásek kterej se dotkne kotouče před tím než dojde k úplnému opotřebování destičky a začne vydávat nepříjemný zvuk a přitom neničí kotouč (nesmí se na to jezdit dlouho protože pak ten plech samozřejmě odpadne a rachot zase zmizí) jednoduché a levné bohužel u našich aut velmi málo používané .

Napsal: stř srp 25, 2004 16:21
od PavelZ
Jasne :D , stejne je ten princip popsanej i v navodu k Toyote. Jen sem si rikal, ze vzhledem k tomu, ze to ma Nubira a je to levne, jednoduche a funkcni reseni, tak to bude stejne i na Nexii. Inu vedet je lepsi nez myslet si :).