Stránka 1 z 2

Nexie a ekologická daň

Napsal: pon led 05, 2009 16:44
od Saint
Ahoj, víte někdo, jak je to s ekologickou daní u Daewoo Nexia? Do jaký normy EURO spadá? Ta moje má rok výroby 1995, ale v techničáku jsem o normě emisí nic nenašel.

nexia

Napsal: pon led 05, 2009 16:52
od Serpico
...to Saint řízený katalyzator EURO 2, tedy jinak 3 000 Kč ale tuším, že jsme se už o tom tady bavili...

Mějte se fajn

Re: Nexie a ekologická daň

Napsal: pon led 05, 2009 16:56
od cukrar
Saint píše:Ahoj, víte někdo, jak je to s ekologickou daní u Daewoo Nexia? Do jaký normy EURO spadá? Ta moje má rok výroby 1995, ale v techničáku jsem o normě emisí nic nenašel.
A není to spíš, že se platí jen za nahlášení auta, který si necháš na sebe napsat??? starší 10let, pokud jej vlastníš tak nic neplatíš.

Napsal: pon led 05, 2009 17:00
od Saint
Díky moc za rychlou odpověď. Nějak jsem si nevšim, že už se to tady probíralo. Tak to jsem rád, že je to aspoň takhle, na netu jsem někde čet, že nerozhoduje rok výroby, ale podle toho, co je v techničáku...

nexia

Napsal: pon led 05, 2009 17:00
od Serpico
...to cukrar platí se jenom první převod...další kupující ho už neplatí

Mějte se fajn

Re: nexia

Napsal: pon led 05, 2009 18:12
od cukrar
Serpico píše:...to cukrar platí se jenom první převod...další kupující ho už neplatí

Mějte se fajn

No tak dobře, ale pochybuji o tom, že když koupíš jeden rok auto tak ho hned budeš prodávat... tím pádem zaplatí další "kupující" znovu.

Napsal: pon led 05, 2009 18:28
od Krtek
já tomu rozumim tak že platíš to výpalný první rok celkově. Takže dkyž ho zaplatíš teď, prodej třeba za 5 let by měl bejt už bez ekoterordaně. :?:

prodej

Napsal: úte led 06, 2009 17:25
od Serpico
...to krtek i cukrar toto nařízení vzniklo původně proti dovozu starších vozidel osmi let po vstupu do EU bylo neomezené a k tomu se připojil i prodej v tuzemsku ale pouze pro první registrace ( záměr vyřadit neekologická - zastaralá vozidla z provozu ), to co bude následovat nejsem schopen odhadnout ( státní kasa je prázdná a hospodaříme z deficitem zhruba půldruhého bilionu Kč ), k ekologii ještě dodám jenom tolik že při běžné cestě do práce tj. cca 10km je katalyzátor nefunkční - musí se zahřát ( bez rozdílu EURO 2 - 5 ) na provozní teplotu a v zimě to odhaduji na víc než 30 - 40 km, takže tak...

Mějte se fajn

Napsal: úte led 06, 2009 17:34
od Hanzy
Me jen tak napadlo jak to maji nasi bratri na Slovensku ze by jsme auta prodavali tam jeste tam navic jsou drahsi a dostanem za ne eura... :D

Napsal: úte led 06, 2009 21:46
od BAesperko
Ekologická daň.......Pokud má Nexia napsané v tech..R 83.02 B,C , 91/441 , 93/59 patří do EURO 1 ( 5000) a Euro 2 (3000) 94/12 tohle mám zapsané moje nesí, :lol:


emisní norma Euro 1: vozidla roku výroby 1992
emisní norma Euro 2: vozidla roku výroby 1996
emisní norma Euro 3: vozidla roku výroby 2000
emisní norma Euro 4: vozidla roku výroby 2005
emisní norma Euro 5: bude v platnosti od 1. září. 2009

:lol: :lol: :lol:

Napsal: úte led 06, 2009 22:19
od Hynek
(Z novely zákona citujeme jen příslušný paragraf § 37e, další podrobnosti naleznete na ve speciální sekci našeho webu o emisních poplatcích)

Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků

(1) Žadatel o registraci použitého vybraného vozidla do registru silničních vozidel podle zvláštního právního předpisu31f) je povinen zaplatit poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků. Poplatek se platí při první registraci použitého vybraného vozidla v České republice. Pokud je již vozidlo v České republice registrováno, platí se poplatek při první přeregistraci vozidla.

(2) Poplatek podle odstavce 1 je stanoven podle plnění mezních hodnot emisí ve výfukových plynech v souladu s právními předpisy Evropských společenství31g) ve výši

a) 3 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 2,
b) 5 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 1,
c) 10 000 Kč v případě nesplnění mezních hodnot emisí podle písmene a) nebo b).

Poplatek se neplatí u vozidel, která splňují minimálně mezní hodnoty emisí EURO 3.


(3) Stupeň plnění příslušné emisní úrovně se pro účely stanovení poplatku podle odstavce 2 prokazuje zápisem v osvědčení o registraci vozidla.

(4) Poplatek podle odstavce 2 platí žadatel o registraci použitého vybraného vozidla do registru silničních motorových vozidel na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností. Obecní úřad obce s rozšířenou působností provádějící registraci vystaví po zaplacení žadateli doklad osvědčující, že poplatek byl zaplacen. Na dokladu musí být uvedeno identifikační číslo vozidla (VIN) nebo číslo karosérie, případně podvozku.

(5) Poplatky jsou příjmem Státního fondu životního prostředí. Vybrané poplatky převádí příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vždy k poslednímu dni následujícího kalendářního měsíce ode dne jejich vybrání Státnímu fondu životního prostředí České republiky.

Napsal: stř led 07, 2009 13:11
od Hanzy
Zajimalo by me jak je to s tim Slovenskem jak tam to maji plati se tam neco reknete nasi bratia?By jsme si tu uklidili a jeste usetrili ze to prodame dal na vychod... :D

Napsal: stř led 07, 2009 13:37
od milosh
Ja mam astru g 1998 a asi se mnou dozije, za ty ceny aut dneska to nema cenu prodavat :lol:

Napsal: stř led 07, 2009 15:31
od Damek
Neplatime zatial nic v ramci statu, ale pri dovoze sa plati kontrola originality aj recyklacny fond a podobne hovadiny. Vysledna cena prepisu tak z Ciech stoji mozno 300euro. Cize aj pri nizsich cenach u Vas sa to vo vysledku u lacnych aut ako su tie nase nevyplati

Napsal: stř led 07, 2009 22:08
od Hanzy
Hmm takze ajk pises platise pri dovozu toz se to nevyplati...jeste co Ukrajina Rusko Polsko dalsi moznosti... ;)