Stránka 1 z 2

Podpáleny ventil

Napsal: stř pro 31, 2008 13:27
od dzanoka
výmena ventilov-velký problém? má niekto skúsenosti? Vďaka za prípadné rady.

re.

Napsal: stř pro 31, 2008 15:13
od benky71
Ak je podpálený ventil,tak príčinou je ,že motor spaľuje dosť oleja a vytvára sa karbón, ten sa nachytá na výfukové ventily a preto sa prepália,ako keď sa reže autogénom.Takže problém je inde.Ten prepálený ventil,nie je problém vymeniť,ale motor bude v dosť zlom stave.Možno pomôže dať ešte aj nové piestne krúžky.

Napsal: stř pro 31, 2008 19:06
od V.Brousek
V prvé řadě příčinou podpáleného ventilu je nedostatečná vůle. Příčinou nadměrného spalování oleje je nedostatečná funkce pístního stěracího kroužku. Příčinou nedostatečné funkce stěracího kroužku je přehřátí spalovacího prostoru motoru, nebo celkové opotřebení motoru. Přehřátí spalovacího prostoru vzniká použitím nevhodného paliva nebo nedostatečným chlazením motoru. ( nízká hladina motorového oleje, nedostatek chladící kapaliny, špatná cirkulace chladící kapaliny).

Napsal: stř pro 31, 2008 20:28
od Kanonýr
V.Brousek píše:V prvé řadě příčinou podpáleného ventilu je nedostatečná vůle. Příčinou nadměrného spalování oleje je nedostatečná funkce pístního stěracího kroužku. Příčinou nedostatečné funkce stěracího kroužku je přehřátí spalovacího prostoru motoru, nebo celkové opotřebení motoru. Přehřátí spalovacího prostoru vzniká použitím nevhodného paliva nebo nedostatečným chlazením motoru. ( nízká hladina motorového oleje, nedostatek chladící kapaliny, špatná cirkulace chladící kapaliny).
Tak jest, k tomu i časté "podtáčení" motoru....

Napsal: čtv led 01, 2009 20:51
od dzanoka
:( Samé dobré správy. Skoro stále mestská prevádzka takže je to možné.

Napsal: čtv led 01, 2009 21:02
od V.Brousek
Je mi líto, ale mluvíme tu o příčinách možného podpálení ventilů, bohužel já ti ze samotnou demontáží u tvého auta poradit neumím, motor tvého auta neznám. Ale z mého postavení a zkušeností bych se opravy nebál.
Pokud ti mohu odpovědět k tvému poslednímu příspěvku, provoz v městkém provozu nemá s podpálením ventilu nic společného. Veškeré příčiny jsou uvedeny v mém příspěvku výše. Aby jsi provedl výměnu ventilů, je potřebné mít ty nejzákladnější znalosti a zároveň i dílenské vybavení potřebné k demontáži hlavy motoru. Pokud tyto zkušenosti a výbavu nemáš, nemá cenu aby jsi opravu ventilů prováděl.

Napsal: ned led 04, 2009 00:03
od dzanoka
Opravy sa nebojím len uvažujem či nieje lepšie zohnať druhý motor lebo to vypadá na horšie poškodenie.

Napsal: ned led 04, 2009 10:33
od vladimir fodor
Cate.Vymena ventilov je sice vysoko odborna praca,ale nie neprekonatelna.Vprvom rade si pozhanaj tesnenie vyka ventilov,tesnenie pod hlavu a tesnenie vyfukoveho potrubia.Zberne potrubie nemusis zhadzovat.Zhodis hlavu a zistis co je zle.Ak je podpaleny ventil tak ho vymenis,no nezabudni este na tesnenie ventilu,tiez ho vymen.Ventil zabrusis a poskladas .Zalozis hlavu,nastavis rozvod a poskladas co si rozobral,no a bezis dalej.

Napsal: pon led 05, 2009 13:27
od dzanoka
No uvidíme . Velmi sa mi do toho nechce ale skusim sa premocť a rozhodím to. Zatial vďaka.

Napsal: pát led 09, 2009 22:30
od dzanoka
Takže ventil nebol podpálený ale bol z neho kúsok odštiepený. Dal som aj prebrúsiť hlavu už keď som to rozobral len ma zaráža ako blízko k piestom prichádzajú ventili keď sú otvorené.

Napsal: ned led 11, 2009 09:47
od vladimir fodor
Tak že oprava neni ani taká drahá ako sa ukazovala.

Napsal: ned led 11, 2009 23:20
od dzanoka
No ventil tesnenie a brusenie hlavy,len ešte musím vymeniť semeringy na vačkách a hádam ešte nejaké kilometre ten moj koník potiahne.

Re: Podpáleny ventil

Napsal: pát led 16, 2009 16:41
od vladimir fodor
Tak tomu ver.

Re: Podpáleny ventil

Napsal: pát led 16, 2009 21:33
od palikx
ventily pokud jsou otevrene se s pisty nikdy nesejdou.respektive pokud jsou ventily otevrene je pist dole.
a pokud se sejdou je z toho kase.
a jestli jsi myslel ze jsou blizko kdyz je pist nahore(a ventily jsou zavrene )tak ano jsou blizko ale na dieselu jeste bliz.tam je totiz uplne rovna hlava bez vybrani takze tam je pist od ventilu jen na vysku tesneni hlavy asi 2mm

Re: Podpáleny ventil

Napsal: pon led 26, 2009 23:46
od dzanoka
Ja viem že sa nezídu len to vzbudzuje v človeku divné pocity.Hlavne pri 16V.