Stránka 1 z 1

Dnes uz nenastartoval :-(

Napsal: pon pro 29, 2008 18:52
od vado
Uz nejaky cas mam problemy so startovanim, hlavne v chladnejsich casoch. Myslel som, ze uz je to vyriesene (kukni https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=12793) ale nie. Dnes bola trochu zima v noci. Dosiel som k autu, nastartoval - na druhy pokus chytilo. Potom som musel vypnut, lebo som (blbec, mam kluc od spinacej skrinky aj od multilocku na jednom kruzku) zabudol odomknut multilock. Pri dalsich pokusoch nastartovat to vzdy chyti, ale po dvoch-troch zapaloch motor skape.
Pred dvoma tyzdnami boli menene sviecky, VN kable a palivovy filter. Rozvody maju asi 25tkm. Baterka je asi rok a pol stara, toci dobre. Vyzera to tak, ze ked motor chyti, po pusteni klucika sa zapne dalsi odber z baterky (radio, ...) a motor zhasne. Stalo sa, ze motor sa dostal aj na 1000 ot/min, uz som myslel, ze je to OK, ale odrazu zhasol ...
Nedalo sa inak, ako objednat odtahovku a odviezt auto do servisu (odtahovka "len" 1500SKk :evil: )
Zatial to vyzera, ze bud nieco zacne zrat vela elektriky po nastartovani a uz baterka nema z coho zasobovat zapalovanie, pripadne vstrekovace nevstrekuju - aleternator pri nizkych otackach este nedobija (malo pravdepodobne. Kontakty baterky som dnes cistil, toci dobre, svetla ani moc nezhasinaju, ale mozne je vsetko), alebo pri nizsom napati nestiha tlakovat palivove cerpadlo a motor nema palivo :?
V kazdom pripade: auticko dnes nocuje v servise, slubili mi, ze to skusia dat zajtra dokopy. Rodina je nas(r/tv)ana, chceli sme ist na chalupu, aby sme nemuseli v BA zazit Silvestrovsku "vojnu" petard a delobuchov. Nehovorim o tom, ze v pripade vymeny cerpadla to bude dost zasah do rodinneho rozpoctu (manzelka nadava uz teraz ...)

No uvidime, hadam sa to spamata
p.s.: auto ma odjazdenych 8 rokov, 108tkm a cim dalej, tym viac sa vyskytuju kadejake problemy ... Zeby nadisiel cas vymenit auto ?

Napsal: pon pro 29, 2008 19:28
od jozotitus
Pokud už nastartuješ bez problémů (myslím,že startér bez problémů zatočí),tak si nemyslím,že bude problém se šťávou celkově....Ale pro jistotu změřit dobíjení,ale toto se mi fakt nezdá....Mám podobnou zkušenost s Corsou 1.4 a tam to bylo tenkrát čerpadlo.Někdy startovala-jela bez problémů a někdy po nastartování chcípla a nešla do otáček.Před tím jsem ještě měnil filtr,ale bylo to tím čerpadlem.....Nejhorší bylo,že týden nebo víc jezdila bez problémů a pak stávkovala na každé křižovatce při rozjezdu....

Napsal: pon pro 29, 2008 20:11
od duka1002
tou baterkou ani alternatorom to podla mna nebude - alternator aj pri volnobeznych otackach vyraba dost prudu (nie ako dynama na starych MB1000 ;) ) a ak by aj nestihal tak by si stale auto bralo prud z baterky cize by islo kym by sa baterka nevystavila uplne . tot moj nazor, mozno nie celkom spravny :D ak sa mylim tak ma niekto opravte ;)
nevylucujem ze to nemoze byt chyba v elektrike, ale skor niekde inde ako v baterke a altiku... neskratuju ti nikekde kable? (iba taky napad)
iked kedze mas auto uz v servise tak to asi nezistis :roll:

Yruiesene. :-(

Napsal: úte pro 30, 2008 12:26
od vado
Nakoniec to bola RJ imobilizera. Z vrecka odislo 7600 skk :(

Re: Yruiesene. :-(

Napsal: úte pro 30, 2008 15:35
od jozotitus
vado píše:Nakoniec to bola RJ imobilizera. Z vrecka odislo 7600 skk :(
Tak to se projevovalo docela zvláštně.... :shock: Ještě,že existujou ty diagnostiky :roll:

Napsal: stř pro 31, 2008 22:57
od palikx
jasna vec.priznam se ze me to napadlo hned.jelikoz tyhle auta se tak chovaji-nastartuje ale do 2-3 vterin chcipa.nevim presne jak to je u tveho auta ale mozna tam mas led immo a ta by mela svitit nebo blikat stale.
pak me napadla pumpa.tak hlavne ze to jede.

Napsal: sob led 03, 2009 18:33
od vado
No prave.
Kukol som si schemu elektriky a porozmyslal o info, co mi dali v servise. Vyzera, ze praveze modul RJ imobilizera spravne nacital kod kluca. Teda zhasla aj LED (LED obsluhuje prave tato RJ). Nasledne vsak (podla skenera) zlyhala komunikacia medzi RJ imobilizera a ECU. Zahadou ostava, ako je mozne, ze motor sa mi za posledne mesiace, ked tato chyba bola asi aktualna, rozbehol. Faktom je, ze po vymene RJ imobilizera sa skludnil aj chod motora (prestalo trhanie, lahsie starty aj pri -15, spotreba isla trochu dole). Moj laicky odhad je taky, ze ECU sice dokazala riadit motor (ale potom zabezpecenie pomocou imobilizera je skutocne na nic ...), ale bez info od RJ imobilizera na to zvysoka kaslala (predstih a podobne). Inak si to neviem vysvetlit ...

Nema niekto chut obohatit si zbierku poruchanych dielov o plastovy blok rozmerov asi 5x6x0.5 cm (mozno opravitelne) ? Dnu je zopar kondenzatorov, dva svaby dohromady asi so 160-timi nohami a este nejaky balast. Cena: Vatikanska mena v lubovolnom mnozstve :lol:

Napsal: sob led 10, 2009 21:25
od orgi
vado, ak Ta to potesi, mne sa nieco podobne stalo, len nanestastie nie doma, ale na lyzovacke 300km od domu.. isli sme z lyzovacky a neslo nastartovat, immobilizer blikal. len to robil aj minule, ked odislo cerpadlo, tak som sa ho snazil stale nastartovat, az sme odpalili starter (ano, som blbec)..

tak sme ho dotiahli nejak do servisu, vymenili starter, zistili ze niekolko rokov pouzivany klucik je zly a immo ho nevie rozpoznat, tak musim pouzivat iny.. tiez ma to potesilo :)

Napsal: pon led 12, 2009 00:11
od palikx
immo nema nic spolecneho s chodem motoru,poku nenastartuje immo neposlalo kod do jednotky.pokud nastartuje kod poslala a tim padem vse ok.
to ze to ted chyta lepe spis odpovida na reset rididi jednotky pri kodovani immo.nic vic nic min.
to ze prestalo cist klicek se stava.chce to vetsinou jen prekodovat a zas to jede,pokud ne mohlo se stat vlivem zimy ze po uderu do klice nebo spadl na zem a cip v klici praskl nebo nejak poskodil.
nic jineho se nestava.cip se da koupit novy v klici vymenit a nakodovat.