Stránka 1 z 1
LPG - problém
Napsal: pon pro 29, 2008 08:23
od pet007
Ahojte , prosím o radu.
Mám namontované LPG - systém LOVATO - nie sekvenčný systém.
Problém mám v tom , že pri mínusových vonkajších teplotách mi prepne na plyn až po cca. 20 kilometroch. Teplomer chladiacej kvapaliny je už cez 70 stupňov , ale stále to nechce prepnúť na plyn.
Ak sú vonku plusové teploty , prepína to na plyn už po cca . 5 km , i keď teplomer chladiacej kvapaliny ukazuje len cca. 50 stupňov.
Ďakujem.
Napsal: pon pro 29, 2008 12:11
od -peha-
Nazdar hošane
No takto máš tam zapojený teplomer LPG ktorý je na reduktore a ten vlaste robí to že pokud nemáš splynovač zahriatý tak aby si nejazdil na kvapalnú fázu tak proste jednotka LPG nezapne ventily
Dá sa tomu lahko pomôcť čiže pokud to LOVATO má task softvérovo sa dá teplota nastaviť asi tak na + 20 stupnou a pokud to chceš riadiť sám tak ten teplomer odpoj (vetšina z nás čo máme elektronic ten teplomer nemáme
) no upozornujem že aj tak prechádzaj do plynu až keď je motor trocha teplý lebo hrozí to že budeš jazdiť na kvapalinu miesto plynu a to je dosť zlé lebo sa tak zanbášajú vstreky a stúpá spotreba
Jo a teraz ako docieliť rýchlého ohrevu tak to takto teraz máš isto bvodu do reduktoru napojenú na radiátor no a tam to ohrievanie trocha dlhšie trvá
Tak tady máš náš zlepšovák proste ten ohrev zapoj do série na výhrev klapky tam docielýš že po naštartovaní tak do 10 minut tam prúdí teplá voda je to jednoduchá úprava a budeš spokojný my to tu už na všetky Daewaa takto montujeme a preto nepotrebujeme teplomer
Napsal: pon pro 29, 2008 12:57
od pet007
Ďakujem za návrh. Ale ešte 1 vec mi nie je jasná. Ako je možné , že keď je vonku cca. 0 stupňov ,cca. za 5 minut jazdy sa voda zohreje na cca. 50 stupnov ,systém prepne na plyn , ale keď je vonku -8 stupňov , za cca. 10 minút jazdy mám cca. 60 stupňov ,ale systém neprepne na plyn , za ďalších 5 minút mám už vodu cca. 70 stupňov ale systém stále neprepne na plyn,len sa prepne červená dioda na ružovú diodu , čo podla návodu znamená , že sa jedná o medzipolohu.
Napsal: pon pro 29, 2008 13:25
od -peha-
Napsal: pon pro 29, 2008 13:37
od pet007
Ďakujem za odpoveď.
Ja som s týmto problémom bol už vo firme AGF Hlohovec , ale nepodarilo sa im cez počítač napojiť na RJ pre LPG v mojom aute. LPG bolo montovane v decembri 2004 . Povedali ,že už majú softwear len pre novší systém.
Bolo by možné ten ohrev reduktora zmeniť aj u Vás. Ja som z okresu Topoľčany
Napsal: pon pro 29, 2008 13:52
od -peha-
No já som z Rožňavy ale udivuje ma to že veci na LOVATO a LOVTEK odoberáme práve z Agrofinálub Hlohovec a zatial sme zvždy boli spokojný z ich pomocov
No nič já by som to riešil odpojením toho teplomeru,neviem presne ako vyzerá ale nachádza sa isto na reduktore a vedú od neho samostatné 2 drôtiky buď sivé alebo oranžové a tie treba odpijiť no a to by malo potom robiť to že sa do plynu prepne vždy keď sa zvíšia otáčky takže já to riešim tak že mám pri štarte v zime stále zapnuté na benzin a asi tak po 5 minutách to dám na automatiku a ono sa to už potom prepne
No takže odpoj tie kábliky a pokus sa prepojiť ten ohrev na tu klapku to sú tie tenké rúrky ako náhle najdem foto alebo vlastne zajtra to nafotím a dám ti to sem,tak teraz len zatial odpoj ten teplomer
Jo ale bacha píšeš že to nie je sekvencia lebo u tej to tak nejde tam teplomer musí zostať,čiže toto vše platí len pre elektronic
Napsal: pon pro 29, 2008 14:02
od pet007
Ďakujem za pomoc.
Vyskúšam odpojiť ten konektor.
Ďakujem vopred za to foto na upravu ohrievania .
Napsal: úte pro 30, 2008 18:57
od -peha-
Takže Palo ttakto pokud je to teplotné čidlo ukostrené tak to urob tak že ten káblík čo na nem odstrihneš prikostri
A teraz k vykurování - jedná sa o to že hadica ktorá vedie z vyrovnávacej nádobky(červená) končí na saciom potrubí pod klapkou(modrý krížik) tam ju sundaj a spoj z hadicou ktorá ide na vrchný vývod splynovača(zelená) a z dolného vývodu slpynovača daj hadicu na miesto tej pôvodnej
červená=pôvodná hadica
zelená=nová hadica
modrý krížik=miesto spojenia a odpojenia
[img]
[img]http://thumbnails.imajr.com/DSC00129-1327938.JPG[/img][/img]
[img]
[img]http://thumbnails.imajr.com/DSC00128-1327940.JPG[/img][/img]
[img]
[img]http://thumbnails.imajr.com/DSC00130-1327939.JPG[/img][/img]
Dúfam že to pomôže
Napsal: sob led 03, 2009 11:26
od ppp
hmm, nechcem velmi ohovarat ale od agf hc by som si vela nesluboval, lenivi a tupi sa mozno zda silne slovo ale myslim ze sedi a este by som pridal arogantni, mozno mam s nimi taku skusenot preto lebo som nebol ich zakaznik pri montazi ale:
stratili mi zaistovaci pliesok z filterboxu, bez upozornenia tam drbli plastovu stahovaciu pasku, dalej rozpastacili mi filterbox, pretoze to vsetkym takto robia ked montuju podtlak, inac povedane ako debili tam urobili hitech lepiaci pasku cez sanie v podobe naohybaneho plechu, este ze su ludia dnes ockovani proti tetanu pretoze pri vymene ziarovky sa on musi kazdy majitel pekne dorezat, slimak pred sanim mi zobrali a vydali az na vyziadanie, na moju otacku preco mi kurva nevymenili mixer, ktory som si cez telefon zajednal, ze oni vsetkym drbu do aut hovadiny v podobe zigulackych rurok do klapky, teda rovnakej hovodiny ako som tam mal, moja chyba netrval som predtym na zakazkovom liste takze ma mohli odbejabarat s tym ze som to po nich nechcel, co sa tyka lpg rj, tak ma odpalili ze mi dali novu (tu som mohol vziat za 2 litre novu inak nekupim, ale ak preziju v starej elektrolyty este par rokov bola by mi na ho...)), ze vraj stara nefunguje, lebo nepreblikava, ze ani nova to ich netankovalo, v softe na ntbk sa orientovali asi ako pani dochodkyna na rekvalifikacnom kurze na PC, odmietli akekovek zmeny v nastaveni co som chcel, pri prejdeni sa s autom, ked som si pri preberani auta este s ich "vylepseniami" sice pochybovacne ale len pre seba povedal ze sim dam sancu snad vedia co cinia, take pri prebehnuti sa autom, mechanik vedla mna, mal motor uplne ronake dve diery v plyne ako predtym, az to cloveka vytlacilo zo sedacky, mechanik povedal ze ide predsa ako hodinky alebo podobnu kravinu, ako keby som to hodil dvakrat cez strechu a on na to zko pekne som zaparkoval, takze som sa s nimi rozosiel v zlom, dufam, ze som im vela nenadaval.
Neviem ci sa to da citat, ale na agf hc uz nepoviem dobre slovo.
Mimochodom, opravu som nakoniec zapezpecil u sikovneho, slusneho a ochotneho montaznika vo vrabloch (ten co ma pri vyjazde na NMnV cerpacku), pretoze mi z vlastnej iniciativy potom co som u neho raz bezvysledne bol (nemal mixer pre espero), objednal z polska mixer, ano MIXER a nie kravinu co montuju poniektori slovanski montaznici (agf hc, daki michalovcania) aby usetrili menej nez 3 stovky, takze pri dalsej navsteve nech mi nastavi rj tak ako bola predtym, pretoze v agf hc mi ju prestavili tak, ze s autom uz bolo skutocne utrpenie jazdit. Pri vymene mixeru sa odhalil vinnik a to ze bolo roztrhnute gumene harminikove koleno pred klapkou a tade to vselijako prisavalo podla toho ako sa motor vzpinal v silentblokoch, cim sa menil tlak v sani a to zigulacka rurka nemohla zvladnut, vymenil teda mixer, s tym, ze to lepit paskou nema vyznam, ze si zozeniem dobru hadicu. Soft zme nepranastavovali nech vidno ci mal mixer prinos. Pri odchode uz malo auto len slabe diery v plyne, inak sa na tom dalo bez problemov jazdit. Po vymene hadice/kolena pred klapkou za nederave je to uz v uplne v pohode.
Cize k privlastkom na agf hc by som pirdal este neprofesionali, pretoze inak by so mnou spisali zakazkovy list kde by bol uvedeny novy mixer a teda by mi ho aj vymenili.Pritom by snad zistili a nezatajili aj deravu hadicu a teraz by som na nich spieval oslavne ody a nepisal by som aki su lempli.
Uz radsej koncim, pretoze by som na temu agf hc dokazal napisat celu slohovu pracu. Este jedna vecicka, v agf hc nemenia membrany, menia cele splynovace, ktore asi nakupili ked taliani s podtlakom skoncili, alebo neviem odkial ich maju. Samotne membrany vymenit odmietaju. Vraj je splynovac mechanicky na tom tak, zle ze sa to neplati. Podla man sa to neoplati hlavne im, 2litre je ine nez 4 stovkjy za polhodiny roboty a potrebuju sa asi zbavit starych zasob, v ktorych nik nevie ako dlho uz lezia aj so svojimi membranami v sklade. ALe toto je len moja teoria, pravdu sa bohuzial alebo nastastie nikdy nedozviem. Mam vsak info od viacerych bojovnikv lpg o tom, ze lovato aj lovtec splynovac nema s vymenou membran ziaden problem, a ked je uz tak stary tak to skutocne pomoze a nie ze je na to mechanicky tak zle ze to nema vyznam.
Napsal: sob led 03, 2009 11:32
od ppp
este na vysvetelnie co su to zigulacke rurky, pred rokmi prebehlo internetom par fotiek zastavby lpg do zigula, kde ako bolo este vtedy zvykom, pre nedostatok vhodnych mixerov, pouzili rurky vhodne nasmerovane do karburatora, ono to aj funguje ked sa s tym pohraju a vyladia umietnenie a priemer (kliestami) tych rurok, ale ked to spravia ako na jednom tusim opli alebo racere, kde rurku takmer opreli o skrtiacu klapku, ktory potom nebolo mozen otvorit tak to dobre nedopadne. Navyse spravny mixer ako som zistil nie je az taky zavisli na podtlaku v sani pretoze sa snazi fungovat ako venturiho trubica a nespolieha sa len na podltak v sani. Dnes su moznosti mixerov takmer neobmedzene pre toho kto si uvedomi ze poliaci nevyrabaju len smejdy, smejdy sa k nam vozili a vozia hlavne vdaka priekupnikom, ktori na smejde asi zarobia viac, ale na stranke rybacki je mixerov od vymyslu sveta a skutocne funguju. Alebo za cenovku pridate 0 a kupite original od talianov, co by v agf hc navela boli ochotni. O poliakoch ani pocut.
Napsal: sob led 03, 2009 12:04
od -peha-
Napsal: pon led 05, 2009 20:22
od ppp
peha -> mixer aj tie rurky zapichnute do karburatoru pripadne slovenska debilna nahrazka mixeru z akozemixeru ale iba s jednou dierou z boku a rurky zapichnutej do nej to vsetko su venturiho trubice, lenze ta rurkova nahrada je mizerna a velmi naladova, zatial co mixer je rana istoty. Je fakt ze ked sa pouzije zly mixer tak to nejede, ale ak sa pouzije spravy tak to benzin velmi neskrti a lpg neblbne. U venturiho trubice nejde o tie rurky do privadzaju lpg ale o to zuzenie prietoku nasavaneho vzduchu kde vznika nisi tlak a tym ucinnejsie nasava palivo z dierok alebo rurok ktore ustia do zuzenia. Difuzor v karburatore je vlastne venturiho trubica. Ale to tom som nechcel, len ze sice s rurkami stlacenymi kliestami v karburatore moze byt kopu srandy ale tvrdit zakaznikovi ze to je to super a pohoda lebo vsak to suche wc kazdemu montujeme uz 150 rokov tak to je od montaznika svinstvo a od tusim vyhradneho dovozcu lovata duplovane.
Mimochodom ti tuneri do tych rurok privadzaju plynne alebo tekute lpg? S tekutym by mohla byt celkom sranda
, takze mensie nos
Napsal: pon led 05, 2009 22:42
od -peha-
Tak kamo na tom to vozítku se podepisuje aj tvoj strýko Mirko a je to Renault vo výkone 250 PS ,jazdí to na LPG a má 4x karburátory z motorky no a ako si myslíš že sme tam to LPGčko dostali no predstav si že má Venturiho trubičky našej výroby
Jo motor je v Dacii ale je tam daný opačne ale to vieš do Dacky vraziť 2,0 je fortel
[img]
[img]http://thumbnails.imajr.com/romanova-dacka-6-1333740.JPG[/img][/img]
[img]
[img]http://thumbnails.imajr.com/romanova-dacka-4-1333739.JPG[/img][/img]
[img]
[img]http://thumbnails.imajr.com/romanova-dacka-5-1333738.JPG[/img][/img]
Taže pokud to nemáš dosť dobre overené tak neodsuzuj vieš my prerábáme aj iné vozy ako Esperka a tam sa musí zachovať aj výkon nad 200 PS tak že preto sú dakde Venturky
Napsal: úte led 06, 2009 01:09
od ppp
Venturiho trubicu neodsudzujem, ved to je proste pojem v oblasti fyziky, ale to co mas na mysli sice, sice vyuziva venturiho trubicu ale rurka z boku pichnuta do sania nie je venturiho trubica. Venturiho trubica je to zuzenie v sani. A toto zuzenie sa vyuziva na umiestennie rurka na privod paliva.
Ja neodsudzujem poriadnu robotu, a ani rurka pichnuta z boku nemusi byt zla, lenze s tym sa treba vyhrat a mixer je proste lepsi. Jednak menej brzdi sanie, druhak lepsie zmiesa zmes, za 3. je menej zavisly na tlaku v sani.
Je jasne ze s trubickami sa daju dostat dobre vysledky, ale nikdy nie take ako s vhodnym mixerom. V pripade tej formuly co predstavujes mi je jasne ze je lepsie laborovat s trubickami nez kupovat 4 mixery a potom zistit ze tie nie su tie prave a skusat s dalsou 4rkou. Rozdiel medzi rurkou do sania a mixerom je asi taky ako medzi ihlou s kvapackou zapichnutou do sania a karburatorom. Obe sa da vyladit, ale kvalitnejsie vysledky da karburator. Lenze je drahsi. Tym nemyslim len samotny karburator ale aj jeho naladenie.
V mojom pripade vsak islo o to, ze mi oficialni dovozcovia a montaznici drzo klamali do oci, ze blba rurka, bez pokusu o ladenie je uplne dostacujuca a ze uuuuuuuurcite nie je dovod mojich problemov s autom, zatial co mixer za 3 stovky z polska su vyhodene peniaze. Ale nahradit funkcnu lpg jednotku za inu aj ked novu funkcnu lpg jednotku za 2 litre je dobra investicia. Na tom ze sa tym problem neodstrani predsa nezalezi.
Len sme sa uz trosku odvratili od temy, chcel som len uviest, ze agf hc nie je to prave orechove ak mate problem s lpg. Ak ho este nemate, tak smelo k nim
. System venturiho trubice a moznosti nahradnych konstrukcii karburatorov a mixerov mozeme prebrat cez sz alebo v technickej sekcii. Alebo ked sa niekedy dostanem do RV na dlhsie nez na prejazd. Potom si pojdem obzriet Tvoju legu, aby som si vedel spravit prestavu ci take nieco bude moje dalsie auto alebo nie.
Napsal: úte led 06, 2009 09:01
od -peha-