Stránka 1 z 2

Nubira a žárovky

Napsal: sob srp 14, 2004 15:43
od Krtek
Lidi mam takovej problém. Odcházeji mi žárovky H7 na potkávačky. Nubiru mam funglovku od listopadu a od tý doby jsem jich měnil už 5. Kdyby byla v tahu elektrika tak mi odejdou nejdřív v palubce a nepraskaly by jenom tyhle 2. Muj dealer mi řikal že jim odcházej ve všech autech a nevědí co s tim, že je to možná blbě navržený světlo a přehřejvaj se. Jinde na netu mi zas řikali že je to divný že mi to asi přebíjí. Obepsal sem asi 7 dealerů Daewoo na netu a žádná odpověd. Máte někdo podobnej problém ?

Napsal: sob srp 14, 2004 20:05
od Pepe
Tatík má podobnej problém na Mercedesu, ale tam mu to zjevně přebíjí. Taky mění jednu žárovku za druhou v hlavních světlech.

Nubira a žárovky

Napsal: ned srp 15, 2004 22:14
od Charlie
Nubiru mám rok a půl a stále původní žárovky a svítím pořád. Jestli přebíjí se dá snadno zjistit - stačí změřit napětí v palubní síti a to zvládne každý amatér. Napětí nesmí přesáhnout 13,8 V v celém rozsahu otáček motoru. Ale na to aby hořely žárovky by tam muselo být tak okolo 15 V a z toho by určitě neměla radost bareka... Ale co takhle špatně upevněné reflektory - otřesy, které by tak vznikaly by spolehlivě žhavá vlákna uklepaly (to jej jen nápad a taky dost nepravděpodobný). Já bych tipoval špatnou kvalitu žárovek a zkusil koupit od jiného výrobce.

dík za radu

Napsal: pon srp 16, 2004 05:45
od Krtek
No jene já mam novou Nubiru a ta se od starý dosliší. Měřil jsem napětí a na volnoběh mam 14,6V a pod plynem 14,7V. Myslíš že je to moc ? Jo měřil jsem to kalibrovanym voltmetrem.

Napsal: pon srp 16, 2004 17:59
od petrm
To nabíjení je OK ale taky bych zkusil jiného výrobce žárovek měli sme ten samej problém neustále nám odcházeli žárovky a taky to byly H7 pak sme začali kupovat žárovky od GE Elektrik a bylo po problému ;)

Napsal: čtv srp 19, 2004 09:08
od Pepe
Normovaná hodnota dobíjení je 14,4 V :D

Napsal: čtv srp 19, 2004 20:39
od petrm
Pepe 8) ale není na to norma jen by to nemělo dlouhodobě přesáhnout 15 V

Napsal: pon lis 15, 2004 20:48
od Krtek
Takže problém provizorně vyřešen. Automechanik v mym autorizovanym servisu přišel na "fintu". Nechat světla otevřený. jim se to prej osvědčilo. Takže jsem odšrouboval 2 zadní víška co jsou víc ven (obrysovky + potkávačky. Dálkový jsou v pohodě) a snad to zabralo. Odcházela mi levá obrysovka a bylo na ní znát každej den jak jde víc a víc do kopru a ted už 2 tejdny svítí furt stejně.

Napsal: úte lis 16, 2004 08:31
od PavelZ
Tak uplne stejne to musel resit kamarad na svy stary Sierre :), taky se mu prehrivaly zarovky a praskaly, takze oddelal kryty a od te dobe je to v pohode.

Napsal: úte lis 16, 2004 08:59
od martin
Krtek píše:Takže problém provizorně vyřešen. Automechanik v mym autorizovanym servisu přišel na "fintu". Nechat světla otevřený. jim se to prej osvědčilo. Takže jsem odšrouboval 2 zadní víška co jsou víc ven (obrysovky + potkávačky. Dálkový jsou v pohodě) a snad to zabralo. Odcházela mi levá obrysovka a bylo na ní znát každej den jak jde víc a víc do kopru a ted už 2 tejdny svítí furt stejně.
a nedostane se pak tou dirou do svetla voda ?

Napsal: úte lis 16, 2004 09:02
od PavelZ
martin píše:
Krtek píše:Takže problém provizorně vyřešen. Automechanik v mym autorizovanym servisu přišel na "fintu". Nechat světla otevřený. jim se to prej osvědčilo. Takže jsem odšrouboval 2 zadní víška co jsou víc ven (obrysovky + potkávačky. Dálkový jsou v pohodě) a snad to zabralo. Odcházela mi levá obrysovka a bylo na ní znát každej den jak jde víc a víc do kopru a ted už 2 tejdny svítí furt stejně.
a nedostane se pak tou dirou do svetla voda ?
Nevim jak na Nubire, ale ten znamej na Sierre to uz musi mit minimalne 5 let a nestezuje si.

Napsal: úte lis 16, 2004 09:56
od Krtek
martin píše:
Krtek píše:Takže problém provizorně vyřešen. Automechanik v mym autorizovanym servisu přišel na "fintu". Nechat světla otevřený. jim se to prej osvědčilo. Takže jsem odšrouboval 2 zadní víška co jsou víc ven (obrysovky + potkávačky. Dálkový jsou v pohodě) a snad to zabralo. Odcházela mi levá obrysovka a bylo na ní znát každej den jak jde víc a víc do kopru a ted už 2 tejdny svítí furt stejně.
a nedostane se pak tou dirou do svetla voda ?
Vypadá to že ne. Oni jsoiu ty světlo skoro venku z motorovýho prostoru. Až v blatníkách, zvlevo až za řídící jednotkou a vpravo za vzduchovym filtrem. Proto se tam může dost na pikaču a při výměně žárovky musí ven celý světlo. Samo to budu sledovat, zatim dobrý.

Silnejsi svetla..........

Napsal: pát lis 26, 2004 16:32
od Miloss
Muzu doporucit do Nubiry I halogenove zarovky H4 130 / 90 watu. Pouzivam je vice jako 5 let, predtim jsem je mel 8 let v Lade a je to stale v pohode.
Varovali mne, ze se teplem zdeformuje parabola, ale nic takoveho se nestalo. Rovnez kabelaz je puvodni a vubec se nezahriva. Rele bez problemu. :) :) S puvodnimi 60 / 55 w jsem nebyl spokojen, bylo to slabe. Problemy s oslnovanim nemam. Je to super. (Vim, ze legislativa rika neco jineho, ale ani na STK na to neprisli a nemeli k tomu pripominky.) :o :o

Miloss 8) 8)

Napsal: pát lis 26, 2004 20:48
od Radoslav Hološka
Milossi a aka je cena tych ziaroviek? Zivotnost pri dennom svieteni (u nas povinne)? Ja mam 60/55W Osram Silverstar +50% a su super. Horsie sice v dazdi (hlavne dialkove),ale 130/90W sa mi uz zda brutalne.

H4 130 / 90 W

Napsal: sob lis 27, 2004 15:23
od Miloss
Ahoj Radoslave,

tyto žárovky jsem koupil na výstavě příslušenství auto moto v KE. Já je kupoval v cca 1993 roku a a stál jeden kus cca 180 korun. Myslím, že dnes nebudou dražší. Viděl jsem i jejich nabídku někde na internete, dokonce nabízeli 130 / 110 W. Jak vidíš, tak životnost jejich je celkem slušná. Jejich svítivost taky. Rozhodně neoslňují, rozraní světla a tmy je perfektne ostré, stejně jaku u klasiky. Rozhodně jsou na tom mnohem lépe jako moderní potkávací výbojky. Je ovšem samozřejmé, že je potřebné vyměnit pojistky za silnější. Ostatní zůstává stejné. Doporučuji.

Hezkou sobotu, Miloss 8) 8)