Stránka 1 z 2
trhanie motora a potom off
Napsal: sob pro 13, 2008 15:37
od martintt
prosim o pomoc!
Mam espero 1,5 16V, asi 2 tyzdne som jazdil s autom ktore mi pri ubrati plynu alebo pridani trhalo az vcera pocas jazdy prestalo ist uplne. Palivove cerpadlo je vymenene pred 4 mesacmi aj s filtrom, pri otocen kluca ho pocujem ako davkuje ale motor nenatocim akoby tam nesiel benzin.
poradte prosim
Napsal: sob pro 13, 2008 17:29
od Hynek
Možná ti to , co napíšu , bude připadat divně, ale buď rád, že se to zastavilo úplně. Není nic horšího, než hledat závadu na čemkoliv, co chvílema pracuje jak má. Ať už je to televizor nebo auto. Co chceš naměřit špatného, nebo jak chceš najít závadu na zařízení které pracuje?
Ať se ti to rychle povede.
Jiskru to dává? Jak vypadají svíčky?
Napsal: sob pro 13, 2008 18:02
od ppp
zisti ci ide iskra, benzin a podla toho postupuj, iskru tak ze vytiahnes kable zo sviecok, benzin podla toho ci je po neuspesnom startovani mokra a potom ci strieka z hadice (aj ked ju kludne upchas prstom aj tak dokaze espero nastartovat aj ked nie na prvy raz). Ak funguje to aj to, tak potom musi ist, iba ak by bola v pieste diera
.
Napsal: sob pro 13, 2008 18:54
od Hynek
No s ppp se dá skoro souhlasit, ale přece jen .... Jiskra může přeskakovat , ale ve špatný okamžik. Kabely bych ze svíček nesundával, protože za prve: můžeš dostat takovou pecku, až si sedneš a navíc, pokud "nezajistíš" jiskřiště, koleduješ si o zničení/elektrické proražení/ VN vinutí. To naindukované napětí se musí někde vybít.
Takže zadruhé: Sundej z nějaké svíčky kabel,nasaď na ni jinou dobrou svíčku,polož ji na kostru motoru a zastartuj.Dívej se při tom, zda přeskakuje jiskra.Takto vyzkoušej všechny, ale vždy vrať kabel na svíčku.
Potom zkontroluj palivo,jak píše ppp. To. že je tam nové čerpadlo neznamená, že dobře pracuje.
Napsal: sob pro 13, 2008 19:26
od conpet
Pravdu máte hoši, jen ale nevím jak se dá laicky zjistit, jestli jde jiskra ve správný okamžik
Jestli se to vůbec zjistit dá
Napsal: sob pro 13, 2008 20:21
od martintt
iskru som vyskusal a ide , ale neviem ako zistim ci tam ide palivo resp. ktoru hadicku mam odpojit aby som to zistil ( som v tomto smere amater )
Napsal: sob pro 13, 2008 20:23
od martintt
cital som na fore o chybnom MAP senzore, mohlo by to byt ono?
Dakujem
Napsal: sob pro 13, 2008 23:55
od Hynek
hasia píše:iskru som vyskusal a ide , ale neviem ako zistim ci tam ide palivo resp. ktoru hadicku mam odpojit aby som to zistil ( som v tomto smere amater )
Předpokládám, že jsi vyzkoušel aspoň dvě.Jak vypadají ty svíčky? Suché - mokré,černé - šedé? Jsou zaolejované nebo "úměrně" začerněné? Jsou střední kontakty svíčky cihlově zbarvené? Pokud jsou úplně suché, může být porouchán regulátor tlaku paliva. To je mnoho otázek a měl by jsi požádat někoho zkušenějšího o pomoc.
Napsal: ned pro 14, 2008 23:12
od ppp
ak nik neotacal rozdelovacom tak ide iskra v spravny okamih, pocas startovania totiz rj jednotka do predstihu nekeca, tak ma napada, este ci su spravne zapojene VN kable.
inac co sa tyka tlaku paliva, tak u mna ma problem bud cerpadlo alebo filter alebo snad niekde pristipnuta rurka, ale palivo ma taky maly tlak, ze do vracacky uz nic nejde a privod upcham hravo prstom bez pouzitia sily ale auto aj tak nastartuje (ale nie na prvy pokus) a zdanlivo normalne jazdi teda kym nechcete prudko akcelerovat potom to proste "nejede". A po takom neuspesnom pokuse o start su sviecky mokre samozrejme len ked je motor studeny.
Napsal: pon pro 15, 2008 22:15
od Slavek
hasia píše:cital som na fore o chybnom MAP senzore, mohlo by to byt ono?
Dakujem
I s chybnym MAP by to melo nastartovat, zkus ho vyradit, odpoj od nej konektor
Napsal: pon pro 15, 2008 23:01
od martintt
Map som odpojil, trosku to zabublalo ale nenastartovalo, dnes som to odtiahol znamemu mechanikovi , som zvedavi ci na to pride, kazdopadne napisem co tomu bolo.
Napsal: pon pro 22, 2008 20:24
od martintt
auto je hotove, problem bol v tom ze preskocil rozvodovy remen o stvrt otacky , takze vymena remena.
Napsal: pon pro 22, 2008 20:40
od conpet
Tak to to ještě dobře dopadlo, hlavně jestli víš proč přeskočil a jestli se to nemůže opakovat, aby se ti nepotkal motor
Napsal: pon pro 22, 2008 23:20
od palikx
hm tak to bych byl asi nestatstny.doufam ze ti remen da novy a zkontroluje proc se to stalo a dobre ho napne.a jelikoz se ti to nepotkalo tak mas asi 1,8 motor.a mozna i 2,0 to prezije.
Napsal: úte pro 23, 2008 00:05
od martintt
motor mam 1,5 16V, remen sa neroztrhol bol meneny pri 100 000km, teraz mam 132000km, mechanik povedal ze bud spravili chybu pri predchadzajucej vymene remena a slabo zatiahli srob drziacy kryt alebo sa to uvolnilo casom aj ked tomu moc neveril. Ten srob odpadol a dostal sa medzi remen a napinaciu kladku a vteda to preskocilo aspon tak mi povedal mechanik, v remeni bola diera ale ostal cely, este stale neviem ako to pojde este iba dnes som s tym prisiel a uz po ceste domov mi 3-krat zablikla kontrolka mazania, dufam ze to bude iba nizka hladina oleja.