Stránka 1 z 1

chladič

Napsal: sob lis 22, 2008 05:42
od frankensheep
Zdravím všechny majitelé Matízků,mám takový problém a potřebuju poradit.Vyměnil jsem chladící kapalinu,ale po zahřátí mám vždycky spodní polovinu chladiče studenou a vrch horký,už jsem to zkoušel párkrát odvzdušnovat,ale vyždycky je to samé. Zpozoroval jsem že mám ubytek vody v expanzní nádržce a mokro kolem víčka.Tak se chci zeptat jestli je ta chyba ve víčku expanzní nádžky?Předem díky za odpovědi.

Napsal: sob lis 22, 2008 08:48
od V.Brousek
Jak je teplý chladič jsem nikdy nezkoumal, natož abych na něj šahal ( nebezpečí rozběhnutí vrtule větráku) , ale v každém případě přes víčko nesmí chladící kapalina prosakovat. Pokud ji řádně dotáhneš !!! Jinak je vadný ventilek ve víčku (tím prosakuje chl.kapalina) a je nutné víčko vyměnit. Tuším, že by mohlo pasovat víčko i z jiných vozů, pokud nemáš možnost sehnat originál Daewoo.

Re: chladič

Napsal: ned lis 23, 2008 12:11
od PAMA
matizek píše:Zdravím všechny majitelé Matízků,mám takový problém a potřebuju poradit.Vyměnil jsem chladící kapalinu,ale po zahřátí mám vždycky spodní polovinu chladiče studenou a vrch horký,už jsem to zkoušel párkrát odvzdušnovat,ale vyždycky je to samé. Zpozoroval jsem že mám ubytek vody v expanzní nádržce a mokro kolem víčka.Tak se chci zeptat jestli je ta chyba ve víčku expanzní nádžky?Předem díky za odpovědi.

Nazdar.Do kolko - stupnov mas vodu?Ci ho nemas zamrznuty.Potom to vari.

Re: chladič

Napsal: ned lis 23, 2008 13:55
od frankensheep
Tak víčko už neteče,jinak chladič pořád z poloviny studený i po odvzdušnění,tak nevím jestli to nebere odněkud vzduch :cry: jinak matiz topí perfektně.[/quote]

Napsal: pon lis 24, 2008 07:30
od Tomáš
Víčkomusí těsnit , do určitého tlaku , mě se stalo , že mi taky propouštělo a bylo to nečistotou ve ventilku . To víčko jde celkem dobře rozebrat a vyčistit ( v teple domova ) . Jinak pokud by to tam teklo stále bude chyba v tlakování do vody a to by bylo těsněním pod hlavou .

Tu teplotu na chladiči jsem taky nezkoumal , ale je přece jasný , že teplo jde nahoru . Pokud to topí a nepřehřívá se , ručička se nehýbe , ale je na konstantním místě ( myslím po zahřátí , samozřejmě ) , tak to neřeš . Teď v zimě pro udržení optimální teploty otevírá a přivírá termostat , tak je možné , že se ani celý chladič nestačí ohřát , nevím po jak dlouhé době jsi to osahával , ale v létě bude horký celý , to je jasný .

Hlavně kontroluj aby nemizela kapalina . Po zahřátí se hladina zvedne , po vychladnutí zase padá , ale musí to být bez ubytku . Já mám za studena udělanou rysku centrofixem na baňce a když jednou za čas kontroluju stav tekutin jen mrknu , jestli se nemění a je to .

Napsal: pon lis 24, 2008 07:38
od -peha-
Klídek Matizku je to v pohode ten chladič sa tak chová :D A pokud máš to výčko dotiahnuté tak by si mal mať pokoj :lol:

Napsal: pon lis 24, 2008 17:49
od frankensheep
Takže se nemusím bát že se mi to nějak potentuje,jinak voda se mi nikde neztrácí,dnes jsem radši koupil nové víčko exp.nádržky pro jistotu.A ještě k tomu chladiči,tak ten jsem zkoušel sahat po asi 40min.jízdě a výsledek je pořád stejný no.

Napsal: pon lis 24, 2008 19:09
od -peha-
To výčko Ti chválim lebo to zvykne občas robiť neplechu(motor sa hreje,mizne kvapalina a iné) a ten chladič to je v pohode keď auto dobre chladí tak chladič je od spodu chladný :lol: :lol: :lol: