Stránka 1 z 2

Brzdy u Matize - prosím o pomoc

Napsal: čtv lis 13, 2008 21:34
od takky
Moje přítelkyně si pořídila Matize :D - model SE r.v. 05/1999.
Auto je celkově v dost dobrém stavu. Je přivezené z DE, najeto poctivých 80000.
Auto je dost vybavené, má i ABS.
Jediná věc, která mě vadí, jsou brzdy.
Prostě velké prošlápnutí při brzdění.
Jinak brzdy brzdí jakž takž, i když by to mohlo být lepší.

Chovají se přesně takto:
- bez motoru - pedál tvrdý, záběr nahoře, bez propadu
- při nastartování - pedál při brzdění dost propadne dolů a brzdí dost nízko, skoro na konci, prostě má dlouhý chod.
Zkoušel jsem pumpovat, jestli to není zavzdušněné, možna trochu.
Kontrola přední destiček - jsou tlusté, jako nové, LUKAS.
Zadní pakny nevím, tam jsem se zatím nedíval. (pro jistotu mám připraveny nové)
Brzovka neuchází.

Neměl jste někdo podobný problém?
Je možné, že jsou pakny původní a sjeté, ale nevím jestli se to pak projeví takto. Připadně to možné zavzdušnění.
Nejsem odborník na Matize, nevím jak má brzdit, ale určitě lépe a nahoře.

Uvítám všechny vaše zkušenosti. Předem děkuji. ;)

Napsal: čtv lis 13, 2008 21:57
od V.Brousek
V prvé řadě odvzdušnit, zadní pravé,zadní levé,přední pravé,přední levé. Pokud se chod brzdového pedálu nezlepší, zatáhnout ruční brzdu a znova provést kontrolu zdvihu pedálu. Pokud se zvedne, je chyba v nesprávné funkci staveče brzdových čelistí. ( stavěcí pružinka tyčky neplní svou funkci ) .
Já bych ale doporučil i výměnu brzdové kapaliny, zejména u vozu, u kterého není jistota zda-li byla někdy měněna.
Ale to momentálně nesouvisí s propadem pedálu.
Pokud by nepomohla rada uvedená výše, provést kontrolu hlavního brzdového válce.
Předpokládám že není únik brzdové kapaliny a brzdová soustava je těsná.
PS:
Nyní jsem si všimnul, že má vůz ABS. Tam je postup odvzdušnění jiný.

Napsal: pát lis 14, 2008 00:09
od Telekom [Bot]
Pokud nejezdíš jak čuně, nebo tak nejezdil předchozí majitel, tak zadní pakny musí to auto přežít. Já mám na Matýzkovi přes 127 kkm, při dovozu měl 53 kkm, a mám tam původní destičky, pakny vůbec neřeším.

Napsal: pát lis 14, 2008 07:11
od Tomáš
Jasně , pakny mám skoro ve 100tis. taky původní , ale destičky ? - Docente , tomu nevěřím ..

Postup od Václava je bez chyby , u Nubiry to dělám taky stejně , ikdyž má ABS . Na jednotce ABS je taky odvzdušňovák , ale nikdy jsem ho nepoužil , stačilo to standartně . ( třeba je to ten tvůj problém )
Závadu bych typoval taky na posilovač , ale nemám s tím zkušenost , nikdy jsem se do toho nedíval , ale jak píše , že při vypnutém motoru je pedál tvrdý s normální dráhou , tak bych vyloučil ty zadní samostavy .

Napsal: pát lis 14, 2008 08:24
od Mikeš
Bych mu s tou výdrží destiček i věřil.Obzvlášť pokud je vyměnil ještě původní majitel.Já musel měnit vždy po cca 50tkm.Ne kvůli opotřebení(byly "zedrané"vždy zhruba tak zpoloviny),ale proto že se ta třeci plocha oddělila od kovové.Zkrátka se rozlepily :? .U Matize prý vcelku běžná věc.A právě tohle mělo i u mě za následek prodloužení chodu brzd.pedálu.

Napsal: pát lis 14, 2008 08:45
od Telekom [Bot]
Tomáš píše:Jasně , pakny mám skoro ve 100tis. taky původní , ale destičky ? - Docente , tomu nevěřím ...
Klidně tomu věř, já používám při jízdě hlavu, takže brzdím minimálně :) .

Napsal: pát lis 14, 2008 08:56
od V.Brousek
Mě destičky vydržely 60000 km,musel jsem je měnit předčasně, protože u dvou se odlepilo obložení. Věděl jsem o tom a tak jsem je vyměnil asi při síle 3mm, aby mi obložení neprojelo mezi kotoučem a brzdičem. Co píše Docent je možné, protože záleží i složení brzdového obložení.( tvrdé- měkčí). A jak píše Docent, kdo jezdí hlavou a nikam nespěchá, obložení vydrží. Mám najeto 80000 km a vzadu jsou 3 mm obložení. Při technické před 1,5 rokem, byla ale horší učinnost brzd zadních kol, prošel jsem technickou a tak jsem zvědav jak dopadnu příští rok s brzdami. Pakny mám též připravené, ale budu měnit až nastane nutnost vyměnit.

Závada na posilovači - jenom to ne

Napsal: pát lis 14, 2008 10:08
od takky
Dobře, a pokud by byla závada na posilovači - jde to většinou opravit a nebo se musí posilovač jako sestava měnit?
V čem ta zavada většinou spočívá? Uchází brzdový válec nebo špatně tlakuje?
Jaké jsou ceny dílů na brzdy?
Pakny jsem koupil za cca 430, original Korea.

Jestli by nebylo lepší sjet s tím do servisu na výměnu brzdové kapaliny, při tom by to současně odvzdušnili a vidělo by se. Ale nevím, kolik bych tam nechal penízků.

Napsal: pát lis 14, 2008 12:06
od Mikeš
V posilovači bude určitě nějaká membrána,ale ještě jsem neslyšel,že by se posilovač jako takový někomu pokakal :D
Ceny náhradních dílů třeba tady: http://www.autodilykrc.cz/eshop/daewoo/matiz

Napsal: pát lis 14, 2008 12:50
od V.Brousek
Pro ccedar:

Dobrý den,
děkuji za důvěru, ale neodvažuji se nést odpovědnost za jiný automobil , než svůj. Je sice pravdou, že jsem se kdysi i opravami aut živil. Navíc jsem dost časově vytížen a již se opravami nezabývám. Doufám, že se nebudete na mě zlobit. Technika v automobilech hodně pokročila od doby, kdy jsem byl ještě aktivní na dílně a s přibývajícím věkem ........... !
Tak se nezlobte. V Mladé Boleslavi neznám nikoho.
S pozdravem Brousek

Napsal: pát lis 14, 2008 12:55
od V.Brousek
Propad pedálu brzdy nesouvisí s posilovačem. Jak jsem psal - odvzdušnění celé brzdové soustavy, kontrola zadních brzd, hlavní brzdový válec - to vše za předpokladu že je těsný brzdový systém a kapalina neubývá.

Napsal: pát lis 14, 2008 13:31
od Tomáš
V.Brousek píše:Propad pedálu brzdy nesouvisí s posilovačem. Jak jsem psal - odvzdušnění celé brzdové soustavy, kontrola zadních brzd, hlavní brzdový válec - to vše za předpokladu že je těsný brzdový systém a kapalina neubývá.
no , nesouvisí , ale pří vypnutém motoru je pedál nahoře a nepropadá se , až po nastartování , alespoň takhle je to popsané v prvním příspěvku .

Napsal: pát lis 14, 2008 15:12
od V.Brousek
Tomáši, jistě je to v prvém příspěvku tak napsané, ale nedovedu posoudit o jaký propad jde a jakou silou na pedál šlape při stojícím motoru. Když posilovač posiluje, jde pedál samozřejmě pod stejným tlakem dolu. Ale většinu závad se kterou jsem se setkal, nesouvisela s posilovačem, čím nevylučuji i tuto možnost. Ale zde poskytujeme rady na dálku a jednotlivé příčiny posoudí až mechanik na samotném autě. Naše dojmy jsou subjektivní, bez možného posouzení samotného stavu.

Napsal: sob lis 15, 2008 08:39
od Rado77
Mne zase prepustal brzdovku valcek na jednom (a neskor aj druhom) zadnom kolese, cez tesnenie. Nebolo nic vidno, brzdovky neubudalo, ale auto brzdilo uplne blbo (aj napriek novym dostickam vpredu a viacnasobnych varkach odvzdusneni). Cele vnutro bubna som mal ale zatecene brzdovkou, ktora sa tam potom menila na taky cierny hnus. Nakoniec som musel menit oba zadne valceky aj celuste.Ono to prepustalo uplne malo brzdovky, ale zjavne to stacilo na totalnu stratu tlaku v sustave.

Napsal: sob lis 15, 2008 19:40
od alvin
Rado77 píše:Mne zase prepustal brzdovku valcek na jednom (a neskor aj druhom) zadnom kolese, cez tesnenie. Nebolo nic vidno, brzdovky neubudalo, ale auto brzdilo uplne blbo (aj napriek novym dostickam vpredu a viacnasobnych varkach odvzdusneni). Cele vnutro bubna som mal ale zatecene brzdovkou, ktora sa tam potom menila na taky cierny hnus. Nakoniec som musel menit oba zadne valceky aj celuste.Ono to prepustalo uplne malo brzdovky, ale zjavne to stacilo na totalnu stratu tlaku v sustave.
Prééééééésne rovnaký problém som mal ešte v r.1987 na wartburgu,pedál mal normálny chod,ale bzdový účinok bo neuspokojivý,nepomohlo ani odvzdušnenie,ale až výmena zadných valčekov "prasiatok". Nuž tak koleso dejín sa opakuje :lol: :lol: :lol:
Myslím si,že ono to ani v mojom prípade nešlo o stratu tlaku,ale o zamastenie trecích plôch brzdných komponentov,lebo pedál sa choval normálne. 8)