Stránka 1 z 4

Na co může mít baterka před smrtí vliv?

Napsal: pon lis 10, 2008 11:56
od Mauner78
Na co může mít baterka před smrtí vliv?
Baterka mele z posledního (12,7 V). Auto ale startuje a proto se mi moc nechce investovat 2000kč do auta. (jen nesmím nechat světla, páč za 1h už to nenatočím)
Jeden "známej povídal" že taková baterka má vliv i na chod auta za jízdy (chod motoru-cukání apod).
Mě se to s lehkými znalostmi fyziky moc nezdá, páč alternátor prostě dodáva mraky elektřiny.
Kde je pravda?

Jo, a pokud někdo víte z hlavy název své baterky (pro Nubira I !!) dejte to prosím sem, zkoušel jsem 4 a nevejdou se (o pravý a levý ani nemluvě).
(případně i Ah, mám 50Ah ale někdo tam dává i 52, 53, 55Ah)

Díky!!!

Napsal: pon lis 10, 2008 12:19
od Tomáš
Pokud to natočíš , pak už by to na chod motoru mít vliv nemělo , táhne to alternátor , ale zbytečně ho zatěžuješ ....

No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....

Napsal: pon lis 10, 2008 12:40
od Mikeš
Souhlas s Tomášem. A jestli těch 12,7V naměříš i po několikahodinové odstávce tak je na tom ta baterka ještě poměrně dobře ;) .Nejlépe ji prověří určitě první větší mráz :D ,(tedy pokud parkuješ venku).

Napsal: pon lis 10, 2008 19:39
od Richard
Já mám 5 let v Nubi 1 2.0 55 Ah a vejde se normálně. Pokud máš napětí 12,7 V po několikadenním klidu, je to normální stav. Počkal bych na pořádné mrazy, co to udělá. Pokud natočíš nic neřeš. Pokud ne vyměň.
Světla žerou nějakých 150 W tak to je asi 12 A. Teoreticky by tohle zatížení měla vydržet baterka asi 4 hodiny ale většinou už podstatně dřív nenatočíš.....

Napsal: pon lis 10, 2008 21:04
od lubinob
Dával som novú baterku asi pred dvomi mesiacmi a to 63 Ah, rozmerovo je rovnaká ako predpísaná 55Ah... :lol:
Ale pokiaľ máš 12,7V i po 24 hodinovom státí, tak by som to neriešil tak jak ostaní píšu...

Baterka a altík..

Napsal: úte lis 11, 2008 20:15
od cavalera2
Tomáš píše:Pokud to natočíš , pak už by to na chod motoru mít vliv nemělo , táhne to alternátor , ale zbytečně ho zatěžuješ ....

No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....
To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..

Re: Baterka a altík..

Napsal: úte lis 11, 2008 20:32
od Hynek
KITTbx píše:
Tomáš píše:Pokud to natočíš , pak už by to na chod motoru mít vliv nemělo , táhne to alternátor , ale zbytečně ho zatěžuješ ....

No a když necháž svítit hodinu světla odporoučí se ti i nová baterka ....
To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
To jsi ale napsal kokotinu! Aspoň si to po sobě přečti.

Re: Baterka a altík..

Napsal: úte lis 11, 2008 20:36
od cavalera2
Hynek píše:To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
------------------------------------------------------------------------------

Co to tu prosím Tě píšeš za bludy? Dynamo se nebudí?
napsal jsi ...kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.... Dokud stačí jaký proud? Kde se bere když ne z baterky?
Naprosto si protiřečíš, protože píšeš o něčem tobě naprosto neznámém!!!!
:roll: :roll: :roll: ;) ;) :P[/quote]

No možná je pán master borec, nebo se tu všichni znáte,ale já Vás pane NEZNÁM !!! Jinak, napsal jsem to poměrně jasně = altík potřebuje buzení, dynamo je dynamo = vyrábí si samo proud, jistě až po tom co je roztočené . < citace Dokud dynamo nevyrábí proud, není samo buzeno, a tudíž ani nemůže začít vyrábět proud. Při prvním rozjezdu je tedy třeba dodat rotujícímu dynamu malý proudový impuls, později se už lze obvykle spolehnout na remanentní (zbytkový) magnetismus statoru >
Zdroj informací pro něktré odborníky např: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dynamo nebo Google .. ;-)

Re: Baterka a altík..

Napsal: úte lis 11, 2008 20:41
od cavalera2
KITTbx píše:
Hynek píše:To ano, jenže baterka musí být OK/stabilní = altík oproti dynamu potřebuje buzení, takže když je baterka KO za chvilku např. se světlama dojedeš, kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.
Ale změřte si ještě kolik dává altík při chodu motoru atd..
------------------------------------------------------------------------------

Co to tu prosím Tě píšeš za bludy? Dynamo se nebudí?
napsal jsi ...kdežto u dynama jedeš dokud stačí proud i bez baterky.... Dokud stačí jaký proud? Kde se bere když ne z baterky?
Naprosto si protiřečíš, protože píšeš o něčem tobě naprosto neznámém!!!!
:roll: :roll: :roll: ;) ;) :P
No možná je pán master borec, nebo se tu všichni znáte,ale já Vás pane NEZNÁM !!! Jinak, napsal jsem to poměrně jasně = altík potřebuje buzení, dynamo je dynamo = vyrábí si samo proud, jistě až po tom co je roztočené . < citace Dokud dynamo nevyrábí proud, není samo buzeno, a tudíž ani nemůže začít vyrábět proud. Při prvním rozjezdu je tedy třeba dodat rotujícímu dynamu malý proudový impuls, později se už lze obvykle spolehnout na remanentní (zbytkový) magnetismus statoru >
Zdroj informací pro něktré odborníky např: http://cs.wikipedia.org/wiki/Dynamo nebo Google .. ;-)[/quote]

Jen jsem chtěl říci, že auto s altíkem a špatnou baterkou daleko nedojede, ale s dynamem je to poněkud jinak..

Napsal: úte lis 11, 2008 20:46
od Hynek
Článek , na který jsi mne odkázal, obsahuje i tuto větu:

Tento technologický článek je příliš stručný nebo neobsahuje důležité informace.
Pomozte Wikipedii tím, že jej vhodně rozšíříte.

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
To sis to ale pěkně zjednodušil!!! :lol: :lol: :lol: ;)

Hmm borec

Napsal: úte lis 11, 2008 20:59
od cavalera2
Hynek píše:Článek , na který jsi mne odkázal, obsahuje i tuto větu:

Tento technologický článek je příliš stručný nebo neobsahuje důležité informace.
Pomozte Wikipedii tím, že jej vhodně rozšíříte.

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
To sis to ale pěkně zjednodušil!!! :lol: :lol: :lol: ;)
No neuvědomil jsem si, že mám co do činění s pubertálním jedincem, znovu připomínám,že se neznáme,chovejte se podle toho pane!
Jinak je potěšující,že jste to četl, našel jsem pro Vás i toto: http://oberon.troja.mff.cuni.cz/vp/pages/dynamo.htm nebo soudě dle Vašeho chování možná chodíte ještě do školičky tak toto http://teenage.cz/tahak?id=2815&strid=ss-stroje-dynamo ,dál už hledejte sám !
Fakáče si nechejte pro vaše blízké přátele..
Věřím, že došlo POUZE k vzájemnému nepochopení !

Napsal: úte lis 11, 2008 21:43
od Damek
Priatelia, je zbytocne roznecovat vasne ;) V dyname vas nerozseknem, kazdopadne nehladiac na vulgarizmy si tu na fore tykame, pretoze okrem technickej podpory berieme vztahy kamaratsky :D

Napsal: úte lis 11, 2008 21:50
od Richard
Kitebx Doporučuju trochu zklidnit emoce :roll: :roll: :roll: Nevím co znamenají "fakáče". Myslíš tím ty červené chechtavý smajlíky? Ty se tady používají zcela běžně a snad i nejvíc ze všech a všichni je berou spíš jako pozitivní, než výsměšné. Tím míním, že je Hynek použil pro odlehčení komunikace a ne ve smyslu jak to chápeš ty, možná na základě zkušenosti z jiných for.

A teď jen zkusím předhodit do placu pár svých zkušeností, já narozdíl od většiny Vás jezdil autem jak s dynamem, tak i teď s altíkem.
Je pravda, že dynamo k tomu aby dodávalo proud stačí jen roztočit a dá se jezdit i úplně bez baterky (jezdil jsem cca 1/2 roku bez baterky na skutru ČZ 175) a tam byl dynamostarter..... takže dynamo opravdu dá proud i bez buzení.
Každopádně altík bez budícího napětí nedá nic, ale Tomáš přece napsal, že pokud nastartuješ............. tak se , pokud natočíš, tam určitě nějaký napětí na nabuzení altíku najde, takže se myslím zbytečně přete....
:roll:
Na nabuzení altíku stačí jen pár voltů a to se většinou vždy v baterce najde i když nenatočíš motor. Prostě 0 V nikdy na baterce nenaměříš i když je v háji a nejde nabít.... Pokud začne altík nabíjet už udrží regulované napětí cca 14,2 V ale baterku vždy potřebuje, aby pracoval "do zátěže" pokud odpojíš bateku za chodu motoru zničíš v altíku usměrňovací diody.......
Takže když nenatočíš auto s altíkem, můžeš ho roztlačit a klidně s ním ujedeš kolik chceš km, dokud ho zas nevypneš. Pak zas roztlačíš atd. atd.
Ještě jednu poznámku: dnešní auta mají víc elektroniky, a tak auto s vadnou baterkou nenatočíš, protože řj. ti nehodí jiskru, ale to není chyba altíku......

Napsal: úte lis 11, 2008 23:49
od Bullmastiff
V dyname je rotor-tociace sa magnety ako 1 celok a okolo neho cievky napr. pionier s odtrhom,co treba nastavovat kazdych 100 metrov,v alternatore je rotor-cievky a okolo tiez.Som kedysi na mojej jawe odpojil baterku v otackach,svetlo sa rozziarilo a prasklo,dokonca aj 12 V ziarovka z auta,namiesto neho sa rozsvietil odtrh za pritomnosti dymoveho efektu z celeho alternatora,pocas jazdy sa mi sama bateria zoparkrat uvolnila,alebo kabel z nej,sla ale okamzite stratila vykon,skusal som aj prastare baterky premrzle malo nabijatelne,este tie stvorclankove,chytala len na roztlacenie,vynechavala,strielala,bez vykonu,najlepsie sa mi osvedcilo z 12v baterky z auta vyrezat 3 clanky,svetlo vydrzalo svieti nehorazne dlho a este mi bez problemov chytila,n.j. boli to vacsie Ah

Napsal: stř lis 12, 2008 17:15
od cavalera2
Richard píše:Kitebx Doporučuju trochu zklidnit emoce :roll: :roll: :roll: Nevím co znamenají "fakáče". Myslíš tím ty červené chechtavý smajlíky? Ty se tady používají zcela běžně a snad i nejvíc ze všech a všichni je berou spíš jako pozitivní, než výsměšné. Tím míním, že je Hynek použil pro odlehčení komunikace a ne ve smyslu jak to chápeš ty, možná na základě zkušenosti z jiných for.

A teď jen zkusím předhodit do placu pár svých zkušeností, já narozdíl od většiny Vás jezdil autem jak s dynamem, tak i teď s altíkem.
Je pravda, že dynamo k tomu aby dodávalo proud stačí jen roztočit a dá se jezdit i úplně bez baterky (jezdil jsem cca 1/2 roku bez baterky na skutru ČZ 175) a tam byl dynamostarter..... takže dynamo opravdu dá proud i bez buzení.
Každopádně altík bez budícího napětí nedá nic, ale Tomáš přece napsal, že pokud nastartuješ............. tak se , pokud natočíš, tam určitě nějaký napětí na nabuzení altíku najde, takže se myslím zbytečně přete....
:roll:
Na nabuzení altíku stačí jen pár voltů a to se většinou vždy v baterce najde i když nenatočíš motor. Prostě 0 V nikdy na baterce nenaměříš i když je v háji a nejde nabít.... Pokud začne altík nabíjet už udrží regulované napětí cca 14,2 V ale baterku vždy potřebuje, aby pracoval "do zátěže" pokud odpojíš bateku za chodu motoru zničíš v altíku usměrňovací diody.......
Takže když nenatočíš auto s altíkem, můžeš ho roztlačit a klidně s ním ujedeš kolik chceš km, dokud ho zas nevypneš. Pak zas roztlačíš atd. atd.
Ještě jednu poznámku: dnešní auta mají víc elektroniky, a tak auto s vadnou baterkou nenatočíš, protože řj. ti nehodí jiskru, ale to není chyba altíku......
Zdravím, no moje emoce jsou jasné a klidné, neútočím a nepoužívám vulgární slova, toto je možná pro někoho OK,nic méně pro mne NE a ANO myslel jsem Ty smajle.. No bohužel jako odlehčení mi to moc nepřišlo,ale připouštím,že to může být způsob vyjadřování,ovšem NE můj, takže OK !
Já narozdíl od většiny tady, také jezdil tak jak píšete, Škoda 1000MB anglia, Volga 21, Tatra 603, Trabant a jiné a jiné, vlastnil jsem spoustu autíček,některé několikrát,tak si myslím,že hovořím k věci, bohužel na Nubiře už toho člověk moc neopraví.
Ještě jeden příklad, na voze Lada Niva/altík/ co byl ex. služební byla špatná baterka,údajně prasklej článek, při noční jízdě jsem nemohl uject vzdálenost 20km, jelikož i když altík chtěl baterka mu neumožnila dávat proud a vše "sežrala", motoru se už nedostávalo také a nakonec mne musel švagr odtáhnout = Niva dostala NEW akumulátor a byla OK .
Tolik k té špatné baterce a asi to uzavřeme ;-)