Stránka 1 z 2
Prosim o Pomoc Check engine :(
Napsal: čtv lis 06, 2008 20:16
od ali-gi
Zdravim Matizaky
Muj matez 2003/122 000 tis/km jedine problemy zatim 2x strik 2x EGR ventil naposledy cca pri 50 000tis. No ale ted zlobi cca pri 110 tis se rozsvitila kontrola check. Napadl me egr protoze auto jelo bez problemu. Ale dle Diagnostiky (nizka ucinnost katalizatoru) Tak nasledoval reset a 6000 km pokoj a znova check reset 3000 km pokoj jenze zase check opet reset 3000 pokoj. no a ted pri 122 tis opet check jenze nebylo volne misto v servisu tak jsem 2dny jezdil a ona zhasla sama no jenze to vydrzelo jen den a zase sviti. Mam vypozorovane kdy se to stava jen kdyz jedu velmi setrne 5stupen 70km/h. A to me zere v servisu rikaji kat + 2x sonda celkem za 15tis. Jenze pokud to bude Kat tak by se to melo rozsvitit kdyz dostale kat zahul treba na dalnici ale ne preci pri setrne jizde. Mozna by to taky mohla byt prvni lambda ze by generovala nahodnou chybu. Moc prosim o radu ale asi jsem jediny komu se ta chyba nacetla protoze o tom na netu nic neni. Jinak motor slape jak hodinky. Je fakt ze ho jezdim jen ja a pravidelny servis je samozrejmosti.
No a jeste jedna vec v servisu jem na vlastni oci videl diagnostiku a prubeh grafu pri spalovani a bylo to ok. Jen nechci ublizit motoru. Dekuji vsem za rady. Vase forum sleduji jiz velmi dlouho a dost mi pomohlo.
Napsal: pát lis 07, 2008 18:56
od Krtek
Já tipuju zase na EGR. U Soptíka mi to dělá v zimě prakticky každý ráno. Pokaždý se rozbliká a zůstane svítit. A po 3. nastartování zatepla zhasne. Teda dělalo než mi ho najaře vyměnili tak uvidim co letošní zima.
Napsal: pát lis 07, 2008 19:18
od Hynek
Věř nebo ne, ale když to začalo svítit manželce v Kalouskovi, tak stačilo změnit čerpací stanici a bylo po problémech.Zkus to taky.
Napsal: pát lis 07, 2008 20:32
od ali-gi
Moc dekuji za radu. T tomu EGR ten by to nemel byt dle diagnostiky. Kdyz byl vadny EGR tak se auto chovalo ponekud jinak. A k benzinu tankuji jiz 4 roky jen Shell prave po zkusenostech se vstriky . Dnes jsem obvolaval servisy, emisni kontroly. No a vsichni se ptali zda jsou funkcni lambda coz jsou dle toho grafu funuji tak jak maji. Tak me doporucili kontrolu kabelu k druhe Lambda za katem (pry to muze byt pricina). A jeste vycistit sani konkretne vahu vzduchu ale ta nevim kde je
Netusite nekdo kde to najdu. Klapku a krokovy motor znam ale tu Vahu to opravdu nevim. Dekuji
Napsal: sob lis 08, 2008 07:58
od alvin
Už sme to tu riešili,ale mnohokrát stačí len Mateja trochu prehna ť po diaľnici, jazda pár km rychlosťou cca 120-130 km/h a je po svietení checku.Majú to na svedomí usadeniny zo splodín nedokonalého spaľovania,spôsobené jazdou po meste na nižšie otáčky a na krátke trasy,ktoré zanesú EGR ventil.
Tak ako píše Hynek natankovať kvalitnejší benzín a trchu ho prehnať.Malo by byť probléme.
Napsal: ned lis 09, 2008 15:28
od Krtek
Jiri Vinkel píše:Moc dekuji za radu. T tomu EGR ten by to nemel byt dle diagnostiky. Kdyz byl vadny EGR tak se auto chovalo ponekud jinak. A k benzinu tankuji jiz 4 roky jen Shell prave po zkusenostech se vstriky . Dnes jsem obvolaval servisy, emisni kontroly. No a vsichni se ptali zda jsou funkcni lambda coz jsou dle toho grafu funuji tak jak maji. Tak me doporucili kontrolu kabelu k druhe Lambda za katem (pry to muze byt pricina). A jeste vycistit sani konkretne vahu vzduchu ale ta nevim kde je
Netusite nekdo kde to najdu. Klapku a krokovy motor znam ale tu Vahu to opravdu nevim. Dekuji
Já právě u problémů s EGR ventilem nikdy nezaznamenal žádnou změnu krom rozsvícený kontrolky CHECK. Ale na diagnostice pak našli že někdy zablbnul.
Svítící výstraha CHECK
Napsal: stř lis 12, 2008 14:07
od Vazoun
Zdravím všechny na foru a dodávám k tomuto problému následující : před STK v červenci letošního roku, mi v Matizu SE 2002 také zničehonic začala problikávat výstraha CHECK a v servisu, kam pravidelně jezdím na roční kontroly celých 6 roků - nezjistili příčinu ani na diagnostice.Na STK jsem sice prošel, ale na Emisích byl ten výsledek zkoro špatný.Až po pěti minutovém ucpání výfuku a zahřátí motoru, se test srovnal na povolenou mez.Dodnes mi CHECK problikává nepravidelně,na chodu motoru a jeho zvuku se nic nezměnilo,ale zdá se mi že trošinku stoupla spotřeba.No musím to přesně vysledovat a čekám že dědkovi poradíte z vlastních zkušeností - zač všem předem děkuje
" Vazoun "
Jsou to problémy na stará kolena,přezuto mám a zimy se nebojím.Jezdím stále i když kratší trasy do 150 - 200km za obě cesty.
---------------------------
Člen Matiz clubu reg.č. 20
Napsal: stř lis 12, 2008 19:53
od Krtek
5 minut ucpanej vejfuck... to bych spíš čekal že Mates chcípne a né že se zlepšej emise
Taky se divim
Napsal: čtv lis 13, 2008 08:49
od Vazoun
Taky jsem se " Krtku " divil - jako Ty a mnozí jiní, ale je tomu tak, splodiny byly OK ale ten další test - nikoliv
nazdar " Vazoun "
Napsal: čtv lis 13, 2008 11:24
od Telekom [Bot]
Krtek píše:5 minut ucpanej vejfuck...
To musel být tlumič pěkně nafouklej
.
Připouštím méně času
Napsal: ned lis 16, 2008 09:09
od Vazoun
Reinkarnace Docenta píše:Krtek píše:5 minut ucpanej vejfuck...
To musel být tlumič pěkně nafouklej
.
---------------------------------
No tak připouštím tu dobu kratší - ale 3 minuty to byly určitě a tlumič je normálně neporušený - důležité bylo, že jsem Emisema prošel
čau Vazoun
Napsal: ned lis 16, 2008 10:32
od alvin
Nemôže tam byť nejaká mikronetesnosť vo výfukovom systéme,tak že niekde chytá "falošný vzduch" ?
Ak nie,potom by fakt asi pomohlo Matízka na dlhšej ceste trochu prehnať vo vyšších otáčkach,mne sa to osvedčilo na každom voze,na ktorom som doteraz jazdil.
Těsnost
Napsal: ned lis 16, 2008 11:19
od Vazoun
alvin píše:Nemôže tam byť nejaká mikronetesnosť vo výfukovom systéme,tak že niekde chytá "falošný vzduch" ?
Ak nie,potom by fakt asi pomohlo Matízka na dlhšej ceste trochu prehnať vo vyšších otáčkach,mne sa to osvedčilo na každom voze,na ktorom som doteraz jazdil.
----------------------------
Netěsnost výfukového potrubí nebyla zjištěna kolegáčku " Vlado " ale asi zkusím tu druhou možnost / kvalitnější benzin a pořádně Matize prohnat /čau
zdraví " Vazoun "Pepa
Napsal: ned lis 16, 2008 17:42
od Rado77
Chlapi, musi tam byt netesnost. Inak to zgegne po par sekundach; motor sa proste udusi spalenou zmesou. Na tuto netesnost som dosiel aj na mojom Matkovi a jednalo sa o spoj medzi 2 a 3-tim dielom kde je spona.
* Menili mi predtym koncovy diel, a aj dali nejaky tesniaci sajrajt co tam bol povodne, ale uz to nebolo ono.
Napsal: pon lis 17, 2008 16:02
od alvin
Alebo zgegne,v horšom prípade rozthne výfuk,ako sa mi satalo raz na Š100
,tipol by som to na nejaký spoj,objímku a pod,samotný výfuk môže byť v poriadku