Stránka 1 z 1
nestartuje - aky je postup?
Napsal: čtv lis 06, 2008 10:52
od marabu68
som mimo SR a bez mechanika. som novacik s Nexiou i v autach.
dorazil som na miesto pobytu. auto stalo 2 dni. idem nastartovat: potocim klucom a len nieco cvaka (rychlo po sebe). asi starter?!
skusim znova to iste.
ze by slaba baterka?! napojil som startovaci kabel na ine auto (++ a - na blok motora) 15min nabija
skusim znova a to iste: cvak cvak....
aky je dalsi postup co mozem skusit spravit?
Napsal: čtv lis 06, 2008 11:29
od subro
Me to udelalo kdyz sem zamknul dalkovym ovladanim nejak mi to nedoslo spechal sem tak sem otevrel klickem a delalo to.
Napsal: čtv lis 06, 2008 15:57
od JRD McLAREN
..no ..vybita baterka...
..a minus sa nedava na blok motora...precital si navod od kablov ..
Napsal: čtv lis 06, 2008 18:21
od martinko
tiez sa priklanam k vybitej baterke ... aj mne to robilo.... a aku tam mas baterku? ak original DELCOR tak pravdepodobne ani nema vyznam ju nabijat, mne ked umrela tak uz ju nenabilo nic , ked tak, napatie neudrzala ani hodinu , skus nastartovat s tymi kablami hned a nemusis cakat ze sa baterka dobije...tak vela stastia
Napsal: čtv lis 06, 2008 23:09
od Dark69
Dufam ze vies ze ked prepojis kablami baterky tak to druhe auto musi byt nastartovane aby sa to hned dobilo a mohol si startovat skusat..ak ste len 15 minut cakali a nic nerobily tak to je na nic
...napoj normalne + na + a - na - a mas pokoj a to druhe auto nastartujte normalne a moze aj pri tom popridavat plynom paru krat a skusaj pocas toho startovat ty tak o 2 minuty na to
Napsal: pát lis 07, 2008 08:12
od stefan
Keď ti pri tom cvakaní pozhasnú kontroly na palubovke tak to je baterka.
Keď ti nepozhasnu, tak to je zlý spínač na štartéry, príp. prívod napätia na štartér.
Napsal: pát lis 07, 2008 10:05
od marabu68
Dakujem, za vasu pomoc!
sused sa bal o svoje auto a preto chcel postupovat podla prirucky. a tam bol ten mnou popisany postup s kablami.
kupil som nabijacku taku lacnu (400sk) ASSAAR 11A s rychlim a pomalim nabijanim a ampermetrom. na zaciatku vyskocil a drzala sa rucicka na 10A a potom postupne klesala az kym rano (po 14h) klesla na 3A. tak som ju odpojil
a vpohode nastartoval. previezol som sa trosku pre istotu. potom vypol a v pohode zase nastartovalo.
VDAKA za pomoc!!!!
Napsal: pát lis 07, 2008 10:39
od stefan
Len aby ti naštartovalo aj zajtra ráno. Momentálne bohužiaľ rieším
rovnaký problém. Čo stojí nová baterka ? 2000 SKK ???
Napsal: pát lis 07, 2008 15:13
od martinko
no ja som kupoval min. rok v decembri 55Ah za 1900 mi ponukal nejaku Magnet, ale zobral som Akumu za cca 2700...
inak s tym nabijanim , neviem ci Ti ta baterka este dlho vydrzi ked to na zaciatku drzalo na tych 10A a kleslo to len na 3A...
Napsal: sob lis 08, 2008 12:41
od marabu68
co to teda znamena ze rucucicka ampermetru neklesla (nenechal som ju klesnut) pod 3A? nie je baterka uplne dobyta?!
ja som ju nechcel nechcat velmi dlhsie (pisali 8-12h) na nabijacke bo som ju nechcel "prebit" (ja som uz nabijal 14h). a ani nevedel som kedy je baterka nabita.
ako viem z ampermetra ze e uz nabita baterka?
mam ju teda este raz vybrat a dobit ju?!
auto ju nedobije na maximum?
co ja som sa pozeral tak boschka S5 55A stala 2800sk. podobnu (5DN) mam teraz v aute.
Napsal: pon lis 10, 2008 19:36
od Arendal
Mno, ja jsem v kvetnu taky nenastartoval, tak jsem kupil novou baterku, nabijecku a pohoda, no a nakonec jsem si vsiml ze me v palubovce cosi sviti, ale nebylo to baterkou, ale blbym zapojenim alarmu co me vybijel baterku.
A bylo po problemu. Teda skoro, ted me stara strasi doma (teda stara baterka
)
Napsal: úte lis 11, 2008 08:29
od stefan
Takže už mám novú baterku, VARTA BLUE 60Ah, štartovací
prúd 510A, cena 2390 SKK.
Stará baterka má v kľudovom stave cca 10V - t.j. pravdepodobne
je skratovaný jeden článok. K tomu nabíjaniu pri napojení na nabíjačku
musí správna batéria brať nejaký prúd (6 A - podľa nabíjkacieho napätia
a stavu vybytia batérie a tento nabíjací prúd musí postupne klesať na
cca. 2A - nabitá batéria).
Napsal: úte lis 11, 2008 09:58
od Hynek
stefan má "skoro" pravdu. Nabíjecí proud olověného akumulátoru nesmí překročit 1/10 proudu, uvedeného jako celkovou hodnotu Ah. To je, jak stefan správně uvádí maximálně 6A na akumulátoru 60Ah. Při zapojení hodně vybitého akumulátoru , se může tato hodnota na dobu max. 15 minut trochu i zvýšit.
Nabitý akumulátor signalizuje nabíjecí proud tím, že po době nabíjení , asi osmi hodin , již neklesá. Není pravda, že musí být 2A!!! Tato hodnota se může výrazně měnit a ovlivňuje ji stav akumulátoru a hlavně výstupní napětí nabíječky.Pokud neteče žádný proud,může to signalizovat neúplně nabití a nedostatečné napětí nabíječky.
Princip nabíjení spočívá v tom, že zpočátku nabíjení je napětí nabíječky vyšší než v akumulátoru, teče velký proud. Potom se napětí akumulátoru zvýší a tím se sníží nabíjecí proud. Je-li napětí akumulátoru vyšší než napětí na svorkách nabíječky , neteče proud žádný.
Nejlépe je použít nabíječky s možností regulace proudu.
Elektrolyt v akumulátoru musí "vřít" a -pól se barví do šeda.Akumulátor je nabitý.
Napsal: pát lis 14, 2008 18:27
od marabu68
vdaka! vdaka za radu a pomoc!
este raz!
Napsal: sob lis 22, 2008 22:21
od tuto
Hynek píše:stefan má "skoro" pravdu. Nabíjecí proud olověného akumulátoru nesmí překročit 1/10 proudu, uvedeného jako celkovou hodnotu Ah. To je, jak stefan správně uvádí maximálně 6A na akumulátoru 60Ah. Při zapojení hodně vybitého akumulátoru , se může tato hodnota na dobu max. 15 minut trochu i zvýšit.
Nabitý akumulátor signalizuje nabíjecí proud tím, že po době nabíjení , asi osmi hodin , již neklesá. Není pravda, že musí být 2A!!! Tato hodnota se může výrazně měnit a ovlivňuje ji stav akumulátoru a hlavně výstupní napětí nabíječky.Pokud neteče žádný proud,může to signalizovat neúplně nabití a nedostatečné napětí nabíječky.
Princip nabíjení spočívá v tom, že zpočátku nabíjení je napětí nabíječky vyšší než v akumulátoru, teče velký proud. Potom se napětí akumulátoru zvýší a tím se sníží nabíjecí proud. Je-li napětí akumulátoru vyšší než napětí na svorkách nabíječky , neteče proud žádný.
Nejlépe je použít nabíječky s možností regulace proudu.
Elektrolyt v akumulátoru musí "vřít" a -pól se barví do šeda.Akumulátor je nabitý.
akumulator by sa mal nabijat prudom max. 1/10 nominalnej kapacity akumulatora aby akumulator nevrel. ak akumulator vrie prehrieva sa a mozu sa zdeformovat dosky a aku ide do srotu.
Dobry akumulator by mal byt po 10 hodinach nabity(zmeras elektrolyt,ak ma spravnu hustotu ak si dobre pamatam tak 1,28g/cm3 tak je na 100% nabity) ak nemas hustomer tak tak nabijaci prud po 10 hod. ti zhruba povie v akom stave je akumulator mal by byt 0 A(cisto teoreticky)ale u dobreho akumulatora sa pohybuje blizko tejto hodnoty. Dobry akumulator ma maly vnutorny odpor a jeho samovybijaci prud je maly(niektory vyrobcovia uvadzaju ze novy akumulator mimo auta strati za mesiac asi 1/10 svojej kapacity preto je potrebne akumulator dobijat aj ked nie je v zatazovany).
Takze ak sa po viac ako po 10 hodinach pohybuje nabijaci prud okolo spominanych 2 amper tak zubata je nablizku a caka.
Samozrejme ze ked akumulator nabijas v aute tak si musis overit ci nejaky prud netecie aj do niektoreho spotrebica ci uz normalne alebo v pripade poruchy
to je asi tak vsetko ak sa nemylim.