Stránka 1 z 1

Prasknutie v naprave

Napsal: stř říj 29, 2008 21:10
od Dark69
Ked cuvam a mam vytocene kolesa v momente ked sa pohnem nieco tam klepne alebo praskne neviem ako to definovat v prednej naprave asi zo pravej strany...co to moze byt ? mam jedno tusenie ale necham sa najprv potesit od vas...podotykam vsetky capy menene a stabilizatory dobre dotiahnute asi su ok..tak piste nech cim skor zoberem kladivo a trochu si na nej vylejem zlost :lol: mna uz slahne :twisted: :evil:

Napsal: stř říj 29, 2008 21:14
od mravco
Homokinetický kloub. Možná je opotřebovaný věkem nebo je opotřebovaný kvůli prasklé manžetě na poloose a vniknutí nečistot.

Napsal: stř říj 29, 2008 21:24
od Franta P.
Mě při plnym rejdu taky něco praska. ale už sem si zvykl.

Napsal: čtv říj 30, 2008 15:09
od Dark69
Jindrich75 píše:Homokinetický kloub. Možná je opotřebovaný věkem nebo je opotřebovaný kvůli prasklé manžetě na poloose a vniknutí nečistot.
tak presne s tym som pocital...manzety su tam ok....nieje este ina moznost co to moze byt? nechce sa mi menit homoša

Napsal: čtv říj 30, 2008 17:03
od mravco
Dark69 píše:
Jindrich75 píše:Homokinetický kloub. Možná je opotřebovaný věkem nebo je opotřebovaný kvůli prasklé manžetě na poloose a vniknutí nečistot.
tak presne s tym som pocital...manzety su tam ok....nieje este ina moznost co to moze byt? nechce sa mi menit homoša
Ještě by to mohlo být vrchní uložení pružiny. Je tam taková miska, která když už je hodně rezavá, tak povolí, pružina se opře do podběhu a při zatáčení přeskakuje, protože už se vlastně netočí na tom ložisku, na kterém se otáčí celý person, ale to by dělalo i při jízdě dopředu a i při zatáčení na místě, takže bych to spíš viděl na ten kloub.

Výměna není zase tak složitá a v podstatě je s tím míň práce, než kdyby jsi měl měnit tu misku, protože to by jsi musel vytáhnout celý person. Tady stačí povolit tu velkou matku na poloose (musí tam ale zatím zůstat), zvednout auto, sundat kolo, vyrazit spodní kulový čep (s trochou štěstí kulový čep řízení může zůstat), vytrhnou poloosu z převodovky, sundat tu velkou matku a poloosa i s kloubem je venku.

Předpokládám, že by tam mohla pasovat celá poloosa z Kadetta 1.4 nebo 1.6 (tedy, pokud tam máš 1.5 motor), která se dá sehnat z vrakoviště tak za 500,-, ale to si nejsem jistej. Chtělo by to si jí vzít sebou a porovnat. V každám případě by jsi si tak ušetřil práci s rozebíráním toho kloubu.

EDIT: teď koukám, že tam máš 1.5 motor, ale 16V, tak tam možná bude taková, jako mají Kadetty 1.8 a 2.0. Ty jsou o dost silnější. Rozdíl je vidět na první pohled.

Re: Prasknutie v naprave

Napsal: pát lis 07, 2008 10:34
od BAesperko
Dark69 píše:Ked cuvam a mam vytocene kolesa v momente ked sa pohnem nieco tam klepne alebo praskne neviem ako to definovat v prednej naprave asi zo pravej strany...co to moze byt ? mam jedno tusenie ale necham sa najprv potesit od vas...podotykam vsetky capy menene a stabilizatory dobre dotiahnute asi su ok..tak piste nech cim skor zoberem kladivo a trochu si na nej vylejem zlost :lol: mna uz slahne :twisted: :evil:

Ahojky to semé praskání mám na nesíí taky..Ale u mě to dělá stabilizátor...Je nějaký pokřévaný chytá při rozjezdu a při větí do dir..nebo vzatáčkách o tlumiš....Potom co vím může to dělat horní uložení tlumiče..sou tam ložiska a ty se mužou vysipat.... :DTy...Franto..já se pokouším na ty rany zviknout už půl roku a nejdeto.... :lol:

Re: Prasknutie v naprave

Napsal: ned bře 07, 2010 10:32
od Dark69
Ak chcem vybrat poloos z prevodovky, tak je to ako u favorita ten isty system? Iba odpojim manzetu a vytiahnem poloos? a na jej konci budu tie kolecka 3.

Re: Prasknutie v naprave

Napsal: ned bře 07, 2010 12:37
od Serpico
...možná zbytečně sem píši ale zkus uložení převodky - posilovače řízení je na čtyřech šroubech se silentblokem a taky se pozorně podívej na stěnu kabiny ( pod krycím odhlučněním ), ...no setkal jsem s prasklou stěnou u souseda na 16V a u sebe se špatně uloženou gumou - silentblokem na levé straně ve směru jízdy a tam se blbě mění i dělá, chce to stojanový zvedák a pozorně se dívat...