lambda
Napsal: čtv říj 23, 2008 11:54
Ahoj. Mám problém so spotrebou na NUBIRE II. 1,6/16V r.v. 2001 na benzíne (cca 12l) aj, keď väčšinou jazdím na LPG, kde spotreba je cca 10l. Urobil som si prípravok na meranie signálu z LAMBDY (našiel som to na opláckom fóre) a zistil som, že na voľnobehu sa napätie mení v rozsahu od cca 0,2 do 0,9 V, čo je v normále. Problém však je pri vyšších otáčkach (1500, 2000 aj 3000), kde mi to signalizuje bohatú zmes (napätie zostane stáť na cca 0,9 V). Lamda sonda je nová (v poradí tretia) a chová sa rovnako ako pôvodná (prvá), ktorá mala cca 55000 km. Druhá LAMBDA odišla po cca 20000 km. Z tohto usudzujem, že problém nie je v LAMBDE, ale možno v nejakom čidle a pod. Na LPG sa signál z LAMBDY chová takmer rovnako ako pri benzíne. Auto má iba 70500 km a neboli ešte menené káble ku sviečkam a ani nebol čistený krokový motorček. Ale nemyslím si, že by to bolo tým. V najhoršom prípade pôjdem do servisu. Za rady vopred ďakujem.
Ešte sa spýtam čo je to za čidlo, ktoré je umiestnené na saní vpravo na boku pri pohľade zhora na motor. Je tam konektor s dvoma vodičmi a keď som ho odpojil, tak som nezbadal žiadnu zmenu. Nemáte niekto náhodou popis pinov konektoru riadiacej jednotky motora pre Nubiru II, 1,6 16V, r.v. 10/2001 ? Na jednotlivých pinoch by sa ľahšie merali čidlá, aspoň tie odporové či sú v poriadku.
Ešte sa spýtam čo je to za čidlo, ktoré je umiestnené na saní vpravo na boku pri pohľade zhora na motor. Je tam konektor s dvoma vodičmi a keď som ho odpojil, tak som nezbadal žiadnu zmenu. Nemáte niekto náhodou popis pinov konektoru riadiacej jednotky motora pre Nubiru II, 1,6 16V, r.v. 10/2001 ? Na jednotlivých pinoch by sa ľahšie merali čidlá, aspoň tie odporové či sú v poriadku.