Stránka 1 z 1
Zadní brzdy
Napsal: ned říj 19, 2008 20:43
od tou
Ahoj lidi, jelikož jsem se stal servismenem manželčinýho MATIZE potřeboval bych trochu píchnout. Máme zaseklý pravý zadní kolo. Před nedávnem to vyřešilo pár dobře mířených ran kladivem do bubnu. Tentokrát ne. Může někdo poradit.
Napsal: ned říj 19, 2008 21:30
od Mikeš
Vem si ještě větší kladivo a zmlať to vší silou
...........dělám si srandu.
Sundej buben a uvidíš kde je zrada.Zaseklej pístek ve válečku,přirezlé lanko....Jak říkám,zhoď buben
(i když v tomto případě to asi nepůjde zrovna lehce
)
Napsal: ned říj 19, 2008 22:26
od tou
Tak jó, pustim se do toho. Dík. Jo příště taky přidám fotku. Myslím že se bude líbit.
Napsal: ned říj 19, 2008 22:51
od Telekom [Bot]
Jestli to bude fotka manželky, tak se nejspíš líbit bude, jestli to bude fotka Matize, tak by to musel být moc nóbl Matiz, aby se fotka líbila
.
Napsal: pon říj 20, 2008 07:54
od Tomáš
Jen je blbý , že zároveň se sundáním bubnu budeš muset udělat i ložiska , nebo alespoň pořádně vyprat v naftě a důkladně promazat , ale zadní gufero budeš muset dát nový .....
Napsal: pon říj 20, 2008 19:42
od Ondras
Tomáš píše:Jen je blbý , že zároveň se sundáním bubnu budeš muset udělat i ložiska , nebo alespoň pořádně vyprat v naftě a důkladně promazat , ale zadní gufero budeš muset dát nový .....
Proč? Do bubnů jsem Matesovi lezl několikrát a ložiska jsem jen přetáhnul hadrem a lehce máznul vazelinou. Nic jsem neměnil ani nepral. Od poslední výměny zadních ložisek teď má přes 40kkm a do bubnů se lezlo minimálně 3x (naposledy 2 měsíce dozadu, kdy jsem na svému bývalému Matesovi měnil pakny).
Napsal: pon říj 20, 2008 21:14
od tou
Čau lidi.Tak za prvé, pokus s tím obrázkem. Za druhý, manželku příště, nadala by mi do kuplířů. A za třetí, zkuste mi někdo říct jestli ten buben vůbec sundám a popřípadě jak, když s ním nehnu ani párem volů. Teda zatím jsem na to byl sám.
Napsal: pon říj 20, 2008 21:54
od V.Brousek
Určitě sundat jde. Chce to trpělivost, opatrnost. V prvé řadě povolit ruční brzdu a pokud se kolo točí, buben dolů půjde. Povolit šrouby kola a zvednout auto a řádně zajistit proti pádu ze zvedáku, tj, podložit dalším zvedákem,špalkem - no prostě co je po ruce. Tuto část zajištění vozu nepodcenit, ošklivé úrazy pádem vozu ze zvedáku.
Sundat krycí středový klobouček bubnu, vyndat závlačku matky a matku povolit. Pokud se dostaneš a sem, máš tu lehčí část hotovou. Nyní nastává ta druhá část, trochu horší. Poklepem ( trpělivě po obvodě bubnu ) , nikam nespěchat, odrazit buben směrem k sobě. Pokud se ti to povede aspoň kousek a uvidíš čelisti máš vyhráno. Uvolněná ložiska umožní bubnem kývat trochu do strany, možná bude drhnout hrana na bubnu, ale jde to.
Pokud se ti tato fáze nepodaří ani o milimetr, budeš muset povolit na zadní straně brzdový váleček.
Nevím jak jsi zdatný opravář, ale na chodníku bych to nedoporučoval dělat.
Re: Zadní brzdy
Napsal: pon říj 20, 2008 22:00
od V.Brousek
OTRIS píše:Ahoj lidi, jelikož jsem se stal servismenem manželčinýho MATIZE potřeboval bych trochu píchnout. Máme zaseklý pravý zadní kolo. Před nedávnem to vyřešilo pár dobře mířených ran kladivem do bubnu. Tentokrát ne. Může někdo poradit.
Tak takový postup nechápu - asi nemáš k autům ten správný přístup a za servismana bych tě nechtěl.
Napsal: úte říj 21, 2008 07:07
od Tomáš
Ondras píše:Tomáš píše:Jen je blbý , že zároveň se sundáním bubnu budeš muset udělat i ložiska , nebo alespoň pořádně vyprat v naftě a důkladně promazat , ale zadní gufero budeš muset dát nový .....
Proč? Do bubnů jsem Matesovi lezl několikrát a ložiska jsem jen přetáhnul hadrem a lehce máznul vazelinou. Nic jsem neměnil ani nepral. Od poslední výměny zadních ložisek teď má přes 40kkm a do bubnů se lezlo minimálně 3x (naposledy 2 měsíce dozadu, kdy jsem na svému bývalému Matesovi měnil pakny).
No , já jsem hold pečlivka , když už tak pořádně , ale do bubnů jsem u matize ještě nelez , překvapuje mě , že jsi tam byl už tolikrát ......
Napsal: úte říj 21, 2008 13:09
od Ondras
Tomáš píše:překvapuje mě , že jsi tam byl už tolikrát ......
No 1x ze zvědavosti jsem jen nakouknul kdysi, 1x se v cca 100kkm stáčely bubny (podezření na ovalitu), 2x jsem měnil pakny v cca 115 a 135kkm - holt druhovýroba je na prd a majitelka brzdy nepoužívá, ale jen zahřívá, takže zatuhlé válečky a na náběhové hraně ošmajdané pakny. 1x jsem tam lezl u bráchy, protože ho vyrazili z STK za nerovnoměrné brždění vzadu. Stačilo rozhýbat váleček.
Napsal: úte říj 21, 2008 21:52
od tou
Tak jó chlapi, bubny jsou dole. Zas to tak strašný nebylo. Vo to horší tobylo vevnitř. Pouze na jedný pakně bylo obložení. Ostatní se ňák sloupli tak jsem dneska objednal nový. Nebo to necháváte lepit? V každým případě dík za morální podporu. Snad to dám správně dohromady. V opačným případě se ozvu.
Napsal: úte říj 21, 2008 22:51
od Ondras
Nelepit. Koupit v Krči. Hodně štěstí při skládání. Něco jsem se nanadával. A měl chuť přimět toho vola, co vymyslel montovat v dnešní době na auta bubny, měnit týden v kuse pakny. Krom paken objednej i čepy. Korunová položka. Ty původní bývají dost orezlé.
btw. nechápete někdo, proč se ty bubny dávají? Konstrukčně mnohem komplikovanější, výrobně počítám dražší a výkonostně diskutabilní vůči kotoučům.