Stránka 1 z 2
Pojištění podle počtu ujetých km
Napsal: sob říj 04, 2008 17:13
od Telekom [Bot]
Rakouská pojišťovna UNIQA nabízí od listopadu loňského roku pojištění aut (POV) podle počtu ujetých km, povídání o tom, jak to funguje, je v
článku na Měšci.
Česká UNIQA uvažuje, že by v blízké budoucnosti nabídla něco podobného. Co vy na to, zdá se vám to jako dobrý nápad nebo blbost, o kterou nebude zájem?
pokec
Napsal: sob říj 04, 2008 18:27
od Serpico
...hmmm to je zajímavý a řekněme spravedlivější přístup...
Mějte se fajn
Napsal: sob říj 04, 2008 18:49
od V.Brousek
Nejsem příznivcem tohoto nápadu.
Napsal: ned říj 05, 2008 01:04
od Topol
Pěkný den
Dal jsem sice spíše ne ale na druhou stranu by to nemuselo být špatný. Ale podle mě když už do toho tahaj kilometry tak by to mělo asi být vztah km a nehody .Jinak jako "černá skříňka " v autě už se tady o tom psalo a to je ve své podstatě dobrý nápad ! Nechci to víc rozebírat ale nesměla by být odpojitelná něco jak letadlo ! Byla by to i pomoc policii aby řešení nehody bylo transparentní ohledně viny.
Ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: ned říj 05, 2008 07:33
od Krtek
Zajímavý to je. Ale nejradši bych viděl povinný růčo fakt podle nehod. Ideálně bych to viděl tak že základ by byl třeba 5 tis kč ročně na jakýmkoliv auto, řidiče, kaj a nevim co. Každej rok bez nehody by klesala cena o 500 Kč až na minimum, řekněme 2 tis kč. Ale za každou nehodu by se příští rok zvedala cena o 2 tisíce. To bych viděl jako nejspravedlivější
pokec
Napsal: ned říj 05, 2008 10:23
od Serpico
...hmm překvapuje mi celkem Váš přístup v hlasování...
nesporné klady lepší vyhodnocení případných nehod a určení viníka, oznámení nehody při ztrátě vědomí...
nejspíš i krádeže vozidel - nahlášení pinu ( nebo i jiný způsob... )
k proběhu vozidla v km - četnost jízd a délka v km určuje svým způsobem dobu v provozu a tedy možnost rizika nehody...
na druhou stranu námitku Topola by to mohlo řešit - větší proběh km bez nehod a následná bonifikace ( a to daleko spravedlivější nežli roky bez nehody a s 20tis. km na tachometru, a hlavně identifikace řidiče - všechny pojistky se dosud vztahují na auto nikoli na řidiče, teď to ovšem rozvádím, to tam nebylo, ale lze to předpokládat dalším vývojem...
Ale nakonec, každý má svůj názor a tak se mějte fajn
Napsal: ned říj 05, 2008 11:53
od Telekom [Bot]
Ten rakouský systém rozlišuje i jízdu po různých typech komunikace, kdo jezdí víc po dálnicích, má pojištění levnější, protože podle statistik mají prokázáno, že na rakouských dálnicích je menší procento nehod než na ostatních komunikacích (u nás by za jízdu po D1 nejspíš musela být výrazná přirážka
).
Napsal: sob říj 25, 2008 23:48
od kesko
hmm v kazdom pripade znie to zaujimavo, u nas je malo km kvalitnych dialnic len dat lacnejsiu poistku tym co jazdia malo alebo jazdia vela? zaujimava debata, mohla by sa dalej rozvinut
Napsal: ned říj 26, 2008 20:31
od Richard
Já bych spiš byl pro poviné pojištění řidiče a ne auta. A mělo by být jedno s čím právě jede......
Napsal: ned říj 26, 2008 20:34
od Krtek
Přesně ! To už mně taky párkrát napadlo. Když je někdo idiot, bude bopurat a dělat ostatním škodu i na babetě a rozumněj ukočíruje trambus jako škodovku. Tim by i zmizelo přihlašování aut na důchodce na vesnici, mordování Mercedesů Matesama atd atd
Napsal: ned říj 26, 2008 23:04
od Telekom [Bot]
Richard píše:Já bych spiš byl pro poviné pojištění řidiče a ne auta. A mělo by být jedno s čím právě jede......
Jo, to by bylo fakt dobrý... Zvlášť když si vzpomenu, jak je občas někde bouračka a nikdo neví, kdo řídil
.
Napsal: ned říj 26, 2008 23:17
od Marek Petružela
A bude hůř,až nehody budou řešit pojišťovny a né policie.Pak nebude viník žádný.
Napsal: pon říj 27, 2008 09:34
od kasma
Dali ste sem dobru temu... Len neviem ci som to pochopil spravne,ma to byt za najazdene km, ktopre odjazdil vodic alebo za kilometre, ktore ma najazdene auto???
Lebo ak u vodica, tak neviem ako by sa to dalo ustrazit, kto kolko najazdi...
Alebo ak sa to tyka toho kolko ma auto najazdenych kilometrov, tak je to "dvoj-sečná zbraň". Ako tu pisete ak ma auto najazdenych vela km, tak sa to moze posudzovat, ze je to auto uz opotrebovane a hrozi riziko nehody a vtedy nato budu doplacat ludia,ktory
nemaju na lepsie auto. Alebo sa to moze posudzovat tak, ze na jazdenych autach budu vyhodnejsie poistky ako na novych ekologickych autach, ktore maju v porovnani s autami starymi nizsiu spotrebu, produkciu spalín, vyssiu bezpecnost, kopa elektroniky a pod...
Alebo pocet najazdenych kilometrov na starom aute zabezpeci cerstvemu vodicovi lepsiu poistku???
Moj nazor je, ze v akomkolvek podani to bude vzdy pre jednu stranu nespravodlive.
tiez by sa podla mna nemali posudzovat ani znacky aut... pacilo by sa mi jazdit na "medaku", ale nemam na to...
Napsal: pon říj 27, 2008 21:07
od Telekom [Bot]
kasma píše:Len neviem ci som to pochopil spravne,ma to byt za najazdene km, ktopre odjazdil vodic alebo za kilometre, ktore ma najazdene auto???
Není to za kilometre, ktore ma auto najazdene, ale za tie, ktore najezdi
.
Jednoduše řečeno: U vidláka, který najede ročně pár tisíc km v okolí rodné vísky, je menší pravděpodobnost nehody než u někoho, kdo toho najezdí spoustu ve městě, tudíž vidlák bude platit menší pojistné (a tedy zájem o tento druh pojištění bude zejména mezi vidláky, případně mezi staršími lidmi, kteří už toho moc nenajezdí, ale zase ocení třeba možnost v případě potřeby si zavolat čudlíkem v autě pomoc).
Napsal: úte říj 28, 2008 10:24
od kasma
docent... dakujem za vysvetlenie
ale aj tak nesuhlasim, lebo aj tak je to somarina...
Podla mna ten vidlak co v aute sedi tri krat /Velka noc, Dusicky, Vianoce/ v roku skor sposobi nehodu ako ten co jazdi kazdy den, ved to aj clovek vidi ako jazdia tam kde je 90-siatka, tam ide bezpecne 50 km/h
a potom je z neho najrychlejsie auto na ceste, lebo je na čele každej kolóny
A niektorý dôchodcovia nalapení nosom na čelnom skle??? praveze ten by mal mat na auto aj zbrojny preukaz
/česť výnimkám, žiaľ je ich veľmi málo
/