Stránka 1 z 1

kvalt-páka

Napsal: čtv říj 02, 2008 18:10
od PETER NOGA
Ahoj.Chcem sa opýtať či sa dá nejak doladiť radenie rýchlostí,pretože ked radím tak cítim taký mierny odpor.Na škodovke viem,že sa dá nastaviť kulisa. Dá sa aj na Lanose?Alebo to budú synchrony? Dúfam že nie. Ahojte a díky za odpovede.

Re: kvalt-páka

Napsal: čtv led 15, 2009 00:21
od maiki1
přidávám se taky k otázce, jestli je tady někdo zkušený a´t poradí, mám taktéž problémy jak se po našemu říká s šaltr-pákou a zajímá mě ta kulisa řazení...jde nastavit? popř. kolik stojí výměna/oprava?...v hlouby duše doufám, že už v tom nejedou synchrony, to by se mi nechtělo spravovat :?

Re: kvalt-páka

Napsal: čtv led 15, 2009 21:44
od Igi
Nastavit sa to dá, ale ci to pomoze....

Zaradit neutrál, povolit sroub objímky radiacej tyce rychl.stupnov (v priestore motora). Hore na prevodovke je plastová záslepka nastavovacieho otvoru (záslepka je z boku) záslepku vybrat a zasunút otácaním 5mm tycku (cca 2cm), ak by to neslo, tak treba trosku zatlacit na kulisu riadenia. Potom treba dat dole koženkový kryt páky, na páke je na lavej strane taký výstupok s 5mm dierou, rovnká diera je na kosi rad.páky. Páku treba dat tak, aby sa diery prekryli a páku zaistit v tejto polohe 5mm tyckou. Potom zatiahnut sroub objímky rad.tyce. Vybrat 5mm tycky, vyskúsat, ak nepomohlo prípadne sa to zhorsilo :mrgreen: , tak opakovat.

Igor

Re: kvalt-páka

Napsal: pát led 16, 2009 22:16
od palikx
jo nastavit se da ale spis to je vuli v mechanismu razeni.
budto se musi vymenit nebo se da vule zmensit pridanim podlozek nebo novych futer.
nekde v nubira sekci je popis.

Re: kvalt-páka

Napsal: sob led 17, 2009 23:18
od Igi
palikx nevies ci sa dá samostatne zohnat taký plastový krúzok co je v páke, v tom klbe?
dal som tam novú vazelínu a pekne sa mi ten kruzok vydrolil :?

Re: kvalt-páka

Napsal: ned led 18, 2009 19:15
od palikx
prosim te pravdepodobne nejde.kdysi jsmee shaneli a dostali jsme celou kulisu razeni-teda pokud myslis to aute.
klouby na prevodovce objednat jdou.

Re: kvalt-páka

Napsal: ned led 18, 2009 22:10
od Igi
áno, mylsím to v aute. dával som tam speciálnu jemnú (a dost drahú) vazelinú na bike, a nakoniec sa to za mesiac vystrúhalo viac, nez za 9 rokov pouzívania. :(

Mozno by si mi vedel poradit - niekedy mi nejde zaradit 1-ka, neskrká o zuby, ale nieco kladie odpor, akoby plast, proste nie je to kov na kov. Hlavne kým je to studené, niekdy ju tam narvem az na 3-4 pokus a niekedy je tam hned.

Ked som to skusal nastavit, tak to trochu pomohlo, ale nie moc.


Igor

Re: kvalt-páka

Napsal: úte led 20, 2009 22:04
od megajvr
Zkus se ještě podívat do motorového prostoru mezi převodovkou a stěnou oddělující kabinu od motoru. Je tam pákový mechanismus, který přenáší pohyb z řadící páky do převodovky. Většinou se tam vydřou pouzdra a řazení jde ztuha :( Jo a na tu kulisu (vedle tebe) jsem použil průhlednou silikonovou vazelínu a mám to vyzkoušené-je to super :lol:

Re: kvalt-páka

Napsal: stř led 21, 2009 20:08
od Igi
Pákový mechanizmus som pozeral, ale ci sú vydrané púzdra si netrúfam zistit. Ked uvolním objímku na oske od kvaltpáky, tak celý ten mechanizmus sa sám posunie do jednej strany, mám pocit, ze ho tam tlací nejaká pruzina. Ked som doladil radenie tým vyssie opísaným postupom, tak radenie islo hodne ztuha a docasne sa zlepsilo aj radenie 1-ky. Po 2-3 dnoch 1-ka blbla zase a rýchlosti som radil jak drevorubac :D. Takze som to dal naspat, 1-ka blbne rovnako (hlavne ak je pod 0°C), ale zvysok ide aspon lahko.

Ja som pouzil vazelínu na MTB odpruzené vidlice, dost jemná, tuhne az pri znacne nízkej teplote. Ked som to po case opat pozrel, tak so nechápal, odkial sa tam zobrali tie cierne struzliny. Ked som zistil o co ide (vydrolená guma spojená tou fajnou vazelínou) a zbadal volu v tom kruzku, skoro ma je.... :twisted:

Re: kvalt-páka

Napsal: čtv led 22, 2009 07:05
od megajvr
Vyfoť ten mechanismu řazení (hebla v mot. prostoru) a přidej k příspěvku 8) Uvidíme co dál :lol:

Re: kvalt-páka

Napsal: čtv led 22, 2009 19:52
od palikx
no poradit nevim ale neni tam nic do ceho by to mohlo narazet maximalne se to cele krizi jak je tam ta vule a nebo problem v tuhem oleji v prevodovce.
ten mechanismus tam netlaci pruzina ale jeho hmotnost a momentalni pozice.
to ze se to vydrelo je divne.

Re: kvalt-páka

Napsal: pon dub 13, 2009 11:17
od maiki1
tak jak jsem se tady předtím vyptávala na řazení...už vím čím to bylo :roll: , musel být vychozený čep od řadící tyče, jelikož před týdnem se mi ulomil úplně po cestě domů a to jsem měla štěstí, že jsem stihla zařadit ještě jedničku, takže sem těch 10km nakonec dojela až do servisu...nikdy více toťto -P :evil: