Stránka 1 z 1

Nastartování motoru v diagnostickém režimu

Napsal: čtv zář 25, 2008 11:03
od sjen
Zdravím,
nezkoušel jste někdo nastartovat motor se zkratovanými piny A-B diagnostického konektoru ALDL???
Při zapnutí zapalování v tomto režimu dojde k vyblikání chybových kódů, ale pokud se motor nastartuje, má údajně kontrolka motoru blikat podle funkce lambda regulace, jak je uvedeno v článku http://www.kadett.cz/technika/smes.htm
U mého Lanose 1.5, motor A15SMS, při zapnutí zapalování v diag. režimu dojde k SEPNUTÍ VENTILÁTORU CHLAZENÍ, i když je motor studený. Vyblikání kódů přitom funguje normálně-pouze kód 12, což je OK.
Nevím, jestli je to standartní chování, proto jsem se nepokoušel motor startovat.
Protože na můj dotaz v příspěvku "Kontrola bohatosti směsi" na stejné téma zatím nikdo nereagoval, prosím o reakci kohokoliv, kdo má s tímto problémem jakoukoli zkušenost.
Díky,
Pepa B

Napsal: čtv zář 25, 2008 18:25
od martinko
zdar... ja som tu diagnostiku skusal... tiez sa rozbehol ventilator pri vypnutom motore... je to normalne... ale po nastartovani to nerobilo nic- ziadne blikanie ale moze to byt tym ze moja lambda uz neni medzi zivymi :lol:

Napsal: čtv zář 25, 2008 18:44
od JRD McLAREN
no ..
a kedze ALDL je protokol ktory nema nijake "presne vymedzene standarty"..
moze sa kazdy system chovat inak...

a tvoj prispevok som sice necital ..
ale zaujimalo by ma, preco xesh zistit bohatost zmesy..

Napsal: čtv zář 25, 2008 23:59
od sjen
Možná jsem se nevyjádřil přesně, nejde ani tak o bohatost směsi, ale o elegantně jednoduchou metodu kontroly lambda smyčky, pokud ovšem funguje tak jak je uvedeno v citovaném článku.
Chtěl jsem začít něčím jednoduchým při hledání příčin vysoké spotřeby.

Napsal: pát zář 26, 2008 13:23
od JRD McLAREN
vysoka spotreba = ??? L/100km ..??

hlavne napish typ motoru ...
jazda len mesto, len okresky.. (ale kedze PRAHA, taq asi 99% mesto)

Napsal: pát zář 26, 2008 14:10
od sjen
Typ motoru jsem uváděl, je to A15SMS, 1.5 a jezdím po Praze za 9-10 l/100 km, styl jízdy velmi mírný. Lambda asi měněná nebyla nikdy, tachometr 135 000 km, skutečné kilometry nevím.
Dříve Hyundai Accent 1.6, najeto 240 000 km, po Praze stejným stylem za 7.5 l/100 km.

Napsal: pát zář 26, 2008 15:01
od JRD McLAREN
Cize 16Ventil ..ze...

ja mam taku istu spotrebu po BA..
u 16Ventilu je to "norma"..

a obcas tomu pomoze vyresetovat riadiacku..a prebehnut..
trochu prevetrat pavuciny na ventiloch.. ja jazdim okolo 3500ot/min.

nijakm vyblikavanim Lamdu nezisitsh pokial dava aspon "neaky signal"..
jedine Voltmetrom sa to da odhalit... (na to si pozri archiv / Nexia / ESPERO )
ci kde som to pisal..

Diagnostika prepojením A,B na ALDL

Napsal: ned zář 28, 2008 21:01
od vinci
Prosím ak niekto máte pre tabuľku kódov ktoré vybliká kontrolka motora pre Lanos 1,5 r.1999. Mne to vybliká 12-ku. Ďakujem.

Napsal: pon zář 29, 2008 09:21
od sjen
Tak definitivně pro všechny:

1/ Pro Daewoo Lanos s ALDL uvedená metoda nefunguje, při zapnutí zapalování kontrolka vybliká chybové kódy, ale po nastartování se neděje nic.
2/ Tabulku chybových kódů lze nalézt v knize "Daewoo Lanos-jak na to", nebo třeba tady https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... highlight=