Stránka 1 z 4

poskakovanie, dusenie, check engine ....

Napsal: pát zář 19, 2008 21:08
od lebros
Zdravim vsetkych na fore. Matiza mam od maja tohoto roku. Rok vyroby 98, inak v perfektnom stave, bol garazovany , najzadenych 60 000 km, vyborna cena, vyzera ako novy. Prvych 3000 km bolo absolutne v poriadku. Vsetky problemy pravdepodobne zacali natankovanim na Slovnafte (aj ked teraz to vyzera ze su v tom nakoniec nevinne a bola to obrovska nahoda) Takze po natankovani na pumpe zacalo prve poskakovanie, zo zaciatku len chvilkami neskor cim dalej castejsie. (este musim pripomenut ze som totalny auto laik :) Nasledoval servis vymena oleja , palivoveho filtra , vzduchoveho filtra a sviecok, problemy pokracovali dalej asi po 30 dobrych km. Natankovanie na shellke , auto zase islo dobre, cca 200 km. Pred asi tyzdnom vsak nastali obrovske problemy, pri nastartovani ma divny zvuk, klepoce, otacky behaju hore dole, pocas jazdi dusi , netaha, AVSAK po zohriati motora sa chod ovela zlepsi avsak este trosicku poskakuje. Bol som s tym dnes v servise (vo velkom, predtym som bol uz znameho) a povedali mi ze su tam dve vady , nieco na sacom potrubi co sa musi pozriet, a potom OPTICKY SENZOR na rozdelovaci. Chcem sa spytat na vase skusenosti , co si o tom myslite, co by ste poradili. V servise mi povedal ze ten senzor vyjde na 4 - 5 tisic. Je to OK?

Napsal: pát zář 19, 2008 21:20
od palikx
no matiz ma problemy s kabelami a s rozdelovacem.
urcite zkontrolovat kabely zda neni nejaky propaleny a tedy nevodi.
pokud to pise opticky senzor muze byt spatny.ale uplne nejdriv je nutne se podivat zda v tom co mas v aute neni spina -bordel -voda a podobne.stava se to.doporucuji vycistit cely rozdelovac a samo i vicko.pak to zkusit co to bude delat.
skoda ze nevis co ma byt ta druha vec na sani ja tam vim jen o egr ventilu ktery ma podtlakove ovladani a to velice casto odchazi a pak se motor chveje jak drahej pes.na diagnostice je to poznat myslim ze je to krivka pomeru vzduch palivo a spravna hodnota se pohybuje kolem 120.pokud je to spatne byva hodnota na 90 a mene.
pak jeste map senzor ale ten kdyby byl spatny tak by auto asi vubec nejelo.
spravna hodnota je nekde kolem 32 (myslim)
nic jineho me nenapada.

Napsal: pát zář 19, 2008 21:23
od lebros
ja tomu az tak nerozumiem , kazdopadne som to pochopil tak ze niekde na sacom potrubi je daka zavada, tym ze som bol iba na diagnostiku , stym ze vysledok poviem kamosovi co ma servis tak mi to iba pozreli. Nemohlo by byt zle tesnenie saciaho potrubia alebo take nieco? resp mohla by byt niekde dierka? A s tym vycistenim , newiem ako to je narocne , co vsetko treba vycistit, ale urcite sa na to chystam, ked uz sa stym nieco bude robit.

Napsal: pát zář 19, 2008 21:27
od palikx
no matiz nema problemy s dirami v sani.ma gumove tesneni a to drzi dobre.(az na tu cast kde tesni vodu)
na sani toho moc neni takze tam neni co by odeslo.
jeste muze zlobit krokovy motorek ale to by spatne padaly otacky pripadne by motor houpal.

Napsal: pát zář 19, 2008 21:34
od lebros
Ja by som povedal ze kym sa auto nezohreje, tak je takmer nepojazdne, totalne skace, dusi a vobec nataha, vtedy obcas blikne kontrolka motora, ked sa auto zohreje , uz je citit iba poskakovanie. Chvilu po nastartovani vydava naozaj strasne kolisave zvuky. Este ta cena ma trosku neprijemne prekvapila, cele ma to ma podla vyjadrenia toho cloveka vyjst az do 6 - 7 tisiciek. Jak dobre isiel zo zaciatku, tym to ide dalej k horsiemu :( Je to moje prve auto , takze prvykrat zistujem aj vsetky negativa toho mat auto :)

Napsal: pát zář 19, 2008 21:38
od palikx
to ze to nejede muze byt kabelem.a samo spinou v rozdelovaci.
no pokud budou menit tyhle veci bude te to stat urcite tyhle penize.takze zacni cistenim rozdelovace.-nech to nekomu kdo to uz videl-a pak se uvidi.

Napsal: pát zář 19, 2008 23:10
od Rado77
Niet co dodat. Vzdy zacat tymi najcastejsie problemovymi vecickami a najlacnejsimi. Kable a rozdelovac. Potom sa uvidi, jak to poficiiiii :)

A neber si to tak zle s tymi prachmi, Matizek je takmer nezmar ;) Ine auta si pytaju ovela viac korun

Napsal: sob zář 20, 2008 00:57
od palikx
no uvidime jak se to povede majiteli vyresit

check ???

Napsal: ned říj 12, 2008 10:52
od Tvarůžek
Ahoj matizkáři !
Zkoušel jsem vyblikat závadu kontrolkou check a pořád se opakovaly dvě sady čísel :
1 5 10 10 a 10 5 10 5 :?:
Poraďte co to znamená.
Mám podezření na krokoví motorek volnoběhu.
Díky za radu.

Napsal: ned říj 12, 2008 19:33
od Rado77
Chyba 1500 je standard u kazdeho auta. O nic nejde, mas to super ;)

Napsal: pon říj 13, 2008 14:56
od Tvarůžek
Chápu to správně že 1 5 10 10 je 1500 ? Potom 10 5 10 5 je 0505 a to je poškozený ventil IACV (krokáč) mám pravdu nebo se mýlím... :?: Jinak Rado dík za odpověď -i

Napsal: pon říj 13, 2008 21:47
od sepo
0505 je to krokac Vyber ho vonka a skus ho rozchodit...Ked ho zalozil nezabudni spravit nastavenie volnobeznych otacok...

Krokáč

Napsal: úte říj 14, 2008 17:28
od Tvarůžek
Krokáč jde zmačknout nebo vytáhnout jen velmi těžce, za použití velké síly. Má to tak být nebo je špatný. Promazával jsem ale žádná zmněna. Na demontovaném krokáči jsem spojil konektor a zapnul zapalování (klíček) má se pohnout nebo ne :?: Kdo máte skušenosti s krokáčem poraďte. V nejhorším koupím nový(1000 kč. ??? ) :(

Napsal: úte říj 14, 2008 18:16
od Mikeš
Jak má jít ztuha nevím.Radši sem to nezkoušel,ale když zapneš zapalko tak by se měl ten "pístek" zasunout dovnitř ;)

Napsal: stř říj 15, 2008 15:41
od sepo
Ked je novy ide s nim pohnut celkom lahko ale mal by sa pohnut ked zapnes zapalovanie ak sa nepohne je pokazeny