Stránka 1 z 2

rány a baterie

Napsal: stř zář 17, 2008 15:26
od miryn
Zdravím všechny,snad mi můžete poradit,mám Matízka 3 měsíce a začal mi v rejdu nebo v malých jamkách (ve předu vpravo v podvozku ) bouchat jako by tam někdo bouchnul kladivem,mechanik se na to díval a i kloub i tlumič jsou o.k. Tak jestli s tím má někdo zkušenost tak písněte prosím. A ještě jeden laický dotaz jak poznám že mi umírá baterka.Jednou jsem zapoměla vypnout na 5 min. světla čekala jsem na děcka a už nenastartovala ( pípák na světla mám v plánu), tak by mě zajímalo jestli je to normál za tak kratičkou dobu nebo je už po baterce,taky se mi zdá že míň svítí světla ale ve dne se to hůř poznává.Asi to budu muset omrknout večer.Díky moc za rady.Jana

Napsal: stř zář 17, 2008 19:06
od V.Brousek
Zdravím,
k baterii lze dodat jen to, že pokud jezdíte krátké trasy a často startujete, nestačí se baterie pravděpodobně dobít, proto tak krátká doba zapomenutí zapnutých světel a smrt baterie. Zátěžový test baterie určí v jakém stavu se baterie nachází, ale musí být plně dobita, třeba po delší jízdě ( asi 100 km), nebo nabíječkou. Potom má smysl měřit. Hodnota poklesu napětí určí stav.

Napsal: stř zář 17, 2008 19:31
od Hynek
Na tom akumulátoru by měl být štítek s uvedením stáří, tedy datum výroby nebo uvedení do provozu. To je jedno z hlavních kritérií baterie.Jinak má Venda naprostou pravdu. Je k tomu taky nutné připočítat svícení !!! Doporučoval bych také servisní kontrolu regulátoru dobíjení. :P :) ;)

rány a baterie

Napsal: stř zář 17, 2008 20:46
od miryn
Díky moc,za vyčerpávající rady o baterce:To bude asi ono nejezdím dálky jen tady okolní městečka.Nic méně jsem udělala test svítivosti večer a světla byla o.k.,tak to bude snad dobré.Budu muset naplánovat delší trasu :D :P .
Na štítek se mrknu hned jak manžela dokopu k tomu aby ji vyndal nahoře není nic podobného tak počítám že to bude někde z boku nebo vespodu. ;) ;) ;) ;) .
A kdyby náhodou byla fakt už hyn tak mám vyhlídlou novou o něco silnější :lol:

Napsal: stř zář 17, 2008 20:59
od Hynek
:) Hlavně pozor na rozměry, aby se vešla do "kastlíku" a nebyla o dva centimetry větší!!! :P Doufám ale, že ta stará ještě bude sloužit nějaký ten pátek!!! ;) :P :)

Napsal: stř zář 17, 2008 21:03
od Hanzy
Nedavno jsem taky resil baterku a bylo mi doporuceno servisakem Daewoo jelikoz original baterie jsou calciove koupit rovnez calcijovou a konkretne myslim Top Ja Slovinskeho vyrobce prej jsou dobre a taky krasne cervene... :D

Re: rány a baterie

Napsal: čtv zář 18, 2008 08:02
od Mikeš
JanulaB píše:Díky moc,za vyčerpávající rady o baterce:To bude asi ono nejezdím dálky jen tady okolní městečka.Nic méně jsem udělala test svítivosti večer a světla byla o.k.,tak to bude snad dobré.Budu muset naplánovat delší trasu :D :P .
Na štítek se mrknu hned jak manžela dokopu k tomu aby ji vyndal nahoře není nic podobného tak počítám že to bude někde z boku nebo vespodu. ;) ;) ;) ;) .
A kdyby náhodou byla fakt už hyn tak mám vyhlídlou novou o něco silnější :lol:
Pokud se Ti nepodaří najít to datum výroby,tak mrkni na výrobce baterie.Co jsem zatím viděl tak u všech Matýsků byla přímo z fabriky jako prvomontáž značka DELKOR.Tak pokud máš tuto,tak po šesti letech už má asi nárok na výměnu ;)

Napsal: čtv zář 18, 2008 11:44
od Tomáš
Jo , origo je Delkor , calciovka , a ta originál mi vydržela 8 let - novou jsem kupoval až letos na jaře .

Napsal: čtv zář 18, 2008 12:03
od miryn
jj díky díky určitě to omrknu,no můj názor je že je tam fakt původní,majitel přede mnou byl docela poctivý řekla bych,všechno má poznačené v servisce,ale nějakou výměnu baterie jsem nenašla,no tak uvidíme zatím startuje na drc tak to jen omrknu abych byla připravená kdyby náhodou,a startovací kabely už raději vozím v kufru :D :P

Napsal: čtv zář 18, 2008 20:54
od miryn
tak jsem se dívala a je tam baterka ještě z výroby,no tak aspoň vím co mě čeká.

Napsal: pát zář 19, 2008 11:00
od Rado77
No a teraz k tvojmu prvemu problemu:

"Zdravím všechny,snad mi můžete poradit,mám Matízka 3 měsíce a začal mi v rejdu nebo v malých jamkách (ve předu vpravo v podvozku ) bouchat jako by tam někdo bouchnul kladivem,mechanik se na to díval a i kloub i tlumič jsou o.k. "

Takze sa jedna o buchot za jazdy...klb a tlmic, to je len cast z celku. Celok tvori este pruzina (moze byt zlomena povedzme), capy (to bude treba pozriet vôle), homokineticky klb (ten buchoce podla otacok kolesa, a prave v rejde - rozbeh auta s kolesami do strany), horne ulozenie tlmica, silentbloky stabilizatora.

Takze je toho viac, samotne pozretie tlmicov a "klbu" nestaci.

Treba v zasade zistit:
- ci sa to deje aj pri rozbehu vozidla do niektorej strany
- ci sa zvuk opakuje v zavislosti na rychlosti otacania kolesa

Ono vsetky tieto problemy tu na fore uz boli, skus si prip. vyhladat temy ohladom naprav, buchotu, kolies....

Napsal: pát zář 19, 2008 13:08
od miryn
Rado77 píše:No a teraz k tvojmu prvemu problemu:

"Zdravím všechny,snad mi můžete poradit,mám Matízka 3 měsíce a začal mi v rejdu nebo v malých jamkách (ve předu vpravo v podvozku ) bouchat jako by tam někdo bouchnul kladivem,mechanik se na to díval a i kloub i tlumič jsou o.k. "

Takze sa jedna o buchot za jazdy...klb a tlmic, to je len cast z celku. Celok tvori este pruzina (moze byt zlomena povedzme), capy (to bude treba pozriet vôle), homokineticky klb (ten buchoce podla otacok kolesa, a prave v rejde - rozbeh auta s kolesami do strany), horne ulozenie tlmica, silentbloky stabilizatora.

Takze je toho viac, samotne pozretie tlmicov a "klbu" nestaci.

Treba v zasade zistit:
- ci sa to deje aj pri rozbehu vozidla do niektorej strany
- ci sa zvuk opakuje v zavislosti na rychlosti otacania kolesa

Ono vsetky tieto problemy tu na fore uz boli, skus si prip. vyhladat temy ohladom naprav, buchotu, kolies....
No bouchá to v rejdu v levo jinak pohoda při rozjezdu ani ťuk a sem tam v nějaké té jamce jak jsem už psala,no v neděli jde na zvedák tak snad se na to přijde.Každopádně děkuju.Jana

Napsal: pát zář 19, 2008 18:02
od Rado77
Takze homokineticky klb to nieje, co je fajn

Napsal: pát zář 19, 2008 18:11
od Hynek
Typuju na svislý čep. Najdi si nerušený místo dostatečně velký, aby se Mates otočil bez couvání. Dej plnej rejd doleva a rozjeď se. Bude to bouchat pak to skus doprava. I když to bude jen jednostranné, dej vyměnit oba.

Napsal: pát zář 19, 2008 19:24
od Mikeš
Svislý čep....no....pokud myslíš ten co je ve spodním rameni,tak u Matesa ho samostatně vyměnit nelze.Musí se měnit komplet celé rameno.Ale je to záležitost za pár stovek :D .Vytlučený poznáš hlavně při přejezdu nerovností-klepe,tluče atd. :) .Další možnost je čep na tyčce řízení......