Stránka 1 z 2
prvý krát
Napsal: ned zář 14, 2008 23:23
od boboman
Ahojte
Tak to vyzerá ,že sa k rodinke Matizkovcov čoskoro pridám aj ja....bude to moje úplne prvé vlastné autíčko
tak dúfam že ho nesklamem...
nejako tu máte mŕtvo
Napsal: ned zář 14, 2008 23:46
od Rado77
Tak ta vitam Thera
Ono to tu obcas chodi v takych vlnach....chvilu tichsie, a potom sa to odrazu "rozparadi"
Zda sa, ze v lete sa Matizkom mimoriadne darilo
Len obcas nejkaky ten alternator, rozdelovac ci spojka
Koniec-koncov je Matiz forum tak "mohutne", ze sa tu clovek dozvie hrozne vela z existujucich tem. Ked to porovnam s inymi forami, tak toto Matiz forum je fakt k veci, a je tu mnoho informacii.
Ved oni sa ozvu
Dufam ze toto skvele auticko kupis. Aj moje to bolo prve; teda pred cca 11 rokmi som mal este zigulaka, ale toho kupil moj tatko, takze az Matizka povazujem za svoje prve vozidlo. To bola proste parada - mal som nejakych 21 a mal som svoje vlastne fungl nove auto
A ti poviem, jazdilo to jak drak !
Napsal: čtv říj 30, 2008 13:38
od boboman
Aho Rado77...tak z toho vtedy nič nebolo...ale nevzdávam to...hoci ma okolie straší ,že teraz sa auto neoplatí kupovať..tak som zneistela....ale mne sa maťo hrozne páči a na to na čo ho ja mienim používať, je podla mňa idealne-obchody,robota.malú do škôlky....aj teraz mám jedného vo výhlade....ale vôbec sa v tom navyznám,,že na čo si dať pri kúpe pozor....poradíš?
Napsal: čtv říj 30, 2008 20:48
od Rado77
Ahoj,
s tou kupou je to zlozite. Je priam nutne, aby bol pri tebe clovek, co sa v autach obstojne vyzna. Nie teoretik, ale taky co vidi, pocuje, pozna. Je jasne, ze ak mam vaznejsi zaujem o konkretne auto, som zmiereny s najazdenymi kilometrami. Od toho sa odvija celkova zivotnost. Skusobna jazda by mala byt podmienkou pri kupe. Na co by som sa zameral ja je:
PRI STOJACOM VOZIDLE:
- motorovy priestor (ci niekde nieco netece, prip. co vyzera ovela cistejsie ako ostatne suciastky - to bolo menene). Dovod by mali vysvetlit, taktiez je fajn ak priznaju, ci bolo burane
- chod motora - mal by byt tichy, plynuly
- vyfuk, pridat na volnobehu a pocuvat zvonku, ci nieje diera dakde
- zohnut pod auto, pozriet stav vyfuku a celkovo ci to zdola nehrdzavie
- kuknut za kolesa stav kotucov (brzdy)
PRI IDUCOM AUTE:
- samozrejme vykon, ci ide svizne, alebo ledva dycha
- riadenie - ci dobre reaguje na volant - ci neje vola v riadeni
- z neutralu - vytocit kola na jednu stranu na max a skusit rozbeh, ci nebuchoce homokineticky klb (to iste potom na druhu stranu)
- pri jazde pustit volant na rovnej ceste, ci je OK geometria
- vsimat si zaroven hrboly na ceste, ci nebuchocu napravy
- brzdy - ci brzdia primerane, aspon raz zabrzdit prudko
Je idealne, ked su aspon peciatky v servisnej knizke z pravidelnych garanciek. Ostatne veci ako interier, rucna, funkcia vsetkych "cudlikov", to je jasna vec.
Takze urcite zobrat niekoho, kto sa vyzna. No a podla ceny a jedneho s druhym ten znalejsi clovek cca vie vyratat, ci bude treba dodatocne opravy a co to bude navyse stat.
Napsal: čtv říj 30, 2008 21:00
od V.Brousek
Pro Thera:
Vítám na fóru
.
Pokud koupíte Matíze, záleží i za jaký peníz. Počet ujetých kilometrů rozhoduje o stavu auta a od toho by se měla odvíjet cena. Pokud si pročtete toto téma, myslím že je tu dost informací. Přeji dobrý výběr auta.
Napsal: čtv říj 30, 2008 22:18
od Rado77
Este pozor na "tuningove" cacky ako spojlery, podsvietenia, imitacie. Je jasne ze taky vodic to auto pravdepodobne nesetril a drel ho co to dalo. Cest vynimkam.
Napsal: pát říj 31, 2008 13:45
od milosh
Osobne bych daewoo nad 100t km nekoupil, pak uz se to vse sere.
Napsal: pát říj 31, 2008 14:19
od Tomáš
Jako u většiny aut se musí nad 100 t spousta věcí vyměnit , nic neobvyklého .....
Napsal: pát říj 31, 2008 16:29
od Hanzy
Presne tak je to u vsech stejne jen vyhoda ze na tyhle auta je o hodne levnejsi servis ja mam auto od 84000km origo ted mam necelych 160000km a citim ze spojka dojizdi ale uz ma narok a byl jsem na kozultaci v servisu a zrovna se tam valela jedna na octavku a rikal ze sranda za 17000kc a to odesla po 130000km nadavno jsem menil loziska na prednich kolech a rovnez par penez a to i oproti fobii kde se meni cele naboje byl jsem na testu tlumicu jestli je rovnou nevymenit a rovnez v super stavu takze nechapu kde pan Milosh na tohle chodi nebo uz ma vymeneno pul OPLU? Jinak jsem se ptal jak je to s motorem a jeho podobnosti s Oplem rekl ze Opel je kroti tomu co je z Ausralskeho Holdenu pekny smejd...
Napsal: sob lis 01, 2008 18:09
od Telekom [Bot]
milosh píše:Osobne bych daewoo nad 100t km nekoupil, pak uz se to vse sere.
Tak to můj Matiz se 127 kkm nejspíš nebude Daewoo
.
Napsal: sob lis 01, 2008 18:48
od SkylineGTR
Taky si tak říkám, co má náš webmaster proti Daewoo, že ho tak haní?
Pokud se pravidelně staráš, tak autí jezdí a jezdí. Tak jako moje, které už má taky 115t km.
Jsou řidiči a Řidiči!!! A jak tak pozoruju, tak mezi námi naštěstí převažují ti druzí, kteří se o autíčka starají.
Napsal: sob lis 01, 2008 19:09
od V.Brousek
Jasně kluci, já mám 9 let nového Matíze 84000 km a je jako nový, vše originál, mimo brzd. destiček, baterie a pneu.
Napsal: sob lis 01, 2008 20:40
od milosh
Nejsem jediny komu se daewoo po 100t zacalo sr*t, a to jsem se o nej staral jak nejlepe jsem mohl.
ted mam na astre 99 tak pak dam vedet
Napsal: sob lis 01, 2008 21:24
od Telekom [Bot]
Jestli jsi ji kupoval u nás v bazaru tak buď klidnej, urkitě má víc než těch 99
.
Napsal: sob lis 01, 2008 21:36
od JRD McLAREN
..nee Mildo ma Astru dotahnutu z DE...
To Thera
pri kupe si hned odloz aspon 10t bokom...
to je na prepis poistky a "nutne male opravy"...
ono je pravda ze auto pri cca 100tkm uz bude potrebovat co to poservisovat,
teda brzdy, tlmice, napravy, ...ale treba to brat ako spotrebny material,
to su suciastky co sa opotrebuvavaju beznou prevadzkou..
inac podla mojho nazoru, sa nicoho moc bat nemusish, su to nenarocne auticka..
a dost spolahlive...
(napr. VW bolo kdesi v testoch dooobre hlboko.. 1-HONDA, 2-TOYOTA, 3-MAZDA, 4- OPEL, 7-CHEVROLET, !@-VW)
(treba brat v uvahu predaje modelov, a statistyku oprav za rok 2007-2008)