Stránka 1 z 1

problem s alternatorom ?

Napsal: pát zář 05, 2008 18:10
od stene
Nazdar mam matizka 800 1998 a v poslednej dobe sami niekedy oziva rapcanie v reproduktoroch z radia,stupne mi teplota a svetla sa rozsvietia dobiela a motor strati na vikone.ked pustim plin tak sato ustli. moze to byt problem z alternatorom?
Uz sato niekomu stalo ?

Napsal: pát zář 05, 2008 21:05
od Mikeš
Stalo,nestalo :D vem voltmetr a zkus změřit kolik voltů to "dává" na baterce při volnoběhu a v otáčkách.Ale nejspíš bude v háji regulátor dobíjení na alternátoru ;)

Napsal: sob zář 06, 2008 12:31
od Richard
Jo stalo se mi to na Feldě, umřela baterka (úpně vyvařená) po delší jízdě. Při popojíždění ve městě se to tolik neprojevovalo. Samo odcházely žárovky, H4 a i ostatní v přístrojích, ale v noci to svítilo fakt dobře :lol: :lol: :lol: . Jinak pro info, naměřil jsem 18 -20 V na svorkách baterky a byl to ten diodovej blok...... Dali jsme altík do opravy, ložiska, uhlíky, regulátor a je to OK, akorát ještě furt nesvítí sem tam nějaká žárovička :roll: :roll:

Napsal: sob zář 06, 2008 17:50
od keegan.sk
zdravim Dawy. no na 99% ti odišiel regulátor alternátora... stalo sa to aj mne. nevedel som dostať správny takže mi dali externý ktorý je teraz mimo alternátora. stála ma oprava cca 1500 sk. odporúčom poriešiť to čím skôr lebo mne ked prebíjal mi postupne vypalovalo žiarovky v palubovke a vraj sa to môže stať aj to že tí prdne aj batéria ked bude prebíjaná.

Napsal: ned zář 07, 2008 17:50
od stene
tak vomeral som tapetie na baterke a dava to 14 - 18V. urcite to bude ten regulator ? nemoze to byt ten diodovi mostik ? ze viem co mam kupit.

Napsal: ned zář 07, 2008 17:58
od Richard
Každopádně bys tam měl mít max. 14.4 V žádnejch 18 !!!! Asi je to regulátor, ten zajistí aby se nezvedalo napětí přes těch 14,4 V. Diodový můstek se mi projevoval tak, že že poblikávala kontrolka nabíjení tak, že na volnoběh zhasínala a v otáčkách svítilia :roll: :roll: ale nepřebíjelo to... napětí bylo OK.

Napsal: ned zář 07, 2008 18:00
od stene
tak fajn zajtra pojdem obiednat ten regulator a v utorok ha vymenim a ozvem sa ako to dopadlo. dik za radu

Napsal: ned zář 07, 2008 18:07
od Richard
Nejsem auto elektrikář a problémy co zde popisuju jsme měli s altíkem ve Feldě, daewoo to může mít trochu jinak, ale určině ne nějak podstatně. Vyměnili jsme regulátor a za chvíli jsme stejně altík kvůli to mu svícení dobíjení nechali asi za 1000,- repasovat (ložiska, diodovej blok a regulátor už byl novej) tedy tolik k tomu.... dej zde hledat, řešil jsem to na foru s dědou mikim přečti si to, je to zajímavé pro všechny držím palce....

Napsal: ned zář 07, 2008 19:09
od Mikeš
dawy píše:tak fajn zajtra pojdem obiednat ten regulator a v utorok ha vymenim a ozvem sa ako to dopadlo. dik za radu

Jen bych doplnil že se používají dva typy.MANDO a nebo DAC
Jukni,který máš aby si koupil ten správný ;)

Napsal: čtv zář 11, 2008 07:59
od stene
Nazdar. Vcero mi prisiel regler a uz som ho aj hned zalozil.poriadne ho tam napchalli do toho matizka.regler ma nestal ani tisicku.presne 930SK.po vymene som meral napetie a drzalo na cca 14.2V takze mam po starostiach.
DAKUJEM vsetkym za rady.