Stránka 1 z 5

otáčky motora

Napsal: stř srp 27, 2008 10:44
od Janinka
zdravím všetkých...viete mi poradiť!
mám taký menší problém s autom,ked sa mi motor zohreje tak mi zasvieti kontrolka že chyba motora a zostanú mi vysieť otáčky na 1900!pri volnobehu aj za chodu....menil som tam už aj ten regulátor paliva neviem ako sa to presne volá...nezmenilo sa to...odpojil som aj labda sondu a stále nič...mám s tým ísť na diagnostiku...pred tým než by som tam išiel vie mi niekto povedať aký by tam mohol byť problém a či je nutné ísť na diagnostiku...???som z levíc ak už budem musieť na diagnostiku tak mi poradťe kam tu v okolí....diky moc[/b]

Re: otáčky motora

Napsal: stř srp 27, 2008 14:50
od djneo
stevec píše:zdravím všetkých...viete mi poradiť!
mám taký menší problém s autom,ked sa mi motor zohreje tak mi zasvieti kontrolka že chyba motora a zostanú mi vysieť otáčky na 1900!pri volnobehu aj za chodu....menil som tam už aj ten regulátor paliva neviem ako sa to presne volá...nezmenilo sa to...odpojil som aj labda sondu a stále nič...mám s tým ísť na diagnostiku...pred tým než by som tam išiel vie mi niekto povedať aký by tam mohol byť problém a či je nutné ísť na diagnostiku...???som z levíc ak už budem musieť na diagnostiku tak mi poradťe kam tu v okolí....diky moc[/b]
Okrem tých zvýšených otáčok to ide normálne?

Napsal: čtv srp 28, 2008 19:12
od Janinka
ano presne tak ...okrem otáčok ide normálne...je to niečo vážne?diky za odpoved

Napsal: čtv srp 28, 2008 19:54
od JRD McLAREN
..ja som takuto poruchu videl..
ked bolo zle rychlostne cidlo na prevodovke..
..
to je to z coho ide lanko na tachaac..

v kazdom pripade treba diagnostiku..

Otáčky motora

Napsal: sob zář 20, 2008 21:52
od Laxi
Zdravím. Mám relatívne podobný problém s otáčkami motora. Akurát, že otáčky mojho motora sú vysoké hlavne po naštartovaní - keď je studený motor, ale nesvieti žiadna kontrolka. Otáčky držia 1500. To by nebolo nič vynimočné (pri studenom motore) - teda aspoň dúfam, že nie :)
Problém je v tom, že otáčky neklesnú ani keď sa motor zohreje. Proste, keď od naštartovania auta so studeným motorom idem bez zastavenia (hoc aj 25 km) a za jazdy vyradím rýchlosť, otáčky klesnú len na 1500. Normálnu hodnotu (okolo 800) dosiahnu až keď na chvíľu zastanem - teda auto sa prestane hýbať a vtedy otáčky motora klesnú ( pod 1000) a už ďalej aj počas jazdy je všetko OK.
Prosím Vás o radu, čo môže byť príčinou takéhoto správania sa otáčok v motore? Stretliste sa s tým niekedy? Nechápem, ako môže pohyb vozidla ovplyvňovať otáčky motora.

Auto inak funguje bez problémov. Motor ide plynule. Menil som sviečky, sviečkové káble, vyčistil rozdelovač, aj škrtiacu klapku, aj krokovy motorček...
Ďakujem za každú radu.

Napsal: sob zář 20, 2008 22:09
od dzanoka
Ja mám to isté a už pol roka neviem nájsť chybu. Mal som to dvakrát na diagnostike a nič. skušal som už asi všetko.

Napsal: ned zář 21, 2008 09:00
od palikx
zvysene otacky uplne nejcasteji zpusobuje krokovy motorek.samo cidlo tachometru muze taky delat psi kusy ale pokud auto stoji mely by otacky padnout.takze zacnete krokovym motorkem cisteny pokud mozno rozhybani a kdyz nic vymena.
jo zaklad je kdyz se odpoji baterka aspon na 10 minut a pak se pripoji tak pred startem 3 krat zapnout a vypnout zapalovani.pokud se ani po tomhle pocinu nic nezmeni (i kdyby k horsimu)je bud totalne zatuhly nebo je chyba jinde.hledat podtlaky a pak diagnostiku.muze zlobit snad i cidlo otacek ale to nebyva caste.

Napsal: ned zář 21, 2008 09:35
od Laxi
to palikx - no ale mne tie otacky padnu, ked auto stoji. Nie celkom som pochopil to s tým čidlom tachometra. Ako vyzerá to čidlo tachometra, kde je napojené v motore?
Rozhybat krokovy motorcek ... myslis mechynicky rukou?
Ešte jedna otazka, kde nájdem čidlo otáčok?
ďakujem.

Napsal: ned zář 21, 2008 10:11
od Richard
No nejsem sice expert, ale podobné mi dělá i má Nubi když jedu a vyřadím mám otáčky kolem 1100, když zastavím spadnou na 800. Ptal jsem se na to kámoše a ten mi řekl, ať to neřeším, že se pohybem auta motoru přes olej a tření pomáhá v točení a při jízdě na neutrál to auta dělaj. Mám to už 5 let a neřeším to nijak.... Myslím, že to možné je např. v zimě když natočíš auto a pak pustíš spojku i když máš neutrál trochu to s autem hne je to jako v automatu přes olej a tření..... Shrnu to: Studený start cca 1100 ot. během minuty normál 800. při jízdě a neutrálu mám cca 1100 když skoro stojím spadne to na 800.......

Napsal: ned zář 21, 2008 13:05
od dzanoka
1100 je jedna vec a 2500 je druhá.keby to šlo len na tých 1100 tak ma to netankuje ale motor reve jak besný aj napriek tomu že som vyčistil škrtiacu vymenil krokovy prezrel podtlaky vyčistil membránu v uhlíkovom filtri pretesnil komplet sanie od filtra po motor vymenil snimač teploty motora vymenil tesnenie krytu ventilov vymenil spojku a nalial redší olej aby neprenášalo točenie od prevodu vymenil sviečky a rozdelovač a dvakrát bolo na počítači a furt nííííííííč. teraz poradte.

Napsal: pon zář 22, 2008 13:19
od alife
Pocitac nemusi ukazat nic, skus s tym ist na osciloskop. Moj novy krasavec bol tiez v servise na pocitaci aspon 5x a nic nezistili tak som hladal niekoho kto to vie s osciloskopom a po 4 hodinach bolo auti OK.

Napsal: pon zář 22, 2008 19:25
od dzanoka
to som ešte nepočul. Čo je to a ako to pracuje?

Napsal: pon zář 22, 2008 20:30
od alife
Nie som az taky odbornik, ale napoja sa na RJ a na jednotlive cidla a skontroluju ci info z cidla je zhodne s info v RJ. Ak nie, tam je chyba. Mam kontakt na slusnych manikov v Roznave, ak to nie je pre Teba daleko. Viac info najdes na www.fcd.eu

Napsal: pon zář 22, 2008 22:45
od dzanoka
Som z Rožňavy takže by to bolo super.

Napsal: pon zář 22, 2008 23:18
od Rom@n
dzanoka píše:1100 je jedna vec a 2500 je druhá.keby to šlo len na tých 1100 tak ma to netankuje ale motor reve jak besný aj napriek tomu že som vyčistil škrtiacu vymenil krokovy prezrel podtlaky vyčistil membránu v uhlíkovom filtri pretesnil komplet sanie od filtra po motor vymenil snimač teploty motora vymenil tesnenie krytu ventilov vymenil spojku a nalial redší olej aby neprenášalo točenie od prevodu vymenil sviečky a rozdelovač a dvakrát bolo na počítači a furt nííííííííč. teraz poradte.
ja som mal podobný problém auto my šlapalo tak ako má a menil som rozvody a ked my to spravili tak auto bolo lenivé zaradil som 5 a plní výkon išiel som 90 prišiel som to reklamovať potočil my rozdelovač a išlo my to perfektne a ked naštartujem studení motor tak mám vysoké otáčky a ked sa zohreje v šetko je ok