matiz sel do sveta - jak dal
Napsal: úte srp 05, 2008 18:31
prodej
takze matese jsme poslali dal - najeto 60tkm (bez nejakych 50), stari +/- 14 dni ctyri roky
sel i s komplet cernymi hlinikovymi koly - "plna palba" (ted je to oblibeny termin) za 100 rovnych
matiz 1 vs 2
musim rict, ze mam srovnani s matizem I a v tomto kontextu musim hodnotit dvojku jako slabsi provedenim - nejde o nic zasadniho, ale rada problemu si dvojka zacala vybirat o 2 roky a sedesat tkm drive, navic jsme se ke dvojce chovali opravdu peclive ...
opet male auto
kam dal? ja uz mam nejen rozhodnuto, ale i porizeno - koupil jsem fiatka 500 zlutyho kanarka (cernou na aute uz NIKDY), 1,4 16V ... motor ma sto koni, agilni auticko
kdyz to ted s odstupem par dni shrnu - tak vse, co bych se mozna zoufale snazil dostat do matize (preturbovani na sto koni), kvalitni audio, ... tohle ma vsechno - srovnavam s matizem, se kterym jsem (s jednickou a dvojkou) jezdil vlastne skoro deset let
pocity a uzivatelsky komfort
- asistenti rizeni (abs, asr), komfortni interier (kuze), moc pekne audio, plne automaticka klima, kotouce na vsech ctyrech kolech (ach ty matizovy bubny), zpracovani interieru fakt luxus - slicovani, pouzite plasty, ... system blue & me (a ovladani na volantu) a naprosto presne razeni, krasny 15" disky
proc pisu i mozna uplne bezne veci - netvrdim, ze to jsou unikaty, me prijemne prekvapilo, ze to vse je v takhle malem aute.
kvalita zpracovani
Kdyz to vemu jeste trosku obsirne - za posledni rok jsem se vozil v octavia II 2,0FSI, nove audi tt 3,2quattro, matiz II , ford focus (tusim 1,6) -
zpracovanim interieru mohu fiatka bez vahani zaradit minimalne na uroven te dvoulitrove oktavky, to same agilitou na klikatych okreskach
motor, spotreba
maximalni rychlost jsem nezkousel (ani vlastne zatim nezjistoval) - auticko je o poznani sirsi, ale paradoxne o krapet kratsi rozvor nez matiz - tomu odpovida chovani ve vyssich rychlostech - nicmene na pohodu i se ctyrmi lidmi jede 150-160 (bez krve)
spotrebou jsem si oproti siroce obutemu matizovi pohorsil o pul litru , coz povazuji za jasny plus pro fiatka a dalsi minus matizovi - s novym prckem jde jezdit o poznani svizneji (a opet nemluvim o driftech, krvi. ...)
velikost nadrze je shodna
hodnotim to mozna trosku na-preskacku, ale nemam nejak chut to pojimat jako slohovy cviceni
koule
kapitolou samou o sobe je motor - 100 koni je peknych (kor na tunu ), tlacitko "sport" je sexy, ale kazdopadne to neni dravec, proste umi jezdit svizne, na sportovani tu bude abarth (kez by byly prachy )
jestli motor nadchne prijemnou agilitou, tak nad zvukem se da primo onanovat - jak uvnitr, tak venku pusobi dojmem tak o litr vetsiho motoru - sam se az divim, jak prijemne vrni, kdyz vystoupim pro neco do kufru a jaky prijemny baryton ma v otackach
vybírali jsme nejprve mezi dvěma auty - swift 1,3/1,5 a právě tímhle - swift je moc hezké auto (exteriér), praktický uvnitř, ale z designu sedaček bych blil (a to jsem jezdil v matizovi, takže fakt nejsem slečinka) - jinak super auto, rozdil mezi fiatkem a svistem je pouze v prakticnosti (ve prospech sviste)
z vyse uvedenych au mi ucarovalo TT - jenze cena modelu, ktery jsem na par tisicich kilometrech tyral byla tusim pres 1,5milionu - v kontextu kouli a zabavnosti je presto fiatek hnedka chlup za nim (je mi jasny, kolik trid tato auta deli ) a verim, ze abarth ten chloupek jeste trosku zkrati
sport a sport neni to same
aby to neznelo jako bezdmezna chvala a onanie nad novym autem, tak pro jistotu upresnim svuj pohled na vec - auto je agilni, svizne na okreskach, ale stale vychazi z platformy auta za 300tkc (vybava navic to nevylepsi) - pokud tedy mluvim o agilite a sviznosti, mluvim o ni v kontextu teto tridy - cekat sportovani jako s "malou" imprezou je proste mimo realitu
minusy
- o dvoje dvere mene nez matiz
- vzadu jen dva lide - vetsi postavy jen kratsi cestu - stredni postava nema problem
- kufr je paradoxne skoro vetsi nez u matize (mozna to bude tim, co prevazim, ale prijde mi lepe koncipovany)
- zadni naprava je v podstate identicka jako u matize - to je obrovsky limituji faktor, zejmena pri sviznejsi jizde - predstavte si dat do matize sto koni - zadek poskakuje - ja s tim pocitam a umim se tomu prizpusobit, cili subjektivne to minus neni, objektivne urcite ano
130ti konovy abarth bude mit zadni napravu velmi pravdepodobne identickou - skoda preskoda
PROČ TO PÍŠU
S matizem jsem jezdil takřka deset let - auto melo minusy o kterych jsem věděl. Věřím, že i zde se najde někdo, kdo za matize "vyroste" a bude přemýšlet kam dál. Toto je inspirace - v žádném případě jediné správné řešení - troje dveře mohou být pro spoustu lidí velmi problematické co do praktičnosti, 100koňový motor to samé - berte, nechte být
takze matese jsme poslali dal - najeto 60tkm (bez nejakych 50), stari +/- 14 dni ctyri roky
sel i s komplet cernymi hlinikovymi koly - "plna palba" (ted je to oblibeny termin) za 100 rovnych
matiz 1 vs 2
musim rict, ze mam srovnani s matizem I a v tomto kontextu musim hodnotit dvojku jako slabsi provedenim - nejde o nic zasadniho, ale rada problemu si dvojka zacala vybirat o 2 roky a sedesat tkm drive, navic jsme se ke dvojce chovali opravdu peclive ...
opet male auto
kam dal? ja uz mam nejen rozhodnuto, ale i porizeno - koupil jsem fiatka 500 zlutyho kanarka (cernou na aute uz NIKDY), 1,4 16V ... motor ma sto koni, agilni auticko
kdyz to ted s odstupem par dni shrnu - tak vse, co bych se mozna zoufale snazil dostat do matize (preturbovani na sto koni), kvalitni audio, ... tohle ma vsechno - srovnavam s matizem, se kterym jsem (s jednickou a dvojkou) jezdil vlastne skoro deset let
pocity a uzivatelsky komfort
- asistenti rizeni (abs, asr), komfortni interier (kuze), moc pekne audio, plne automaticka klima, kotouce na vsech ctyrech kolech (ach ty matizovy bubny), zpracovani interieru fakt luxus - slicovani, pouzite plasty, ... system blue & me (a ovladani na volantu) a naprosto presne razeni, krasny 15" disky
proc pisu i mozna uplne bezne veci - netvrdim, ze to jsou unikaty, me prijemne prekvapilo, ze to vse je v takhle malem aute.
kvalita zpracovani
Kdyz to vemu jeste trosku obsirne - za posledni rok jsem se vozil v octavia II 2,0FSI, nove audi tt 3,2quattro, matiz II , ford focus (tusim 1,6) -
zpracovanim interieru mohu fiatka bez vahani zaradit minimalne na uroven te dvoulitrove oktavky, to same agilitou na klikatych okreskach
motor, spotreba
maximalni rychlost jsem nezkousel (ani vlastne zatim nezjistoval) - auticko je o poznani sirsi, ale paradoxne o krapet kratsi rozvor nez matiz - tomu odpovida chovani ve vyssich rychlostech - nicmene na pohodu i se ctyrmi lidmi jede 150-160 (bez krve)
spotrebou jsem si oproti siroce obutemu matizovi pohorsil o pul litru , coz povazuji za jasny plus pro fiatka a dalsi minus matizovi - s novym prckem jde jezdit o poznani svizneji (a opet nemluvim o driftech, krvi. ...)
velikost nadrze je shodna
hodnotim to mozna trosku na-preskacku, ale nemam nejak chut to pojimat jako slohovy cviceni
koule
kapitolou samou o sobe je motor - 100 koni je peknych (kor na tunu ), tlacitko "sport" je sexy, ale kazdopadne to neni dravec, proste umi jezdit svizne, na sportovani tu bude abarth (kez by byly prachy )
jestli motor nadchne prijemnou agilitou, tak nad zvukem se da primo onanovat - jak uvnitr, tak venku pusobi dojmem tak o litr vetsiho motoru - sam se az divim, jak prijemne vrni, kdyz vystoupim pro neco do kufru a jaky prijemny baryton ma v otackach
vybírali jsme nejprve mezi dvěma auty - swift 1,3/1,5 a právě tímhle - swift je moc hezké auto (exteriér), praktický uvnitř, ale z designu sedaček bych blil (a to jsem jezdil v matizovi, takže fakt nejsem slečinka) - jinak super auto, rozdil mezi fiatkem a svistem je pouze v prakticnosti (ve prospech sviste)
z vyse uvedenych au mi ucarovalo TT - jenze cena modelu, ktery jsem na par tisicich kilometrech tyral byla tusim pres 1,5milionu - v kontextu kouli a zabavnosti je presto fiatek hnedka chlup za nim (je mi jasny, kolik trid tato auta deli ) a verim, ze abarth ten chloupek jeste trosku zkrati
sport a sport neni to same
aby to neznelo jako bezdmezna chvala a onanie nad novym autem, tak pro jistotu upresnim svuj pohled na vec - auto je agilni, svizne na okreskach, ale stale vychazi z platformy auta za 300tkc (vybava navic to nevylepsi) - pokud tedy mluvim o agilite a sviznosti, mluvim o ni v kontextu teto tridy - cekat sportovani jako s "malou" imprezou je proste mimo realitu
minusy
- o dvoje dvere mene nez matiz
- vzadu jen dva lide - vetsi postavy jen kratsi cestu - stredni postava nema problem
- kufr je paradoxne skoro vetsi nez u matize (mozna to bude tim, co prevazim, ale prijde mi lepe koncipovany)
- zadni naprava je v podstate identicka jako u matize - to je obrovsky limituji faktor, zejmena pri sviznejsi jizde - predstavte si dat do matize sto koni - zadek poskakuje - ja s tim pocitam a umim se tomu prizpusobit, cili subjektivne to minus neni, objektivne urcite ano
130ti konovy abarth bude mit zadni napravu velmi pravdepodobne identickou - skoda preskoda
PROČ TO PÍŠU
S matizem jsem jezdil takřka deset let - auto melo minusy o kterych jsem věděl. Věřím, že i zde se najde někdo, kdo za matize "vyroste" a bude přemýšlet kam dál. Toto je inspirace - v žádném případě jediné správné řešení - troje dveře mohou být pro spoustu lidí velmi problematické co do praktičnosti, 100koňový motor to samé - berte, nechte být